zo moe!!!!

Discussion in 'Gezondheid' started by vlindermoeder, Mar 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    2,594
    1,051
    113
    Hier
    ik ben nu 7 weken zwanger en de laatste tijd zo moe. ik heb ook al sinds dag een dat ik wist dat ik zwanger was keelpijn.
    mijn huisarts adviezeerde dat ik rust moest nemen, omdat het nu ik zwanger ben langer duurt voordat je uitgeziekt bent.
    ik heb me toen na een week maar eens ziek gemeld, want het werd maar niet beter en mensen zeiden al dat ik er zo slecht uit zie.
    ik ben nu al 5 dagen thuis maar het word niet beter en ik ben ook extreem moe.
    vandaag alleen ff plantjes met mijn moeder gekocht en moest daarna gewoon echt ff mijn ogen dicht doen!!!!!!
    heeft er iemand tips om meer energie en weerstand te krijgen.

groetjes

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Het hoort er toch echt bij. Ik ben 16 weken heel erg moe geweest.

Soms zo erg dat ik gewoon in slaap kon vallen op de bank ( met dochter spelend om me heen)

Na 16 weken kwam de enegrie weer terug.

Maar dat extreem moe zijn is niet erg. Ik had bijvoorbeeld juist een hele goede weerstand, mijn bloeddruk was perfect en mijn bloed ook erg goed. Dus mijn lichaam leek erg moe en slecht maar mijn uitslagen en de werkelijke toestand van mijn lichaam was juist heel erg gezond en goed.

Neem gewoon echt je rust als je moe bent. Hoort er toch echt bij.

3. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    ik ben de eerste 17 weken erg moe geweest. Kon wel staand slapen. Maar neem echt je rust wanneer je lichaam hier om vraagt. Er gebeurd nu zoveel in je lichaam, en dat merk je gewoon goed.
    Ik ben nu ook weer extreem moe, de laatste weken.
    Wbt keelpijn, iemand bij mij op de gym heeft het zo'n beetje haar heel zwangerschap gehad. Is ook een kwaal vd zwangerschap, net als verkouden enzo.

Veel succes en neem echt je rust want je bent je energie nu dubbel zo hard nodig....

4. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Zo moe ben ik de hele zwangerschap gebleven, helaas... Ondanks dat ik verder kerngezond was, hoor, want bloeddruk steeds perfect, ijzer kon niet beter, etc.
    Enige wat je zou kunnen proberen (heeft heel goed geholpen bij een aantal dames die ik ken): Floradix! Is goed voor je ijzer, maar ook voor je weerstand! (het drankje schijnt effectiever te zijn dan de pillen, maar het smaakt niet zo heel lekker - ik vond het lijken op vloeibare appelstroop :D)
    En verder, inderdaad, veel rust. Gewoon lekker vroeg naar bed, slapen naar behoefte en luisteren naar je lichaam, hoe moeilijk dat ook is soms.

5. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    2,594
    1,051
    113
    Hier
    dank je wel voor jullie reactie, maar hoe doen of deden jullie dit dan in combinatie met een full-time baan. ik meld me niet graag ziek, maar ik merk gewoon dat als ik aan mijn rust wil komen het niet red om 40 uur te werken.

6. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ben zowat mijn gehele zwangerschap moe misselijk en verkouden gebleven. op de een of andere manier raak je moeilijker van keelpijn en verkoudheid af ofzo. ik zag het op laatst als 1 van de zwangerschapskwalen. je went er zelfs aan je zo ellenig te voelen. als je geluk hebt wordt het met de vermoeidheid in het tweede trimester veel beter. sterkte!

7. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ik ben door blijven gaan tot aan 30 weken zwangerschap :)
    Heeeeeeeel dom en dit zou ik een eventuele 2e keer echt niet meer doen! Was gewoon niet vol te houden.
    Uiteindelijk heb ik me, op dringend advies van de VK, bij 30 weken gedeeltelijk ziekgemeld (1 dag per week thuis). Achteraf gezien nog veel te weinig, hoor! Had beter veel eerder 50% kunnen gaan werken en dan als het goed ging eventueel wat uurtjes er weer bij... Ach ja, achteraf...! :D

Mijn advies is dus: als je denkt dat je het niet redt, meldt je dan in vredesnaam (gedeeltelijk) ziek! Als ik dat in het begin al had gedaan was ik misschien na 12 of 16 weken wel van de vermoeidheid af geweest en had ik een leuke zwangerschap gehad...
    Bij ziekmelding ivm zwangerschapsklachten worden je ziekdagen betaald door UWV, dus je hoeft ook niet bang te zijn dat je je werkgever op kosten jaagt ofzo. Als je het gewoon goed bespreekt met je leidinggevende heb je best kans dat je een goede oplossing kunt bedenken samen; dat je een poosje elke woensdag thuisblijft, bijvoorbeeld, of juist dat je een tijdje van 10 tot 16 werkt. Maar net wat jij nodig hebt om aan je extra rust te komen, zodat je gewoon op een prettige manier zo lang mogelijk kunt doorwerken.

Sterkte!

8. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Wel heel herkenbaar hoor. Ik was tot 13 weken erg moe (ik sliep al om 20.30), maar daarna is het snel beter gedaan en kreeg ik m'n energie weer terug. Nu gaat het prima, alleen merk ik dat ik na een drukke dag behoorlijk afgedraaid ben. Ik neem rust 's avonds en zodra ik voel dat ik even moet zitten dan doe ik dat ook.

Ik heb een kantoorbaan, dus dat scheelt. Wel fulltime, maar goed te doen tot nu toe. Wil ook proberen om tot 4 weken voor uitgerekende datum door te werken zodat ik daarna langer verlof heb.

9. mmuisje

mmuisje Bekend lid

Dec 23, 2008
    589
    0
    0
    Ha,
    ik ben nu 17 weken zwanger en ook nog steeds heel erg moe.
    Voel me verder wel goed. In het begin van de zwangerschap ook 2 keer ziek geweest, grieperig en keelklachten wat langer aanhield dan anders.
    Maar ik neem zoals anderen hierboven ook veel rust als het gaat.
    En in combinatie met werk, tja, ik ga werken dat gaat wel goed, maar ben 's avonds uitgeteld en ben dan ook niet veel meer waard hoor, erg ongezellig. Hoop dus nog wel dat het wat minder gaat worden. Ga tussen 20.00 en 21.00 naar bed en slaap dan ook vrijwel direct :) Ach hoort erbij...

Succes!

10. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,689
    0
    0
    Rotterdam
    Ik was ook zo moe heel herkenbaar!

11. Mika013

Mika013 Lid

Dec 10, 2009
    93
    0
    0
    Momenteel ben ik ook echt doodmoe... Maak me er soms best zorgen om als ik eerlijk ben, want ik kan me echt uitgeput voelen.. Net of ik op een dag ik weet niet wat heb gedaan, terwijl ik nog maar net uit bed ben...
    'S morgens en het begin van de middag zijn een ramp, dan ben ik ook gewoon echt heel chagerijnig en doet mijn lijf bijna zeer van vermoeidheid.. Wanneer ik 's middags even op bed heb gelegen, al is het maar een half uurtje, dan begin ik echt op te knappen.. En in de avond voel ik me stukken beter, krijg zin om dingen te doen en de volgende dag weer hetzelfde liedje.. Kan ik hier iets tegen doen?
    En hebben jullie soms ook het idee dat je kortademig bent?

12. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    @mika013: heeel herkenbaar die vermoeiheid, alsof je gewoon staand wel kan slapen. Hoort er allemaal bij. De lichaam werkt nu dubbel zo hard en daar kan je extreem moe van worden. Bij mij ging het na ongeveer 13 weken beter.
    Geef wel toe aan je vermoeidheid want het is een teken van je lichaam dat die dat nodig heeft..... Heb ik in het begin namelijk niet gedaan, nou, je lichaam roept je vanzelf wel terug en dan MOET je alleen maar rusten.

Kortademigheid heb ik ook, ook dat hoort er helaas bij. Alles gaat groeien en je lichaam moet hard werken om het bloed rond te pompen, kan je erg van buitenadem zijn.
    Kan helemaal leuk worden wanneer de kleine echt gaat groeien en alles helemaal in de verdrukking komt.

Veel succes en ik hoop dat je je snel wat fitter voelt.... Maar denk het wel, ja die roze wolk is er helaas niet altijd... hahaha

13. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Ik was ook doodop en ben mijn hele zwangerschap vrij moe gebleven. Aan het einde had ik juist mijn energie weer terug, maar toen kon ik niet meer zo goed uit de voeten met die dikke buik.
    Ik kreeg halverwege de zwangerschap keelpijn en die heeft tot na de bevalling geduurd.
    Na mijn keizersnede kreeg ik een blaasontsteking en daarvoor kreeg ik een penicillinekuur, die er tevens voor zorgde dat mijn keelpijn in alle hevigheid terugkwam én mijn voorhoofdholtes werden opgeschoond. Daarna ging alles weg.

Je kunt ook eens bloed laten prikken en laten kijken naar je ijzergehalte én naar de werking van je schildklier. Heb ik ook laten doen, maar het was bij mij toch allemaal gewoon een zwangerschapskwaal.

Succes!!

14. Mika013

Mika013 Lid

Dec 10, 2009
    93
    0
    0
    Waarschijnlijk zal een uitgebreid bloedonderzoek wel gelijk gebeuren bij de eerste afspraak bij de gynaecoloog, mocht er dan meer aan de hand zijn dan hoor ik het snel genoeg..
    Het stelt me in ieder geval wel een klein beetje gerust dat niemand mijn klachten raar vindt en het erbij schijnt te horen. Want met name het feit dat ik soms bijna kortademig ben stelde me niet echt gerust, maar ik las net in een boek dat het er echt bij hoort, ook in de eerste weken...

15. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    ja klopt, je moet bloed af laten nemen en dan onderzoeken ze dat op een aantal dingen. Waarop weet ik al niet meer. hahaha

16. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hier ook nog zo moe!
    al 3 maand aan t kwakkelen met mn gezondheid
    eerst grieperig en veel hoesten met keelpijn , toen voorhoofdholtontsteking, toen 6 weken oorpijn, en nu weer keelpijn en erg hoesten
    kortom al 3 maand erge hoofdpijn , ha wil me niks geven en heeft me als spoedgeval doorgestuurd naar kno (waar ik nu nog 4 weken op moet wachten :( wat een spoedgeval...)
    heb inmiddels ook verergende lage rugpijn, last van bekken
    ik ben gister de ziektewet ingegaan
    snachts kan ik niet slapen en overdag ben ik zoooo moe. maar heb een puberend peuter om me heen
    dus die gaat gewoon naar oppas toe zodat ik smorgens en begin van de middag toch mn rust kan nemen

heb centrum gekocht speciaal voor zwangeren en ben er vandaag mee begonnen
    hopelijk kan ik straks wat meer genieten van mn zwangerschap

17. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ook heel herkenbaar, ik ben nu 13 weken zwanger, ik hoop dat het snel over mag gaan!
    Ik heb nog een actief kind lopen en ik werk parttime.... en nog het huishouden. Ik ga tegenwoordig rond 8 uur naar bed!

18. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

Feb 3, 2009
    921
    0
    16
    Ik ben ook al de hele zwangerschap erg moe. de eerste 16 weken was het het ergst. Het is wel iets minder geworden en heb nu wel af en toe enorm actieve dagen ertussen, maar grotendeels blijf ik moe. Voor zover ik weet is bij mij mijn ijzer ook nog goed. Ik slik extra vitaminen en drink elke ochtend roosvisea Fero .Pak de actieve dagen gelijk aan om goed schoon te maken en dingen te ondernemen, waar ik de rest van de dagen niet vooruit te branden ben. Ik hoop voor je dat het bij jou na de 3 maanden verdwijnt.

19. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ben nu de 15weken voorbij en tis net alsof ik met de dag moeier word:( ben niet vooruit te branden joh...
    en er is nog zoveel wat ik wil/moet doen
    straks maar s ff alle moed verzamelen om het weer een beetje toonbaar te maken hier

Share This Page