een nieuwschierigheidsvraagje..

Discussion in 'Zwanger worden' started by r1986, Oct 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. r1986

r1986 Actief lid

Jul 6, 2009
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik heb vorige week vrijdag te horen gekregen dat er niks op de echo te zien was.ik zou dan 5 a 6 week ongeveer moeten zijn eweest.
    maar ik heb het van me af gezet en me er bij neergelegd dat het helaas niet zo is. maar toch heb ik nog vlagen van misselijkheid. dat ik echt ineens denk van nah hoe kan dat nou. en me onderbuik voelt ook nog steeds gek, boven me schaambot..of hoe dt precies genoemt word. gekke steekjes en gekke soort van druk..moeilijk uit te leggen. iemand die dit verhaaal een beete herkent en misschien weet wat het kan zijn..of iemand die dit herkent en misschien uiteindelijk toch zwanger was...ja er gaan ineens vandaag toch weer vragen door mijn hoofd, terwijl ik het wel had los gelaten...

2. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Heb je een positieve test gehad dan? Waarom is er een echo gemaakt als ik vragen mag?

3. r1986

r1986 Actief lid

Jul 6, 2009
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    nou omdat ik eerst 2 positieve testen had en daarna 2 negatieve...en wat last had gehad van bruinbloedverlies...en het dus niet duidelijk was of ik nou wel of niet zwanger was...en er veel onzekerheid was...en vaag gedoe van verloskundige en dus mocht ik een echo...om een lang verhaal kort te maken

4. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Ah, ik snap het. Dat je daarna twee keer een negatieve test had is natuurlijk niet zulk goed nieuws, meestal worden die testen juist veel donkerder.

Als er nu iets levends zou zitten, dan zou je toch echt wel een positieve test verwachten, waarom doe je niet gewoon nog een test? Niks mee te verliezen toch?

5. brenda1978

brenda1978 Actief lid

Oct 12, 2009
    419
    1
    0
    noord-brabant
    denk niet dat je jeteveel moet focussen op positieve en negatieve verhalen van meiden hier..snap wel dat het je onzeker maakt, en wil daarom ook myn verhaaltje wel even kwijt,,

Ik kwam er pas met 6 mnd achter dat ik zwanger was.. ik had (terug gerekend) rond de 7e week zwangerschap een test gedaan, was paar dagen over tijd, die testen waren negatief, werd gewoon ongesteld iedere mnd netjes op tijd, slikte de pil, niets aan het handje dacht ik....
    tot ik na 6 mnd pyn kreeg en ik d8 aan een blinde darm ontsteking.. nee hoor was een baby live & kickin in me buik..hy word nu 5 ;)

nu twijfel ik op dit moment ook weer heel erg, ik voel me zwanger, ik ben ongesteld geworden.. al was dat maar 1.5 dag..
    Ik heb 2 testen gedaan eergister, negatief..maar ik zie dat niet meteen als negatief.. maar dat komt door me eerste rare zwangerschap..me gevoel is nu sterker dan die test, alleen wacht ik nog ff af tot na het weekdn, als dan me klachten er nog zyn ga ik actie ondernemen

Wil dus maar zeggen, alles kan.. alleen als je het niet vertrouwd of je gevoel zegt andere dingen, ga naar de dokter meis!.. maar focus jezelf niet teveel op verhalen van andere..
    succes!!

6. r1986

r1986 Actief lid

Jul 6, 2009
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik kan me heel goed vinden in jou verhaal brenda 1978!..ik wacht ook nog af tot weekend zeg maar netzoals jij en anders inderdaad actie ondernemen...vind het zo raar..de dingen die ik nog Wel voel..maar heb het wel van me af gezet zeg maar..probeer er maar fftjes bij stil te staan of ik me anders heb gevoeld en dan weer verder...anders word ik ook gespannend en onzeker dat wil ik niet steeds...snap je

7. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Natuurlijk moet je niet op negatieve verhalen gericht zijn, maar als bij een echo niks te zien is, is dat natuurlijk niet een hoopvol bericht. Het is wel zo dat het erg vroeg is voor een echo, maar volgens mij zou er wel 'iets' te zien moeten zijn. Als je zelf nog twijfel hebt, zou ik toch echt nog een keer een vk of huisarts bellen. Wij kunnen het ook niet zien!

8. r1986

r1986 Actief lid

Jul 6, 2009
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    evanstar, de reden dat ik de hoop ook opgegeven heb is inderdaad dat e niks te zien was op de echo.en je inderdaad vaak hoort dat er idd wel 'iets'te zien moet zijn. maar goed vrige week vrijdag heb ik die echo gehad, dus vandaar dat ik het ook een beetje van me af zet.maarja wat ik dan nog wel voel brengt toch weer n vraagteken mee...

9. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

Jul 14, 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    In mei was ik zwanger, echo gehad met 5 weken en er viel niks te zien. Gyno zei ook gelijk dat het te klein was om met een echo al te kunnen waarnemen.
    Bloedtest gehad en de volgende dag werd ik gebeld door de gyno met een felicitatie. Helaas liep het mis.
    Maar komt erop neer dat volgens mij gyno er weinig te zien valt met 5 weken, dus dat je bloedtest moet doen om de HCG te meten.

Succes meid.

Share This Page