Het is bij mij ook meer zo van.... ALS ik het niet meer trek,dat ik dan gewoon een ruggenprik wil! Ik ga en wil het ook gewoon zonder enige medicatie proberen! En dan heb je wel heel veel andere medicatie dingen natuurlijk..maar wat als me dat ook niet genoeg helpt En we weten gewoon dat een ruggenprik super werkt! Dus die zekerheid wil ik gewoon hebben! Het is niet zo dat ik m dus al meteen wil,maar als ik het wil,dat het dan wel 100% zeker is dat ik m krijg! En zoals het nu staat..is dat dus niet 100% zeker! :x Nou zo wil ik niet richting mijn bevalling! Tuurlijk je kan je bevalling niet plannen precies zoals je het zelf wilt..maar hierdoor kan ik het wel een beetje sturen.. En dat geeft mij weer zekerheid! En trouwens het liefst deed ik het ook zonder al die mensen er omheen..he de verloskundige,consultatieburo...enz..enz.. maarja dat kan gewoon niet! Maar daarom mag ik het toch wel over MIJN BEVALLING Hebben! En dan nog maar te zwijgen over als je de fles zou willen geven..pfff,dan heb je ze helemaal op je dak Alleen omdat ze er dan voor hebben geleerd,weten ze het zo goed beter... Nou ik heb al genoeg om me heen meegemaakt,dat die mensen zelf ook onwijs veel fouten maken! En wie moet het kind eruit baren ik toch zeker..dan is het toch MIJN BEVALLING!!! En wie moet het kind opvoeden.. ik toch zeker! Dan is het toch ook MIJN KIND! Maar goed zulke dingen draaien altijd weer op discussies uit hier volgens mij.. @ Aszz: Er is morgen dus een soort van rondleiding over de afdeling in t ziekenhuis Sneek?? Infodag?? Kun je me daar wat meer over vertellen mischien hoe laat?? En moet je je daar ook voor opgeven ofzo?? Liefs, Diamaria
Ja morgen om 20 uur is er een info avond. Je hoeft jezelf niet op te geven. Het is in zaal 4 van de Zorgboulevard, naast het ziekenhuis ( geen idee waar dat is, maar dat vinden we vast wel ) Duurt tot ongeveer 21.30 uur en bestaat uit: - kennismaking - Info - fotomatriaal - beantwoorden van vragen - indien mogelijk rondleiding over de kraamafdeling en verloskamers Ik ga verder ook niet meer in op de wel/niet ruggenprik discussie. Volgens mij gaan sommige dames er van uit dat ik direct een ruggenprik wil. Nee, dit wil ik niet, ik wil de OPTIE tot een ruggenprik kunnen hebben. Dus als ik zeg dat ik een ruggenprik wil, dat ik deze dan ook krijg. En ik weet van mezelf dat dit lang kan duren. Bij de vorige bevalling is het me 10 x aangeboden, elke keer zei ik nee, tot het moment dat ik alleen nog maar kon spugen van de pijn. En toen stonden ze ( naar mijn gevoel ) binnen 2 min. naast me. Volgens mij stonden ze stiekem achter de deur te wachten
Thanks! Hopelijk red ik dat om er heen te gaan! Maar er zijn geloof ik meer informatieavonden he.. Hoe ik er nu over denk,is dat ik over 3 weken er gewoon weer met me verloskundige er over ga hebben, en dat ik het gewoon graag zo wil,dat als ik er om vraag,ik het dan ook kan krijgen! MIJN BEVALLING,MIJN KIND! En vind het gewoon jammer dat het hier soms zo vijandig er aan toe moet gaan... Jij bent al eens bevallen in Sneek?? En hoe was jouw ervaring daarmee?? Fijn en lief personeel?? Liefs,Diamaria
Ja weddenschappen afsluiten enzo @ Diamara, Ja 1 keer per maand is er zo'n avond. Ben nog niet eerder bevallen in Sneek ( we wonen hier nog niet zo lang ) maar heb wel op de afdeling gyn. gelegen ivm mexicaanse griep. En dat beviel erg goed! Ja er zit wel eens een kenau tussen, maar dat ben ik zelf ook. Vind het ook een fijn klein ziekenhuis, een stuk persoonlijker als dat ik gewend ben. Bij welke VK zit je dan? Ook in Sneek?
Ik kan me toch nauwelijks voorstellen dat mijn berichten vijandig worden opgevat? Mocht dat wel zo zijn, dan wil ik graag nog een keer benadrukken dat ik: - voorstander ben van eigen keuze (binnen wat medisch verantwoord is); - voorstander ben van een goede voorbereiding door informatie in te winnen (wat de meesten hier ook lijken te doen); - voorstander ben van het op voorhand uitzoeken van een ziekenhuis waar al wel 24/7 een ruggeprik mogelijk is; - nergens lees dat iemand hier meteen bij de eerste wee naar een ruggeprik wil grijpen en dat ook nergens suggereer. Het enige waar ik moeite mee heb en wat ik heb geprobeerd te onderbouwen, zijn uitspraken als "Het is niet zo dat ik m dus al meteen wil,maar als ik het wil,dat het dan wel 100% zeker is dat ik m krijg!" omdat je daarmee volledig voorbij gaat aan de verantwoordelijkheid van de arts.
Snap ik allemaal. Maar niet die arts hoeft dat kind te baren! En ze zeggen gewoon makkelijk..ach nog ff joh :x En wat ik al zei..heb al veel om me heen meegemaakt, dat er veel fouten worden gemaakt! En jij begrijpt mij dan verkeert..want het wordt gewoon eigenlijk meteen al afgeschreept die ruggenprik..nou dat vind ik belachelijk! Ze bekijken dan maar of het verantwoord is.. maar niet al van te voren het afwimpelen..vind ik gewoon kl*te!
@ Aszz Ja ik zit ook bij verloskundige in Sneek En wil zeker nog wel even naar zo een informatieavond voordat ik beval, weet je toch een beetje waar je terecht komt! xxx
Ik wilde in eerste instantie zoveel mogelijk doen zonder pijnstilling maar na 4 uur zeer heftige weeen was ik énorm blij dat ik in mijn ziekenhuis 24/7 een ruggenprik kon krijgen. Een pompje was niet eens meer aan de orde want dat was mijn eerste keuze en er werd mij direct een ruggenprik aangeboden, heb er dus niet eens zelf naar gevraagd Nou was de prik bij mij niet helemaal goed gezet zodat ik nog aan één kant weeen voelde maar het scheelde zo enorm veel. Ik heb nog kunnen slapen en ben daar heel blij mee geweest. Mocht er nog een volgende keer mogen komen dan zou ik het weer zonder proberen maar ook niet schuwen om een ruggenprik te vragen. Jij moet bevallen en niet iemand anders.
Whabbit, ik vind je heel duidelijk hoor bij mij werd er gezegt: je heb een hoge pijngrens, je kan het makkelijk aan... Ik kreeg hem dus niet, maar dit was nog wel VOOR dat ingevoerd werd dat je hem moet kunnen krijgen als je dit wilt! Ik heb bij mijn 2e heel duidelijk aangegeven wat ik wilde, en daar werd goed mee omgegaan!! Alleen ging ik naar t ziekenhuis voor een ruggenprik bleek ik in een uur tijd van 2 naar 10 cm te zijn gegaan, hoera weeenstorm
Maar het gaat er toch niet om of het wel of niet medisch verantwoord is? Natuurlijk, als het niet kan dan kan het niet. Ik ga niet voor niets eerst langs de anasthesist om te kijken of het lichamelijk kan ( alhoewel ik hem al 2 x eerder heb gehad ) Het gaat er om dat het van te voren al wordt afgewimpeld. Als ik toch een ruggenprik wil op het moment dat ik vind dat het nodig is, en het kan medisch gezien ook, dan is het toch belachelijk dat ik nog 6 uur moet wachten tot iemand hem kan komen zetten? @ Diamaria, zit jij bij die VK in dat hoekhuisje?
Ik heb trouwens goede ervaringen met de ruggenprik. Tijdens de bevalling had ik een infuus, dus ik was niet verdoofd ofzo, kon mijn benen ook nog bewegen. De laatste 4 uur heb ik daarna zelf weer gedaan. Kreeg alleen geen persweeën ( waar wij 2 uur op hebben gewacht met volledige ontsluiting... ) en heb het dus uit eigen kracht gedaan. Daarna moest ik gehecht worden op de OK, was inwendig gescheurd, en daar kreeg ik een totale prik. Toen was ik wel 'verlamd' Het was vervelend, maar na 4 uurtjes kon ik weer zelf naar de wc toe strompelen. Ben ook heel snel hersteld.
Jahoor, daar ben ik het ook mee eens: ALS het medisch verantwoord is en je wilt het graag, is het wel zo fijn dat je hem meteen kan krijgen. Terecht dus ook dat je dan nu al gaat kijken naar een ziekenhuis in de buurt waar dat ook kan.
Zal ik het dan maar zeggen? Ik KIES voor een ruggenprik. Nu al. Ruim vantevoren dus. Voordat ik überhaupt 1 wee heb gevoeld. Ik wil namelijk niet tijdens de bevalling nog die beslissing moeten maken.
Waar hebben we t hier eigenlijk over dan...8) Dit is dus waar we het al de hele tijd over hebben.. Wij gaan het er dus van te voren ook goed over hebben! Tuurlijk als zo een arts tegen mij zegt op een afpraak,dat ik er niet in aanmerking voor kom, omdat ik niet gezond ben ofzo.. tsja dan denk ik er nog wel ff over na ja Maar ik zat er gewoon mee, dat het al wordt afgewimpeld,voordat er iemand naar mij heeft geluisterd of uberhaupt maar ff naar mij lichamelijk heeft gekeken! :x @ Aszz: Ja klopt daar zit ik ook! Tenminste de gesprekken die ik heb met mijn verloskundige,die heb ik waar ik woon zeg maar Maar alles echo's heb ik daar gehad inderdaad! Had altijd Andrea bij mijn echo's,das ech een top vrouw vind ik,wat een lief mens! We verschillen niet zo heel veel van mekaar he bijna even ver,scheeld een week geloof ik?? Liefs,xxx
maar voor hetzelfde geld kan je het wel goed aan... ik heb gezegd dat ik een ruggenprik wil, maar dat ik op het moment zelf beslis... Ik
Kan ik me ook helemaal voorstellen hoor! Het liefst wil ik dat ook wel aan de ene kant, maar dan denk ik..dan heb ik nooit gevoeld hoe zo een wee voelt.. Of heb je eerst gewoon weeen en krijg je dan je ruggenprik..?? Als je standaard al voor een ruggenprik kiest, bij hoeveel cm ontsluiting krijg je m dan?? Mijn verloskundige zegt dat ik pas bij 5cm ontsluiting naar t ziekenhuis mag Want ik kies zowiezo voor ziekenhuis bevalling! Liefs,Diamaria
Heb je de weeén al eens eerder gevoeld? En misschien is het niet eens zo erg dan je denkt dat het is... Want tijdens je weeén ga je puffen en maak je automatisch Endorfine aan... Daarmee kan je de weeén goed opvangen want niet iedereen ervaart het hetzelfde... als je in het ziekenhuis gaat bevallen, dan zit het wel goed qua pijnstillers.. Ze zeggen misschien nu wel van geen ruggenprik maar dat is omdat je je nu al zorgen gaat maken omdat je niet eens zover bent maar zodra jij eenmaal aan het bevallen bent en hun aan jou zien hoe jij eraan toe bent, gaan ze heus wel pijnstillers geven.. Gewoon doen met wat jij wilt doen en dan komt het allemaal wel goed!
Ik hoop ook dat ik het op eigen krachten zonder medicatie of iets aan kan,tuurlijk! Maar als ik daar lig..te vergaan van de pijn, dan wil ik gewoon 100% zekerheid hebben dat ik het kan krijgen! (Als het medisch verantwoord is ) En nu kreeg ik gewoon het idee van mijn verloskundige dat ik voor te lapje wordt gehouden.. het dat als ik daar dan lig en ik vraag erom, dat dan het antwoord is.." ach komop je bent er bijna.. " :x Want dat beslis ik zelf gewoon wel ff Snap je,voel me gewoon afgewimpeld..en dat terwijl het me 1ste kindje is,nou dat voelt gewoon niet fijn!