Help; ik wil 'puur' eten!

Discussie in 'De lounge' gestart door Tessa, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Dankjewel voor de tip! Dl drinkt amandelmelk daar maken we weleens brinta mee, nog beter.

Maar ik mis dan toch altijd een verzadigd gevoel, neem snel koek bij de koffie.. Schiet ook niet op ;)

2. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Mag ik je even iets vragen.
    Ik heb dus best snellast van z'n "broodbuik" en ik merk dat brood mij ook niet genoeg verzadigt.
    Nu eet ik de laatste tijd veel knackebröd,en heb het idee dat mijn buik dan minder opgezet is.
    (heb er iig al veel sneller een verzadigt gevoel door)
    Maar is dit ook "echt" een goede vervanger voor brood?

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Als ik brinta eet dan doe ik er meestal een banaan erdoor heen.
    En eet ik er een gekookt ei erbij.

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik heb begrepen dat havermout veel meer vult. Maar ik heb spreek niet uit eigen ervaring, het is hearsay ;). Ik wil het zelf overigens wel eens gaan proberen, want ik ben voornemens om veeeeel minder brood en tarwe in zijn algemeenheid te gaan eten. Google ook eens op "overnight oats".

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Komt omdat haver langzamer verbrandt dan tarwe.

Let er met ontbijtgranen ook op..

6. Astre

Astre Niet meer actief

Om eten lekker op smaak te brengen, maak ik zelf ook veel gebruik van verse kruiden. Met al één vierkante meter tuin, kun je al een behoorlijke complete kruidentuin aanleggen. Of een paar potjes in de vensterbank is ook al een leuk begin.

Verder maak ik voor sausjes veel gebruik van gezeefde tomaten, tomatenpurree of passata di pomodoro. Calorie-arm en lekker op smaak te brengen met kruiden.

7. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik heb heel veel recepten voor je dat je alles zelf maakt
    stuur maar een pbtje heb ook wel tips voor je wat je kan helpen bij het afvallen
    heb 130 g gewogen en nu 60:)
    komt vast en zeker goed
    ze zeggen wel eens waar n wil is is een weg:)

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zou je mij ook een pb willen sturen met wat recepten😁

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Mijn man vind het voornamelijk moeilijk om het ontbijt aan te passen. Hij isniet iemand die tijd neemt om het te maken dus moet het weinig werk zijn, goed vullen en smaakvol.

Ik wil zelf ook minder koolhydraten gaan eten omdat ik merk dat mn darmen erg reageren als ik veel koolhydraten eet.
    Vind het best lastig om een goede balans te vinden.

Ik heb gisteren het boek de voedselzandloper besteld. Ben erg benieuwd.

10. Astre

Astre Niet meer actief

Overnights oats is een snel en lekker ontbijt. Je maakt het de avond van tevoren klaar. Gewone havermoutpap vind ik niet te eten, maar dit is erg lekker. Via google vind je veel recepten. Ik maak altijd een grotere portie, waar ik drie ochtenden van kan eten. Het maken kost een paar minuten en 's ochtends hoef ik alleen mijn bakje uit de koelkast te halen en te eten. Mijn favoriet is met geraspte kokos, kaneel, banaan, (amandel of rijst)melk en havermout.

11. Logan

Logan Niet meer actief

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja, zo doe ik het ook. En vet vlees vervangen door kip en kalkoen, en wat meer vis eten.

13. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Zou je mij ook een pb willen doen?

14. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Ik zou ook graag een pb van je krijgen! Wil af van het zakjes koken!

15. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Ook ik zou graag een pb met wat recepten willen als het niet teveel moeite is? Ben nu 7kg kwijt, maar moet er nog 9, dus alle tips zijn welkom:D

16. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Zoek ook eens bij de appie voor recepten, staan erg veel lekkere dingen tussen, met verse ingredienten. Ik gebruik wel altijd meer groenten en minder vlees dan er in staat, en ook regelmatig vegetarische gerechten (met ei of noten). Pakjes en zakjes gebruiken we nog misschien 2 keer per maand (voor nasi of bami)

Bijhouden wat je eet werkt ook erg goed, ik gebruik ook myfitnesspal hiervoor (op telefoon en op laptop). Vaak eet je ongemerkt veel meer calorieën dan je doorhebt. Je wordt zo veel bewuster van wat je eet, en het is ook makkelijk om te plannen wat je op een dag gaat eten (ook qua hoeveelheden).

Verder is regelmatig eten erg belangrijk. Ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten en eventueel nog een tussendoortje.

@Mv3hartendiefjes, mag ik vragen wat jij at op een dag, en wat je aan sport deed en hoe lang je er over hebt gedaan?

17. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Je krijgt t druk, wil ook wel tips. Nu op 2,5 week 5 kg kwijt.
    Nog 15 te gaan

18. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    .yeeh wat knap zeg!

mag ik ook de tips? Misschien kun je ze algemeen hier neerzetten want anders blijf je aan het pbtjes sturen

19. Sifra

Sifra Niet meer actief

Heel knap, zoveel afvallen!
    Ik heb ook wel interesse in een PB met je tips, als het niet al te veel moeite is :)

20. Amethist

Amethist Niet meer actief

Deel Deze Pagina