Zwanger in Duitsland...?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gentle, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hallo,

Wie heeft hier ervaring met zwanger zijn en bevallen in Duitsland? Wij wonen in Duitsland en zijn verder niet meer aan Nederland verbonden qua verzekering of belasting. We wonen officieel ook hier. We hebben een heleboel vragen, dus ik zou graag via PB ofzo wat meer vragen nog stellen als iemand er iets over weet, maar hier een voorproefje.

- Zouden we ook in Nederland kunnen bevallen? We weten niet of we dat willen, maar zou het kunnen?
    - Hoe werkt het hier met kinderbijslag? We hebben ergens gelezen dat je vrij veel krijgt als moeder in het eerste jaar. Waar moeten we dan wezen?
    - Zou ons kindje de Nederlandse identiteit kunnen krijgen, of is hij/zij sowieso een Duitser als het hier wordt geboren?

En zo kan ik nog wel even doorgaan. We zijn nog lekker vroeg, dus de behoefte om het al met Duitse vrienden te overleggen is er nog niet helemaal. Ik hoop dat iemand meer weet.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik denk dat je voor de meeste vragen /antwoorden hier terecht kan.

www.verhuis.de

Succes

Kwebbel

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Stuur maar een pb. Ik woon ook in Duitsland en ben verder ook niet aan NL gebonden.

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Gentle,

- bevallen in NL/Duitsland. Als je in Duitsland bent verzekert, waarom zou je dan in Nederland bevallen? Het is in Duitsland net zo goed geregeld hoor.
    - Kinderbijslag is 154 euro. Formulieren moet je halen op het Arbeitsamt van je woonplaats en inleveren bij de Familienkasse.
    - NEE! Duitser worden kan alleen op basis van afstamming. Je kind wordt gewoon Nederlander.
    Paspoort aanvraag doe je gelijk bij het consulaat of op de ambassade in Berlijn.

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    He bedankt Chebu! Als we nog meer hebben, stuur ik je een pb!

Deel Deze Pagina