help, ik wordt een tienermoeder!!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door urretje, 8 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Maar dat is niet altijd typisch turks.
    Ik hoor het niet vaak van turken echt in turkije.
    Ik ben wel zeker gezegend met mijn lieve en moderne schoonouders dat is te zien

2. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    In Turkije is het anders. In Turkije zijn het turkse meisjes die ze ontmoeten :)
    Ik heb het over de Turkse mannen in nederland hehe.

Ik ben ook gezegend met mijn lieve schoonfamilie hoor. maar bij ons was de situatie wel heeeeel anders dat wel hihi. Maar alsnog..ik heb het super getroffen.:)

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Sja, misschien gaan we nu een beetje offtopic, maar ik wil ook wel even reageren. Als je geen kind wil bij een Nederlands meisje, moet je maar zorgen dat je je goed beschermd. Het voorkomen van een zwangerschap ligt niet alleen bij het meisje, maar ook bij de jongen.

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Vind ik ook hoor! Kun je sexen..dan ook de verantwoording voor de gevolgen.

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    dat vind ik ook precies,
    Maar gulay er zijn genoeg turkse jongens in turkije die buitenlandse vriendinnen krijgen.
    En ik denk dat ze je daar ook sneller accepteren als je bent.
    niet allemaal natuurlijk.
    maar mijn schatten van schoonouders wel

6. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Nou dat is niet helemaal waar..het overgrote deel ziet ook niet graag een buitenlander of wel een niet moslim. Maar goed met turkse mannen uit turkije is het weer een ander verhaal. Ik ben daar niet zo'n voorstander van die toeristische liefdes. hehe maar ik ga die discussie niet aan hier :D (gaat in sommige gevallen ook goed hoor!)

7. malou

malou Actief lid

9 nov 2005
    241
    0
    0
    moeder!
    eindhoven
    Er wordt vaak gezegt: als je kan vrijen dan moet je ook maar ene kind kunnen opvoeden. MAar als je niet eens veilig kan vrijen waar in godsnaam haal je dan de verantwoordelijkheid vandaan om een kind op te voeden!! Ik ben het niet eens met deze stelling.
    En wat betreft turkse jongens, ik denk dat het niet specifiek trukse zijn maar vaak moslim jongens. Ik wordt altijd ene beetje treurig van dit soort dingen.

Maar ontopic:
    Je schrijft ik krijg de boven verdieping zit ik lekker met mijn kindje en vriend, terwijl je vriend nog steeds vind dat je het weg moet laten halen? Dit snap ik helemaal niet. Is dit niet ene beetje naief?

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Malou, dan kun je beter zeggen..allochtoonse jongens. Het feit dat ze moslim zijn heeft er niets mee te maken. Een echte moslim heeft namelijk geen sex voor het huwelijk. Maar vooral turken staan bekent om hun relaties met nl meisjes en dan trouwen met een turkse. maar goed we dwalen af geloof ik :)

9. malou

malou Actief lid

9 nov 2005
    241
    0
    0
    moeder!
    eindhoven
    Met echte moslim ben ik het niet mee eens. Als je sex voor het huwelijk hebt ben je niet opeens geen moslim meer, je doet het niet volgens de regels. Maar je bent moslim zolangje allah gelooft en zijn profeten.

10. Ana

Ana Actief lid

28 mei 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    Urretje!!!!!!!!

Sorry dat ik zo laat reageer, ik fiets zo heel af en toe langs om te lezen maar heb geen tijd om er echt voor te zitten en te reageren (hopen werk deze weken). Ik lees dat je besloten hebt er voor te gaan... in drie woorden: GE-WEL-DIG!!!! Je laat zien dat je een sterke meid bent en zolang je in je zelf blijft geloven komt het allemaal goed, met én zonder vriend. Het zal zeker niet makkelijk voor je zijn maar ik ben echt héél erg blij dat je deze keuze gemaakt hebt, de rest komt allemaal wel. Zorg in de tussentijd goed voor jezelf meid!

Heel veel liefs, Anneke

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    aan de ene kant heb je gelijk..het maakt je geen 'niet moslim'..
    Maar een moslim met vrees voor Allah en iemand die praktiserend moslim is zal nooit zulke zondes begaan. Het is immers een van de grootste zondes binnen de Islam.
    Maar goed..hehe laten we dit onderwerp hier niet gaan bespreken...wordt erg off topic.

12. caroline27

caroline27 Actief lid

3 jan 2006
    365
    0
    0
    Ik vind het ook geweldig dat je je kindje wilt houden. Ik ken genoeg meiden die erg jong een kindje hebben gekregen en waarmee het super gaat !! Ik heb zelf een marokaanse vriend en bij mijn vorige zwangerschap reageerden ze totaal niet positief. Ze haalde er allerlei regels van de islam bij en ik respecteer dat alleen hun zoon heeft 11 jaar geleden ervoor gekozen om met mij nl meisje een toekomst op te bouwen. Ik ben en blijf een nl en heb al veel discussies over onze geloven en culturen gehad maar wat ik in al die jaren geleerd heb is dat we elkaar moeten respecteren en als dat betekent dat je soms anders over dingen denkt en er niet met je schoonouders uitkomt , jammer dan. Ze geloven heel sterk en zijn niet van hun regels af te krijgen maar dat vind ik ook heel mooi ondanks dat ik het niet altijd met ze eens ben.

Zorg maar dat jij met je vriend er samen uit komt over hoe jullie toekomst eruit ziet met de kleine en vecht ervoor samen.

Ik ben trots op jullie

liefs caroline

13. lena8

lena8 Lid

19 jun 2006
    49
    0
    0
    het gaat vast goed komen joh...

14. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Gefeliciteerd meiske,
    Je komt er wel...en nu genieten van je zwangerschap.
    Knuf

15. jetaime

jetaime Actief lid

24 okt 2005
    368
    0
    16
    Hoi Urretje,

Geweldig dat je deze beslissing heb genomen en gefeliciteerd met je zwangerschap. Alhoewel het bij iedereen verschillend is wil ik het volgende toch even tegen je zeggen.

Ik ken ook iemand van dichtbij die op haar 17e zwanger is geraakt. Inmiddels is haar dochtertje alweer een jaar oud en alles gaat super. Tuurlijk je hebt een hele verantwoording als ouders en het zal ook zwaar en wennen zijn (maar voor wie is dat niet). De opleiding wordt nu tussendoor afgemaakt en dat is een hele opgave, maar zij genieten elke dag van dat mooie nieuwe leventje en ik ben blij voor je dat jij over 8 maanden ook jouw eigen kindje mag verwelkomen. Je kunt een hoop liefde aan je kindje geven en zoals ik het zie je krijgt er ook enorm veel liefde voor terug.

16. keizerin

keizerin Niet meer actief

Gefeliciteerd :D

Ik vind je heel dapper,dat je echt doet wat jij wil en dat is je kindje houden.
    Ik wil je heel veel succes wensen en je komt er wel ga er maar lekker van genieten.

17. Willems

Willems Lid

24 jun 2006
    6
    0
    0
    ik zou zeggen volg je hart en ga met je ouders praten waarschijnlijk komen jullie er samen wel uit.
    maar weg laten halen zou ik nooit doen je zou je altijd afvragen was het een jongen of een meisje hoe zou het er uit zien en van al die dingen nog meer

18. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Mijn mams vertelde vanmiddag dat een vriendin van vroeger met 15 jaar zwanger was geraakt. En ook is bevallen. Ze moest natuurlijk wel trouwen (toen) en op haar 17e had ze haar 2e kindje.
    Ze zijn nog steeds bij elkaar de paps en de mams. :D

19. Lady Tally

Lady Tally Actief lid

10 apr 2006
    127
    0
    0
    Verkoopster
    Breda
    Ben super trots op je hoor!
    Echt goed van je dat je er voor gaat.
    Ik wens je een goede zwangerschap toe en veel geluk in de toekomst.

20. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    hoe is het nu met je?
    groetjes Arielle

Deel Deze Pagina