Autostoel 9-36 kg

Discussion in 'De lounge' started by knor, Dec 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Wij hebben sinds gisteren een stoel in de auto, met een vijfpuntsgordel er in, die er later uit kan. Maar de stoel staat vast met de autogordel. Maar nu de volgende vraag: Hij staat lang niet zo vast als onze vorige autostoel, je kunt hem zo naar voren klappen in zijn geheel. Knorretje zit dan nog wel in de 5 punts gordel maar toch. Vind het een beetje vreemd... wie heeft er ook zon stoel?

2. love 8

love 8 Bekend lid

Jan 16, 2009
    580
    0
    0
    welk merk heb je? wij hebben er ook 1 die met de gordel vast zit en die tot 36 kilo gaat.

ik zou anders even naar de winkel terug gaan en kijken wat hun er mee kunnen.

3. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Kun je die ook helemaal naar voren bewegen??

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik kan me niet herinneren dat ie helemaal naar voren kon, maar vond toen ook dat hij veel losser zat dan de maxicosi.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Maar eigenlijk is dat ook logisch, de gewone autogordel zit toch los? Ik bedoel, als je zelf de gordel omdoet kun je ook gewoon naar voren buigen, zeg maar. Pas als je er hard aan trekt blokkeert de gordel. Zo werkt dat ook met een autostoel. Als je een botsing zou krijgen, blokkeert de gordel en houdt deze het stoeltje op zijn plek.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Zit er aan de achterkant van de stoel geen klem waarmee je de gordel vast kan klemmen ?

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Ik denk dat je de riem nog strak moet trekken

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Nou mijn autostoel gaat echt niet naar voren net als ik kan in de autogordel hoor! En ik denk ook niet dat het helemaal de bedoeling is!

Welke stoel heb je?

9. Skye

Skye Niet meer actief

Hier ook een autostoel die iets naar voren kan (niet helemaal, maar er zit gewoon wat speling in). Dit ligt niet aan de stoel, maar aan de bank waar de stoel op staat! De leuning loopt gewoon een beetje schuin, waardoor ik de kindetstoel niet helemaal strak krijg. Vorige keer in een andere auto onze kinderstoel geplaatst en daar zat ie wel helemaal strak!

Ik heb hem al eens geprobeerd om heel haard aan de stoel te trekken (naar voren) maar het is niet zo dat hij helemaal naar voren komt!

10. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

Mar 1, 2007
    836
    0
    16
    Volgens mij hoort de stoel niet naar voren te kunnen klappen. Ik heb zelf de maxi cosi tobi en daar kan de stoel niet naar voren omdat je de gordels die je om t stoeltje doet kunt vastklemmen zeg maar.
    Wel heb ik een probleem met de maxi cosi Rodi, als me dochterje erin zit en ik maak een bocht dan gast zij en de stoel helemaal naar rechts of links en dan moet ik de stoel altijd tijdens g tijden weer terugduwen zodat zij en de stoel weer rechtzitten.
    Maar of dit hoort ik zou t niet weten eigenlijk.

11. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Halfords.nl. Net zo makkelijk -

Het is net zoiets als deze maar dan nog met een gordeltje erin....
    Het is dus niet diegene die na de maxi cosi komt maar die daarna komt.
    ((Die we hadden na de maxi cosi konden we idd wel goed vast zetten dms van een klem op de autogordel.))

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Edit: zie reactie hierna. Dacht dat het om de stoel ná de maxi-cosi ging, maar blijkbaar is het al een stoel later.

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Als het om deze groep gaat dan klopt het wel idd. Vanaf 15 kilo is er normaal gesproken geen extra klem meer omdat deze type stoel bedoeld is voor een gewicht die zwaar genoeg is om de stoel zelf tegen te houden.
    Daarom mag een kindje onder de 15 kilo er ook nog niet in.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja het is normaal dat de stoel elke beweging kan maken als je zelf ook kan in de gordel. De werking van deze stoel is hetzelfde als een gewone verhoger. Zodat je kindje op veiliige hoogte zit voor de gordel.
    Zodra je echt hard remt doet de gordel zijn werk.

15. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

Mar 1, 2007
    836
    0
    16
    Maar denk je dat t ook hoort dat een stoel helemaal naar links of rechts valt als je een bocht maakt? M heb namelijk de maxi codi rodi en die zit met eem driepuntsgordel vast om m'n dochtertje zeg maar.

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het moet wel kunnen ja. Maar dan zou je dochtertje ook mee moeten bewegen zeg maar ;). Normaal houdt het gewicht van het kindje dat wel tegen.

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Is ze al 15 kilo?

18. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Oh het gaat idd om een andere stoel.. Maar dan klopt je titel niet want deze stoelen zijn geschikt vanaf 15 kg, absoluut niet vanaf 9kg

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ja, ik snap wat je bedoelt, mijn stoelen kunnen ook niet helemaal naar voren (ik heb een Tobi en een Romer king) maar de het stuk van de gordel dat van de stoel naar boven in de auto gaat zit "los". Dat bedoelde ik eigenlijk, dat er altijd iets speling in dat stukje van de gordel zit.

Maar als ik dan lees dat er bij iemand het stoeltje helemaal mee gaat naar links en rechts? Dan zou ik toch een andere kopen, denk ik. Dat lijkt me niet veilig. Vooral niet als je hem onder het rijden dan nog recht moet zetten...

20. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Jawel hoor, er zit nog een extra 5 punts gordel in. Zodar hij 15 kg is kan deze eruit en kan hij vastgezet worden met de gewone autogordel....

Share This Page