16 wk zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jojo82, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo82

jojo82 Actief lid

5 jun 2008
    314
    0
    0
    Gister was ik 16 wk zwanger en ik voel de baby al best vaak, met dikke plopjes....

Vandaag heb ik de hele dag niks gevoeld.....is dit erg of normaal met 16 wk?

Groetjes

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    dat kan idd vanaf 28 weken moet je m elke dag voelen

maar als jij je zorgen maakt gewoon even bellen ;)

3. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    hey hey
    ik voelde de baby ook al hel vlot doordat de placenta achter lig en het de derde is ik voelde het met 13 weekjes ploppen maar nu voel ik het ook niet elke dag hoor is maar net hoe het zich beweegd kan ook na je rug schoppen en dan voel je het nie maak je niet ongerust en geniet van de momenten dat je het wel voelt ;)

4. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Hier voelde ik het ook al vroeg ondanks de placenta die aan de buikwand zit.
    Ook vanaf een week of 16 is ze ineens omgedraaid waarschijnlijk.. Heb haar 1,5 week niet gevoeld.
    Naar de vk geweest en alles was goed.
    Een aantal dagen later voelde ik haar weer, en sinds die tijd wel 20x per dag minimaal.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik voel hem ook weleens een paar dagen niet of nauwelijks, zal dan wel gedraaid liggen. na een tijdje voel ik hem dan weer.

6. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0

ow leuk om te lezen dat het dus wel kan dat je het voelt ondanks de placenta aan de buikwand zit, mij is dat ook het geval, heb het van de week 1x gevoeld zo 'plopje'

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Leuk dat je al leven voelt met 16 weken. Ik voelde het pas rond week 19. Kan zeker geen kwaad dat je het een dag of paar dagen niet voelt. Pas verder in de zwangerschap moet je elke dag iets voelen.

Gr vruchtje

8. querida

querida Lid

6 feb 2008
    64
    0
    0
    Hoi dames

Wat voelen jullie precies dan? t is me eerste en voel ook wat soms in me buik , maar denk dan dat het door me darmen komt ofzo

groetjes

9. meeuw

meeuw Lid

19 aug 2008
    97
    0
    0
    Hoi querida, in het begin weet je ook niet wat je precies voelt. Pas als het wat sterker en duidelijker wordt ga je terug denken van ja, dat was het dus toen ook al wel, je gaat het verschil herkennen.
    Nu, met 34 weken is het een soort gewriemel in je buik, heel leuk, en soms een schop. hij reageert soms ook op je hand. Maar geen zorg, hij is bij mij met een week of 25 een week bijna weggeweest en is nu weer helemaal terug. En de een voelt ook meer of anders dan een ander.
    Echt heel veel of hard schoppen doetie van mij niet, dat hoor je ook wel eens. Maar dat geeft niet.

Veel plezier, geniet van de plopjes in je buik. heel bijzonder

10. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    met 16 weken hoef je de baby nog niet dagelijks te voelen. Ik geloof dat het pas vanaf 26 of 28 weken is dat je de baby elke dag moet voelen.
    voor nu is er dus niks om je zorgen te maken. Je baby heeft ook nog zo veel plek

11. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

In het begin voelde ik ze ook niet iedere dag (ik voel ze vanaf precies 16 weken)

Normaal is tenslotte ook pas dat je ze bij ongeveer 20 weken gaat voelen. Alles ervoor is dus al een mooie bonus :)

12. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Ik ben ook bijna 16 weken zwanger. Dacht gisteren ook een plop te voelen. Maar verder voel ik helemaal niks. En dat vind ik soms wel een beetje eng :rolleyes: Morgen heb ik controle maar ik zou het liefst vandaag gaan om te checken of alles nog goed gaat.

Hebben jullie dat ook niet? Dat je niks merkt van je zwangerschap?

13. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Oh ik ben ook al bijna 16 weken, maar nog niks gevoeld! Vanaf wanneer voel je het meestal?

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dat verschilt heel erg. Ik voelde haar rond 15 week en kleine plopjes waren dat. Sommige meiden voelen haar zo vroeg sommige pas met 20 week (al zeg ik pas dat is natuurlijk niet zo hahaha). MEt 28 week moet je je baby elke dag voelen.

16 week dan hoef je je baby zeker niet elke dag te voelen. Dan is er niks aan de hand als je hem niet elke dagvoelt. Pas met 28 week moet je de baby pas elke dag voelen. Dus je hoeft iet ongerust te zijn.
    Als je wel ongerust bent altijd even de vk bellen natuurlijk

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik ben morgen 16 weken, maar heb nog helemaal niks gevoeld.
    Denk ook dat jij (Jojo) onder 1 van die geluksvogels valt die het al zo vroeg voelt. ;)

Malleboe, ik merk ook nog niks van de zwangerschap hoor. En vanmorgen bij de vk was alles goed, dus maak je niet te druk he. ;)

16. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nee hoor is niet erg het kan soms zo weken weg blijven voordat je weer wat voelt
    vanaf 28 weken moet je elke dat wat voelen

17. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Oh ben weer helemaal gerust gesteld. Ben vrijdag ook nog naar de VK geweest en alles was helemaal goed, dus nog even geduld!

18. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    he ik ben 15 weken zwanger. en zatedag voelde ik iets vibreren heel raar. Maar weet ik niet of dat de baby kan zijn. Zou ook wel erg vroeg zijn toch? maar zou niet weten wat het anders is. Soms als ik op de bank zit heb ik dat gevoel. En kan het niet verklaren heel apart. Ervaren jullie dit ook als lichte tintel? ben benieuwd...
    gr.rensje

19. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Rensje, bijna zeker dat het je baby is hoor!

Ik voelde met precies 15 weken mijn eerste bromvlieg, haha. Daarna nog 2 of 3 keer de afgelopen weken, en nu begin ik af en toe wat beweging te voelen heb ik het idee. Blijft allemaal erg ver weg hoor, en het is ook de eerste, dus ik heb nog wel tijd om rustig te voelen!

20. MammaL

MammaL Lid

24 feb 2009
    31
    0
    0
    Ik voelde het ook met ongeveer 17 weken. Maar je denkt de hele tijd, vergis ik me nu?
    In de periode tot 20 weken had ik ook wel dagen dat ik niets voelde. Dan ligt het kindje dus ook gedraaid. Maar het kan je inderdaad flink zenuwachtig maken als je een tijd niets voelt!

Deel Deze Pagina