Help, ik word ingeleid!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mama092013, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Nou...vandaag weer controle gehad in het ziekenhuis.
    Alles was goed! Bloeddruk wel aan de hoge kant, maar niet te hoog.
    Nu kreeg ik dus te horen dat inleiden niet perse al maandag hoeft, maar wel sowieso rond 38 weken, puur voor de zekerheid.
    Maja, maandag ben ik 37,5.. Dus die 2 dagen...:(
    Ben nu toch ingepland voor maandag, maar mocht er iemand tussen komen wordt ik opgeschoven. Volkomen logisch ook vind ik.. Maar wel beetje verwarrend zo..
    Wel of niet inleiden, noodzakelijk of niet.. Heb ook mijn gevoel besproken en het 'probleem' is, is dat ik geen hoge bloeddruk heb die acuut behandeld moet worden. Wel is het zo dat ze geen risico willen lopen, en mij dus toch willen inleiden.. Beetje dubbel dus allemaal. De gynaecoloog zei zelf ook dat ik een soort grensgevalletje ben, en zij ook niet goed weten wat het beste is.
    Maar bovenal willen ze geen risico lopen en mij toch voor de zekerheid inleiden..
    Nou oke.. Het gaat dus toch gebeuren. Hoewel ik er eigenlijk een raar gevoel bij heb, kan ik er weinig aan doen.
    Nu heb ik wel het gevoel van als het dan toch moet, dan maar ook zo snel mogelijk.. Dus maandagochtend moet ik om 6:00 bellen of ik terecht kan.. Zo ja, moet ik me om 7:00 melden. Zo niet, dan paar uur later nog eens bellen of er plek is, en anders wordt het een dag opgeschoven.. Dus eigenlijk weet ik maandagochtend pas of het gaat gebeuren.
    Ben wel benieuwd nu.. Maar toch ook wel blij als het dalijk achter de rug is en ik geen onzekerheid meer heb over de stand van zaken.

Het is wat allemaal...

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je perse ingeleid moet worden....sorry.

3. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Ja, dat is dus ook waar ik mee zit!
    Ze zei dat ze eigenlijk niet goed weten wat het beste is om te doen aangezien mijn bloeddruk niet zodanig hoog is, dat het echt noodzakelijk is.. Maar omdat ik een 'grensgeval' ben, ze geen risico willen lopen..
    Daarom gaat dat inleiden ook tegen mijn gevoel in.:(
    Ben ook bang dat daardoor de bevalling lang gaat duren, omdat mijn gevoel eigenlijk tegenspreekt.. Maar toch, de inleiding blijft staan zei ze..
    Ik voel me er eigenlijk ook niet prettig bij, maar kan er blijkbaar weinig tegen doen..
    Voel me er ook echt rot door :( slaap al 3 dagen niet.. Puur omdat ik zo lig te piekeren..ik kan mijn rust niet vinden. En denk nu dus ook van ik ben nu al zo moe en gestrest..en dan moet de bevalling nog beginnen! :$

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou me er gewoon bij neerleggen en op de artsen vertrouwen... het komt vast wel goed.
    Dat je pas maandagochtend weet of je ingeleid wordt is wel vrij normaal, veel ziekenhuizen werken op deze manier.
    Veel succes :)

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja want als ik naar mijn eigen situatie kijk.....verhoogde bloeddruk...eiwitten in de urine en niet ingeleid. Ook ik had 90 en hoger.

Ik ben blij dat ze me niet ingeleid hebben;) ik lees vaak verschillen op het forum wat betreft dit. Ik vindt het vreemd.

Maar ergens is het ook waar wat Chiggy zegt, vertrouw op je artsen;).
    Als je nu echt niet ingeleid wilt worden kun je nog altijd maandag eerst een gesprek aangaan....misschien kunnen ze je nog eens duidelijk uitleggen waarom je nu ingeleid moet worden.

6. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik heb hetzelfde 2 jaar geleden gehad. Ging op controle bij de vk en bloeddruk was iets hoog en ze vermoede beginnende pre-eclampsie. Naar het ziekenhuis gestuurd voor testjes, we zaten nog te geinen waar we gingen lunchen toen de gyn ons kwam vertellen dat we mijn spullen moesten halen en ik ingeleid werd. Ik was echt van slag, ik was 37 wk en ging ervan uit dat ik tot 42 wk zou lopen.
    Maar ja, gewoon knop om en spullen gehaald, en 3 dagen later lag er een gezond meisje om mijn buik, en daar ging het uiteindelijk om.

7. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Ja, de reden is me wel bekend. Ze willen me inleiden puur om risico's te voorkomen. Dat mijn bloeddruk dalijk zo hoog is dat ik met spoed moet worden ingeleid bv.. Dus dat snap ik dan nog wel.
    Maar ze geven me tegenstrijdige adviezen en dat vind ik zo vervelend.
    Ze zullen me echt niet voor de lol inleiden, dus wat dat betreft zal het ook wel goed komen.
    Maja, leuk is anders.. Had liever niet ingeleid willen worden als ze me vertellen dat het eigenlijk nog niet noodzakelijk is. Maar dat zit misschien ook tussen mijn oren.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik moest toen 3x per week aan de ctg en bloeddruk meten enz...zo hielden ze mij in de gaten. Waarom kan dat niet bij jou dan...

9. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Jet blijft nog even spannend dus.
    Ergens begrijp ik wel dat ze niet gaan zitten afwachten totdat het echt MOET, maar ik begrijp jouw gevoel ook erg goed.
    Je bloeddruk is verhoogd en het is voor je kleine meid nu 'veilig' om geboren te worden met 37 weken.
    Je kindje knapt ook niet op van een verhoogde bloeddruk.
    Als je morgen weer contact hebt ook je twijfels uitspreken.

10. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Dat heb ik ook voorgesteld, maar hun blijven er bij om in te leiden.. Ze willen niet wachten totdat mijn bloeddruk zo hoog is dat ik met spoed moet worden ingeleid.. Dat zijn haar woorden dan tenminste..

11. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Ja, dat doe ik ook zeker.. Ze weten al wel hoe ik erover denk, maar hun blijven er toch bij om me in te leiden..
    Morgenvroeg dus bellen om 6:00 uur of er plek is.. Vind het wel spannend hoor:)

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Succes morgen!!

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Spannend hoor. Veel succes alvast ;)

14. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Succes!!

15. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Patricia, ja lijkt mij ook erg spannend! Ik wens je alvast veel succes voor morgen!

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Succes !!

17. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ben wel benieuwd of je nog thuis bent

Deel Deze Pagina