HELP!!! Ik wil ruggenprik!!! Maar kan dit niet zomaar krijgen..

Discussie in 'De bevalling' gestart door Diamaria, 22 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Morgen is er weer een open avond. Weet de tijden zo even niet.

Ik ben gister bij de anesthesist geweest. Het was geen enkel probleem, mits het medisch verantwoord was.
    Daarbij zei hij dat de risico's zó klein zijn, dat het eigenlijk verwaarloosbaar is. Daar vertrouw ik dan ook op, hij is tenslotte de anesthesist ;)

2. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    In het UMC in utrecht moest je het ziekenhuis bellen als je dacht dat de bevalling begonnen was (met regelmatige, lang aanhoudende weeen). Dan kijken ze of ze een plekje hebben, als dat zo is mag je gelijk komen. Ruim op tijd voor de ruggenprik dus.

Ik moet trouwens zeggen dat ik erg blij was met de ruggeprik. Het is helemaal niet zo dat je niks meer voelt, maar het haalt wel even de scherpe kantjes er af. Toen ik aangaf dat ik het niet meer zag zitten met de pijn kwam er na 15 minuutjes een anestesist en die heeft toen na een tijdje de ruggeprik gezet.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Da's echt laat! Voordat je in je bevallingsbed ligt ben je een klein uur verder, vooral de tweede helft kan het hard gaan!

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ja, dat is echt laat zeg. Ik ging thuis weg met 4cm en in het ziekenhuis was het 6 en dus een ruggenprik niet meer mogelijk.
    Niet dat ik het wilde, maar dat werd mij meegedeeld.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

6 a 7 cm ontsluiting is standaard geloof ik. Ik vind het ook laat. Tijdens mijn bevalling kon ik toen geen boe af bah meer zeggen, laat staan dat ik in staat was geweest om helemaal naar het ziekenhuis te gaan (ben ingeleid, dus ik was er al). Maar gelukkig was het een snelle bevalling dus ik ga er eigenlijk vanuit dat ze me bij de tweede bevalling eerder zullen sturen dan dat omdat anders de kans er in zit dat ik in de auto beval.

6. Diamaria

Diamaria Bekend lid

10 mrt 2009
    586
    0
    16
    Mijn verloskundige zei dat als ik dat wou, ik ook al met bijvoorbeeld 2cm ontsluiting naar het ziekenhuis mocht.
    Dat is dan wel weer geruststellend! :)

En @ Aszz, heb ik m weer gemist... kun je ook op de website ofzo iets vinden van wanneer welke datum en tijd ofzo?? :)

Liefs,xxx

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee, er liggen van die folders. En aangezien ik bij de gyn ben zie ik ze regelmatig liggen.
    Anders moet je ze even bellen??

8. Diamaria

Diamaria Bekend lid

10 mrt 2009
    586
    0
    16
    Ja dan bel ik maandag gewoon wel ff naar t ziekenhuis ;)
    Komt goed! :D

Komt nu allemaal wel heel dichtbij hoor..:) spannend! :)

Liefs,xxx

9. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik heb een ruggenprik gehad...niet omdat ik dat wilde maar omdat ze het al 3x gevraagd hadden...ze waren bang dat ik anders het niet zou halen qua kracht om te persen. Eigenlijk heb ik er wel spijt van dat ik er in mee gegaan ben...jah het is best ff lekker om na 39 uur ff weee vrij te zijn....maat me kleine meid moest er wel een week blijven ...en ik moest na 5 dagen het ziekenhuis uit....ze kreeg bijvoeding terwijl ik wilde dat ze alleen maar bv kreeg...resultaat een moeilijke start met hoop gejank ...geen kraamhulp thuis en dus eigenlijk ook geen kraamweek...heel jammer

en jah nu weer zwanger en probeer weer thuis te bevallen....als ik naar het zh moet dan moet het...het beste voor mij en me kindje hoor...maar die eerste kraam week krijg je nooit meer terug....nu is het alweer veel drukken met me andere dreumes erbij;)

10. Miss Moneypenny

Miss Moneypenny Fanatiek lid

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Whahaah was dat maar zo.... ik heb helse pijnen uitgestaan en pethidine gehad...2 kanten ingeknipt.. placenta wou niet loskomen.. bijna doodgebloed.. manuele placenta verwijdering onder narcose...
    Verder een hele makkelijke bevalling hoor8)

11. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Dat je kindje moest blijven heeft toch niets met de ruggenprik te maken? Tenminste je schrijft niet dat de ruggenprik de oorzaak was dat ze een week moest blijven.

Waarom moest je zelf al na 5 dagen naar huis? Als je kind in het ziekenhuis ligt, heb je zelf het recht om er 8 dagen te blijven, tenzij de afdeling helemaal vol ligt.

12. zogelukkig

Idd en als de bv nog niet goed loopt, mag je dacht ik nog langer blijven. Bij mij kwam de bv pas laat op gang en daarom moest mijn zoontje ook bijgevoed worden, maar ik geef nog steeds bv.

13. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity

omdat ik koorts had tijdens de bev. (een veel voorkomende bijwerking van de ruggenprik) moet het kindje blijven. Ze knapte ook niet snel op en kreeg dus na een paar uurtjes al ab-kuur...en die is min. 3 dagen ...maar bij haar is het verlengd naar 7 dagen.

Helaas als mama nix mankeert moet je na 5 dagen weg...centjes he! Ik ben de andere dagen nog gebleven in het familiehuis naast het ziekenhuis....wat we geheel vergoed hebben gekregen maar toch...was fijner toen ze een afdeling verder lag en niet een loopje van 10 min.

14. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity

wat is laat...3 dagen is normaal...ik ben dinsdag avond bevallen en vrijdag kwam het op gang en zaterdag had ik genoeg zodat ze geen bijvoeding meer hoefde. Vanaf zaterdag is ze ook zo opgeknapt dat ze ook niet meer gespuugd heeft...maar jah de ab-kuur moet afgemaakt worden en kind moet blijven...ik moest echt weg....weet niet waar jullie dat vandaan halen dat je mag blijven als mama als je zelf nix mankeert....maar je mag echt je spullen pakken8)

15. adi

adi Niet meer actief

Dit vind ik zo'n onzin. Zorgverzekering in België en Duitsland is vele malen goedkoper als in NL, en daar mag je gewoon een ruggeprik bestellen als je wilt.

16. zogelukkig

Bij een gewone bevalling dacht ik meteen tot 48 uur.
    Bij een ks 5 dagen tot een week.

Maar ben je wel doorgegaan met het geven van bv?

Wij mochten dan samen naar huis, maar ze hadden me verteld dat als het nog niet goed ging met de bv en mijn zoontje had nog moeten blijven, dat ik dan ook had mogen blijven. Niet op de kraamafdeling, maar op de kinderafdeling "rooming-in".

17. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Normaal mag je echt 8 dagen blijven als je kind in het ziekenhuis moet blijven. Ik ben zelf ook 8 dagen gebleven, mijn kamergenote ook, net als de andere ouders van wie de kindjes op de kinderafdeling lagen. Stom dat jullie dat niet mochten.

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook een ruggeprik omdat ze mij anders niet wilde inleiden (gaat een heel verhaal aan vooraf)
    door de ruggeprik kreeg ons zoontje het benauwd en viel zijn hartslag weg en ja dan moet hij in een keer heet snel geboren worden maar daardoor mochten we niet naar huis.
    zelfs de gyn heeft zijn excuses aangeboden dat zijn collega nooit mij die prik had mogen opdringen

19. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    3 dagen is normaal bij de eerste volgens de vk...heb sterk het idee dat het straks snel op gang is...heb nu al wat doorzichtig vocht.

Ik heb totaal 9½ maand gegeven...koningendag de laatste keer...zit er best in dat ik op koningendag weer mag beginnen:D
    Ik ben met 8½ maanden wat dag voedingen gaan afbouwen...maar omdat me moeder toen heel ziek was en overleed..is de voeding zo snel terug gelopen dat ik moest stoppen met 9½ maand...was gewoon op. (week erna nog 1x afgekolft ivm de druk...en kleine meid heeft dat nog heerlijk opgedronken....vond ik geweldig!)

20. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Dat bedoel ik maar ...die prik is niet zaligmakend...soms nodig maar kan ook roet in het eten gooien!

Deel Deze Pagina