beste deskundigen. Ik heb hier een vraag, dat ik nog niet heb zien staan. Wanneer we nu uit gaan van een regelmatige menstruatiecyclus van 28 dagen dan vindt de eisprong ongeveer veertien dagen voordat je weer ongesteld moet worden plaats. Maar mijn cyclus is onregelmatig: apr. 35 dgn mei 38 dgn juni 33 dgn juli 31 dgn aug. 34 dgn sept. 34 dgn okt. 33 dgn Nou is mijn vraag: kan het zijn dat er eerder of juist later in mijn cyclus een eisprong plaats vindt? En soms ook geen eisprong in de maand? Ik let heel naukurig naar mijn cervixslijm, maar dat is deze maand nog niet te bekennen zoals ik dat rond mijn vruchtbare periode wel te zien krijg. Daarom denk ik dat ik deze maand geen eisprong heb gehad, of is dit door mijn onregelmatige cyclus een beetje lastig te bepalen? Ik hoop dat je mijn vraag niet te ingewikkeld vindt.
Hoi dames, Dit is een aanvulling op mijn vorige vraag over mijn eisprong. Vanochtend om 08.22 heb ik bij het afvegen een w.c. papier aardig vol met cervixslijm geconstateerd, maar tussen deze slijm zat ook draadjes met bloed (heel licht gekleurd), maar wel goed te zien. WAT kan dit zijn? Wat ik denk is dat mijn eisprong iets later is geworden deze maand. ik was van een cyclus van 34 dgn uit gegaan, maar aan mijn cervixslijm te zien blijk het een langere cyclus te gaan worden. wel ben ik blij dat er een eisprong aan zit te komen, IK HEB NOG HOOP Alleen kan ik het niet berekenen met de calculator van deze site, en dat mijn cyclus banner niet klopt. Want mijn vruchtbare dgn vinden in deze week plaats en niet vorige week zoals ik had uitgerekend.
Hoi Hanayma, de eisprong vindt altijd plaats 14 dgn vóór je menstruatie. Wanneer je een onregelmatige cyclus hebt, kun je inderdaad ook naar je slijmafgifte kijken. Maar ook zonder dit slijm (bij sommige vrouwen is dit nu eenmaal heel weinig) kun je je eisprong hebben. De meeste mensen hebben elke cyclus een eisprong, maar ook dan kun je wel eens een cyclus hebben waarin geen van de rijpende eicelletjes ook daadwerkelijk springt of dat het gesprongen eicelletje gewoon niet te bevruchten is. Je baarmoederslijmvlies begint zich al op te bouwen voor een rijpe eicel. Dus ook wanneer je geen eisprong hebt, kun je wel ongesteld worden. Dit is verder een heel hormoon verhaal... Maar in jouw geval zou ik, om even terug te komen op je cyclus, een vruchtbare periode instellen. Dus niet de dág van de eisprong, maar de wéék. Als je in die week om de dag gemeenschap hebt, is de kans groot dat er een eitje bevrucht kan worden. Dus neem je korste cylus (31 dgn) en je langste (38 dgn) en dan 14 dagen ervoor. Dus de meeste kans heb je van cyclusdag 17 tot 24. Het bloedverlies dat je had is heel normaal. Dat kan van een gesprongen vaatje zijn. En soms komt er bij de eisprong ook een klein beetje bloed mee. Groetjes Brigitte