Sinds 2 dagen heb ik behoorlijke pijn in mijn onderbuik. Eigenlijk lijkt het een beetje op bandenpijn, maar dan nog wel veel heftiger. Zo erg dat als ik een verkeerde beweging naar links maak, het lijkt of ik door mijn been zak! Kan ook amper normaal lopen, maar zitten gaat prima... (Afgelopen maandag op controle was hij al helemaal ingedaald) Daarnaast is sinds gisteravond mijn baby ook nog eens bizar druk. Het lijkt of er een megaverbouwing gaande is.. Herkent iemand deze dingen? Gaat 'ie eerder geboren worden of is het onschuldig?
Ja, heel herkenbaar. Het zijn verschillende dingen die je voelt denk ik. Die stekende pijn is bij mij een bekkenklacht die door de vk ischias genoemd werd, maar de fysio omschrijft het meer neutraal als een bekend zwangerschapsding. Ik heb er triggerpointmassage voor gehad, dat heeft het wel even verholpen. Pijn in de buik kan door voorweeen komen, ook dat zegt niks over wanneer je kindje zal komen. Als je echter om de haverklap harde buiken hebt, moet je aan de bel trekken. Veel leven lijkt me hoe dan ook een goed teken (ik lig regelmatig wakker van de grote knul, vermakelijk wel, als het niet zo vermoeiend zou zijn ).
Ik denk dat je kindjes volledig ingedaald is nu. Wanneer je kindje is ingedaald doen de bewegingen ook veel meer pijn onderin je buik en drukt het kindje in je bekken e.d. Wat lopen e.d. ook pijnlijker maakt.