Wel of niet naar Lowlands met 31 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hannes, 3 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    Het komt nu wel echt dichtbij, over twee weken is het al weer tijd voor Lowlands en ik heb een kaartje, maarja! Is het nu wel verstandig om te gaan? Van mijn man mag ik eigenlijk niet mee, hij is bang dat ik een por krijg of iets oploop of wat dan ook.
    Het slapen op een luchtbed zal wel niet al te comfortabel zijn, maar dat overleef ik wel...
    Ik heb er zo'n zin in, mijn man gaat wel en mijn beste vrienden ook. Het lijkt me vreselijk om straks alleen thuis te zitten, terwijl zij daar zijn. Het zou de 11de keer zijn dat ik ga, ik kan het eigenlijk niet missen.

Maar dan, de buik, de vermoeidheid, het lawaai, het veel moeten plassen, het niet lang kunnen lopen of staan. Niet zelf mijn tas kunnen dragen (of niet alles tenminste). En heel veel zitten, in plaats van hot naar het rennen om alles mee te kunnen maken.

Willen jullie advies geven? Zijn er anderen ook rond de 30 weken nog naar een festival geweest?
    Help me!

Liefs, hannes

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik ben in mijn vorige zwangerschap met 28 weken nog naar pinkpop gegaan, het hele weekend.. en ok in een tentje geslapen.

je zult heus geen porren krijgen of geduwd worden als je gewoon lekker achteraan blijft staan/zitten..
    en lekker rustig aan doen.. hun moeten zich dan wel aan jouw tempo moeten aanpassen en niet jij aan die van hun anders wordt het wel zwaarder denk ik..

ik vond het nog wel kunnen met 28 weken,.. maarja jij bent toch alweer 31 weken, en hoe jij je voelt kan ook anders zijn dan dat ik me toen voelde?..

3. Malibu Stacy

Malibu Stacy Actief lid

13 dec 2010
    204
    0
    0
    Limburg
    Als je idd niet in de drukte gaat staan zal het wel meevallen wat betreft een por krijgen, maar ik zou er niet aan moeten denken om de hele dag te staan/lopen en bij elke stap (tenministe bij mij) het gevoel hebben naar de wc te moeten en me gewoon niet comfortabel voelen. Ik denk dat het heel vermoeiend zal zijn, ik zou het niet doen.

4. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Ik ben van mening dat die herrie al niet goed is voor je kindje.

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik denk dat het erg vermoeiend is.....Dat slechte slapen is nog tot daar aan toe, maar de hele dag staan/hangen, drukte om je heen, in de rij voor de wc....pff.....volgend jaar maar weer?

6. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Ik zou het niet doen...

Als je het echt erg rot vindt om thuis te blijven, plan je toch iets anders leuks dan? Dagje sauna ofzo met een vriendin? Heb je ook iets om naar uit te kijken, maar kun je echt rustig aan doen.

7. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat jij dat zelf het beste aanvoelt of je dat aan kan of niet. Iedere zwangerschap is anders en iedereen voelt zich ook anders. Er zijn inderdaad nadelen zoals het slapen op een luchtbed en het veel naar de wc moeten maar ach, tis mar voor een weekendje he.

Zou dan wel van te voren afspreken met je vriend/man dat hij rekening houd met jou en niet als een gek achter jullie vrienden aan gaat rennen. Als het je te veel word kan je altidj lekker in je tentje gaan liggen.

8. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ik moet er zelf niet aan denken, maar je kind zal er vast niets van oplopen. Neem je rust en ga niet pal naast een box (geluidsbox, niet babybox;)) staan, dan moet het goed gaan.
    Misschien een extra dagje vrij nemen om bij te komen?

9. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik zou wel gaan, als je je goed voelt. Rustig plekje op de camping zoeken. Lowlands is wel super de luxe qua voorzieningen wat festivals betreft. Lekker wat eerder naar bed, 's ochtends lekker warm douchen en de hele dag een beetje loungen, ik zou het wel weten hoor!

Poeze, ik ben tot 37 weken naar metalconcerten gegaan, en Mart heeft er niks aan over gehouden hoor.

10. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Als je je goed voelt gewoon gaan!
    Ik ben zelf met 32 weken bij een buitenfestival geweest waar mijn man optrad en ga met ruim 36 weken naar concert van ub40 of ik het vol hou is een ander verhaal vorige keer heb ik wel 2 dagen met pijn in me bekken op bed gelegen.
    Maar ik denk maar zo nu kan het nog:D
    ( owja en ik zorg er wel voor dat ik kan zitten )

11. fropste

fropste Actief lid

25 jul 2011
    165
    0
    0
    Ik vind zo'n weekend op zichzelf altijd al heftig. En dan nog met een flinke buik daar lopen. :$

Je kunt zelf natuurlijk met alles rekening houden. genoeg slapen, niet vooraan bij de head bangers gaan staan enz enz. maar er moet maar 1 raar iemand rondlopen die niet goed uitkijkt en die je een duw geeft bijvoorbeeld.

Ik zou mezelf wel vertrouwen maar de andere mensen op zo'n festival niet allemaal.

Maar als je natuurlijk genoeg vrienden om je heen hebt, moeten zij je gewoon "beschermen" tegen rare figuren.

Als je gaat veel plezier!

12. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Ik heb zelf mijn kaartje verkocht... Ik ben dan 26 weken en ik heb dan echt geen zin in al die herrie, vieze toiletten, als het regent al die modder. Na 3 dagen Lowlands is de hygiene ook echt ver te zoeken. Ook vind het niet zo'n fijn idee dat iedereen aan de zuip en drugs is in mijn omgeving. Mijn vrienden begrijpen me volkomen. Natuurlijk vind ik het jammer maar ik heb ook Free Your Mind, Awakenings Festival aan me voorbij laten gaan en Welcome to The Future gaan we volgend jaar weer heen als ik geen baby in m'n buik heb :D

13. ccbloom

ccbloom Lid

12 nov 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik heb een kaartje voor Lowlands en ben dan 26 weken zwanger. Ik twijfel ook nog steeds. Ik voel me nu echt hartstikke goed, heb helemaal geen kwaaltjes. Ik laat het nu vooral afhangen van de weersvoorspelling. Is het superlekker weer, dan vind ik wel een plekje in het gras in de buurt van een leuk bandje. Maar blijft de voorspelling twijfelachtig dan zal ik denk ik ook afhaken. Ik heb geen zin om met een paar duizend man in een te drukke tent te staan, schuilend tegen de regen. Met alle risico's (te hard geluid, geduw) van dien. Ik vind het wel ontzettend lastig om toe te geven dat ik er misschien gewoon verstandiger aan doe om het dit jaar te laten lopen. We gaan altijd met een hele grote groep en het zou ook al de 8e keer zijn. Eigenlijk wil ik het gewoon niet missen, maar diep van binnen weet ik dat het gewoon het verstandigst is om niet te gaan.

Succes met de keuze!

14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Ik zou het persoonlijk niet doen. De herrie, mensenmassa's (risico op duwen en porren) en hygiëne zou ik geen prettig idee vinden als je al zo ver bent. Ik vond laatst in de bioscoop al dat de kleine extreem leek te reageren op harde geluiden op het scherm :). Daarnaast zou ik het echt te vermoeiend vinden, en die toiletten zijn geen pretje als je 85 keer per dag moet. Ik heb zelf m'n pinkpopkaartje ook weg gedaan dit jaar, durfde het niet aan. Jammer, maar komt volgend jaar wel weer.

15. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    Hee bedankt voor jullie reacties! Ik heb vandaag een mailtje gestuurd aan info@lowlands om te vragen of ze misschien voorzieningen hebben voor zwangeren, zoals dat je door de mindervalide ingang mag en eventueel met een rolstoel het terrein op mag. Als dat allemaal geen probleem is, weet ik nog niet of ik alle dagen kan gaan, maar misschien zit een dagje er dan wel in...

16. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Dat had ik ook in de bioscoop! Volgens mij was het geen leuke ervaring voor de baby. Ik zou mooi een jaar (of 2) overslaan en even aan je kindje denken. Je eigen lijf zal je ook vast dankbaar zijn.

17. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Helemaal mee eens. Ik heb wel eens iemand met een mega buik op een hardcore feest gezien. Sorry hoor maar ik denk niet dat 'n baby begrijpt wat zich overkomt met die herrie. Ik vind 't gewoon zielig.
    Hetzelfde als dat mensen naar festivals gaan van 1 of meerdere dagen met kinderen van 0 tot 4 Ik denk echt dat ze dat erg leuk vinden, die herrie ;)

18. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    OMG lowlands zou ik zeker neit naartoe gaan zwanger.Ben een paar keer geweest en het is erg heftig hoor.Zeer leuk maar ontzettend zwaar voor zwangeren.
    Wc's meestal zonder wc papier, vies enz.Lange wachtrijen voor de toiletten dus op tijd gaan (als je neit zwanger bent al op tijd gaan :p)

En 1 hele grote tip!!!!! Zet je tentje NIET binnen 50m van het looppad.Wij hadden het helemaal achterin tegen de zijkant gezet.
    Reden: De zatte mensen (hele dag door dus) doen "leuke" spelletjes als ze heen of terug lopen.Ze beuken andere mensen (onbekenden enz) opzij waardoor die mensen in de tenten vallen die er staan.
    Wel lachten maar erg zielig voor die mensen in de tenten.Tent kapot, of in elkaar enz.Dag nachtrust en je wilt neit dat ze bovenop je dikke buik vallen.Vergeet dit dus niet.

Op eht terrein zelf geen zitplaatsen dus in het gras zitten en een kussentje meenemen.Mag geen drinken mee naar binnen enz.Dus daar kopen.Lauwe cola en bier.Verder valt het vies tegen hoor.Zorg dus dat je op de camping goed indrinkt zodat je genoeg vocht hebt.De wc zijn geen plek om bij te drinken.

Alles zat onder de modder (ook al was het droog) overal kots en pis enz.Veel modder enz.Ze hebben de paden vol met stro liggen maar dat helpt ook neit echt.

Geloof me...dit meot je neit doen als je zwanger bent.
    Als je niet zwanger bent is het al een sportveld met diverse hindernissen hihi.En de mensen daar gaan echt niet op jou letten en extra oppassen omdat je zwanger bent.Ze zijn er te zat voor hihi.

Ow en wel overal vreettentjes maar of je dat moet gokken met je zwangerschap?????

19. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Persoonlijk zou ik dat echt niet doen. Kan me niet voor stellen dat dat lawaai goed is voor je kindje. Ik zie met stappen ook wel eens hoogzwangeren staan dansen in een drukke discotheek met veel herrie en dan vraag ik me echt af waar ze mee bezig zijn.. Sorry maar ik vindt persoonlijk dat je dit echt niet moet doen als je zwanger bent. Indien je wel gaat vindt ik dat echt op eigen risico en zal ik eerst eens goed overleggen met je vk/gyn. Dit soort feesten zijn niet gemaakt voor zwangeren!

20. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Zeker wel gaan!! Ik baal als een stekker dat ik dit jaar geen kaartje heb (ben ongeveer net zover heen als jij) en ik ben dan op vakantie, maar kom op zeg... mensen die over herrie/slechte hygiëne etc. gaan klagen kunnen beter inderdaad thuis steeds netjes hun middagslaapjes gaan doen op hun sjieke matrassen en max. een kwartiertje per dag gaan wandelen, want o wee. Je mag ook wel een beetje leven hoor. En je hoeft toch ook niet naast de monitors te staan om van een concert te genieten?

Veel plezier!!!!

Deel Deze Pagina