Help, ik wil op vakantie! (en ik kan niet kiezen)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Miss T, 26 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Wij gaan naar een hotel in Spanje. Veel animatie voor de kinderen . Camping houd ik zelf niet van. Kids maken ook genoeg en makkelijk vriendjes/ vriendinnetjes bij het hotel

Baileyy vindt dit leuk.
  2. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Wij komen net thuis van 2,5 week Esterel en we hebben het echt heerlijk gehad. De laatste week werd het wel drukker dus ik merkte dat ik er in het hoogseizoen niet wil zijn, maar voor en na de vakanties is het er echt prima. Mijn zoontje is 3j3m en heeft zich iedere dag vermaakt in het zwembad. We gingen soms een hele dag zwemmen en soms bezochten we iets in de buurt en zwommen we een uurtje. Het binnenzwembad voor de kleintjes is ook heel erg handig. Als ouders kan je daar op de rand zitten, maar buiten staan ook ligstoelen. De speeltuin deden we iedere avond na het eten, dan kon mijn zoontje nog even uitrazen.
    De stacaravan was klein maar voor ons 3 meer dan genoeg. De airco is wel aan te raden, anders is het daar erg warm binnen. Wij hadden type La Villa. Weinig last van de buren, uitzicht over groen en de berg, zonder andere mensen te zien. Op andere stukken kijk je wel op je buren uit en dat heb ik liever niet.
    De opvang hebben wij niet gebruikt, ik denk daar hetzelfde over als jij.

Ik ben in ieder geval erg enthousiast en zou, buiten de vakanties, zo weer terug willen. In de vakanties lijkt het me een verschrikkelijke massale camping en daar houd ik echt niet van.

3. A new day

A new day Actief lid

6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Dankjewel voor je reactie. We zitten nog steeds in twijfel...morgen of overmorgen de knoop maar eens doorhakken anders komen we er natuurlijk nooit en is het straks volgeboekt hahah.

Zou ik mogen vragen via welke aanbieder jij geboekt hebt? En kon je daar aangeven dat je vrij uitzicht wil? Dat is namelijk iets wat wij ook erg graag zouden willen! Is er ook iets van een kinderdisco'tje 's avonds of niet?

4. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Wij boekten via de camping zelf, de eigen website. Als je met een aanbieder boekt krijg je waarschijnlijk een caravan op een ander deel van het park, waar je lager zit en weinig uitzicht hebt. Je zou met de camping kunnen bellen (er zijn veel Nederlands sprekende receptionisten als je Frans of Engels niet zo goed is) en dan kan je het navragen over het uitzicht.
    Er is geen animatie buiten de vakanties dus ook geen kinderdisco ofzo.

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.104
    12.084
    113
    Wanneer willen jullie gaan? Of heb ik daar overheen gelezen?

Met de auto kan ik je huisjes van France comfort aanbevelen. Wij zijn in domaine des forges geweest, (misschien iets te) rustig gelegen, maar wel een heerlijk huisje, prachtig weer, grote tuin. We gaan nu naar een ander park van hun in de Dordogne.

Landal en centerparcs in Duitsland en Frankrijk is ook leuk. Al zal het ene park mooier zijn dan het andere.

Als je wilt vliegen, zou je mallorca, Ibiza of de Algarve kunnen overwegen. Als je een pakketreis boekt, hoef je je nergens druk om te maken. Vitors village in ferragudo (Algarve) is ons erg goed bevallen. Verder het volgende lijstje voor Mallorca/ Ibiza die op mijn shortlist staan, niet overal geweest:
    figueral resort - Ibiza (niet geweest)
    Marins Playa - Mallorca (wel geweest, leuk, wel wat groot/ massaal)
    Balansat - Ibiza (niet geweest)
    Zafiro - Mallorca (wel geweest, heel leuk, wel groot/ massaal)
    Primasol Cala dor gardens - Mallorca (niet geweest)

Laatste tip, als je in de buurt van een regionaal vliegveld woont zoals Eindhoven, Rotterdam, vertrek dan daar vandaan als je wilt vliegen. Veel overzichtelijker en makkelijker.

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Vliegen naar Gran Canaria hotel Sol Barbacan
    Veel Nederlanders voor jouw dochters, mooie zwembaden en een kidsclub!
    Vliegtijd: 4.30 uur

Angel1980 vindt dit leuk.
  7. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Mallorca .. ??
    2 uurtjes vliegen vanuit NL en erg kindvriendelijk

We zijn 3 jaar achter elkaar geweest (hotel) en hebben het daar super gehad

Ook makkelijk aansluiting te vinden voor kids .. in elk hotel zaten wel Nederlanders en heel vaak is er wel een kids club

Wij zoeken het dit jaar iets verderop Canarische Eilanden (Lanzarote)

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Pfff...nog steeds niks geboekt. De vakantie van mijn man komt dichterbij (en hij vindt het ook ècht niet tof meer). Iedere keer denk ik: "Ja, dit is het." En dan slaan de zenuwen toe: te ver rijden, te laat nu moet boeken (en dus het regelwerk niet op tijd), te duur voor zo weinig dagen, geen Nederlandse animatie, enz. enz.

9. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Heel herkenbaar! En dat terwijm ik vroeger met gemak naar Australië vloog, een weekend Parijs boekte, druiven ging plukken in Frankrijk etc. En de laatste jaren? Is het dorp uit al een onderneming geworden. Ik heb geen partner, die druk heb ik dus niet. Maar ik begin nu pas weer te ontdekken wat mij past qua reizen. Ik heb mijn wensen, maar niet altijd budget. Alleen gaan is ook een drempel. Maar goed.. eng. Doodeng. Maar stapje voor stapje lukt het ook mij om weer te genieten van vakantie en ervaar ik weer hoe leuk het is.

Heb je wel eens een vakantie per trein overwogen? Dat lijkt mij gaaf! Al eens gedaan naar Berlijn trouwens.

Maak de stappen biet te groot. Plan bijv. Frankrijk en leg dat niet in 1 dag af, maar in overzichtelijke stukken. Bijv. 1000km in 3 dagen. Overleg dat ook met je man. Zo kun je wennen. Dat geeft vertrouwen. En je zult zien dat je dan zelfs een keer zegt " rij maar door". Gun jezelf de tijd.

Miss T vindt dit leuk.
  10. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18
    Bij Cap fun hebben ze nog leuke aanbiedingen. Kies je bijvoorbeeld voor Normandië, ongeveer 6 uurtjes rijden. Franse campings maar sommigen met Nederlandse animatie. Sowieso veel kindjes om mee te spelen is mijn ervaring. De stacaravans zijn prima.

Miss T vindt dit leuk.
  11. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Wat een ontzettend fijne reactie. Dank je wel!

12. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Iedereen heel erg bedankt. Met de nodige emotionele ups en downs heb ik een stacaravan geboekt in Frankrijk. Dank voor jullie steun!

justme1974 vindt dit leuk.
  13. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Maak er wen fijne tijd van. Evt. Voor onderweg wat bach resque mee en belangrijkste van alles is: laat je partner deelgenoot zijn. Hij kan je ondersteunen. Stoer van je!

Deel Deze Pagina