Wanneer beginnen voor een 2de?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zomaar, 31 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer klussen voor een 2de? als de eerste:

1. 6 mnd / 1jr is.

2. 1jr / 1,5jr is.

3. 1,5 / 2jr is.

4. 2jr / 2,5jr.

5. ouder dan 2,5jr.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

Ik vraag me af wat jullie de "ideale" leeftijdsverschil vinden tussen 2 kindjes.... En waarom.
    Ik vind het zo moeilijk om te bepalen wanneer je het beste voor een 2de kunt gaan klussen snap dat het voor één ieder anders kan zijn maar daarom vraag ik er ook bij: waarom? ;)

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik denk persoonlijk dat 'de beste' tijd zal zijn als kindje nummero uno tussen de 1 en 1,5 is. Er van uitgaande dat je 'snel' zwanger raakt, is het eerste kindje toch al wat zelfstandiger tegen de tijd dat kindje nummer 2 komt. Lijkt mij persoonlijk wat idealer.

3. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Als er ooit nog een tweede gaat komen wil ik dat Fenja wat zelfstandiger is en zichzelf kan vermaken en ook het liefst uit de luiers is. Lijkt mij makkelijker. Vandaar het laatste antwoord.

4. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Wij gaan binnenkort voor een 2de. Wij beginnen er dan aan omdat ons ventje dan toch al wat zelfstandiger is tegen dat het 2de er is, er van uitgaand dat het deze keer ook langer zal duren. Bij onze Keano heeft het 18 maand geduurd vooraleer we zwanger waren. Tja we zullen wel zien hoelang het nu duurt, hé!

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Vanwege vakantieplannen (ik mag niet langer dan 32 weken zwanger zijn als we gaan vliegen) gaan we pas vanaf volgende maand klussen, anders hadden we misschien zelfs al eerder begonnen.

Ons zoontje is dan bijna 5 maanden, dus eigenlijk stond mijn antwoord niet bij de poll :)

We willen maximaal 2 jaar tussen onze eerste kindjes, dat lijkt ons leuker als ze wat ouder zijn. Het zal wel even zwaar zijn: 2 kinderen in de luiers, de oudste kan nog niet veel zelf als je weer zwanger bent.
    Maargoed, stel je voor dat je 3 a 4 jaar wacht. Dan gaat de oudste inmiddels naar school en heb je eindelijk weer vrije tijd. En dan raak je zwanger en begin je weer helemaal opnieuw met alles. Dan lijkt het me fijner als je nog in het ritme van luiers, flesvoedingen en gebroken nachten zit.

6. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Ik had graag bevallen van een tweede wanneer Myrthe 2 werd. Dan heb je toch nog een tijdje de 2 kids samen. een vriendin van me beviel net tijdens de paasvakantie. Na de paasvakantie moest de oudste naar school. Ze vertoonde heel wat moeilijk gedrag en we dachten dat ze zich buitengegooid voelde nu er een kleintje was.

Ondertussen in ronde 4, dus Myrthe zal al 2 zijn als er een tweede komt.

Ach ja, plannen kan je eigenlijk nooit.

Liefs
    Kitty

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa zal anderhalf zijn als brusje wordt geboren. Dicht op elkaar dus. Lekker omdat we toch al in het ritme zitten. En vast en zeker enorm druk straks. Belangrijkste reden is mijn leeftijd en het feit dat we voor Jarissa toch een jaar aan het klussen zijn geweest. Ik speel nog met de gedachte van 3 kids, dan heb ik dus weinig tijd om te verspillen.

Als ik halverwege de 20 was geweest, had ik er misschien anders over gedacht. Alhoewel ik al wel echt zin had om weer zwanger te zijn!

8. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo,

Ons meisje is nu net 6 weken geweest en er is hier zeker de wens voor een 2e kindje.
    Maar we laten Tamara eerst lekker baby zijn en wanneer ze 1 jaar oud is, gaan we voor een 2e kindje.
    Voor ons de tweede optie dus...
    Mocht het meteen lukken is Tamara al bijna 2 en 2 jaar leeftijdsverschil tussen de kids vinden we wel leuk.
    Dan zitten ze niet te dicht op elkaar, maar nog wel dicht genoeg om later iets aan elkaar te hebben qua spelen ed.

Nou ja, we zien wel hoe het loopt.

Liefs Elly.

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik kies voor het eerste antwoord, omdat het nu eenmaal niet zo vlot gaat bij ons. Beter sneller dan langzamer dus.

10. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Eerste. Kom maar op, we zijn nu toch bezig :)

Onze oudste is net geen anderhalf jaar als de tweede komt. Het lijkt me voor henzelf prettig dat er maar een klein leeftijdsverschil tussen zit. Daarbij zie ik mezelf niet helemaal weer opnieuw beginnen als de tweede al drie jaar zou zijn geweest, dan liever gewoon in 1 moeite door.

11. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Wij gingen voor een tweede toen Jasper goed 2 jaar was.
    Hij is straks 3 jaar en 5 maanden als de kleine komt. Vind ik zelf een hele mooie leeftijd.

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Wij wilden graag een zo kort mogelijk verschil in leeftijd tussen onze dochter en haar brusje. Wij zijn dan ook toen zij een half jaar was begonnen met gericht klussen. Na een paar MK's ben ik nu weer zwanger en uiteindelijk zal het leeftijdsverschil tussen onze dochter en haar brusje bijna 2 1/2 jaar zijn.

13. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Ik had al eerder gewild maar door omstandigheden ging dit niet.
    Uiteindelijk zullen ze ongeveer 2 jaar en 3 maanden schelen.

Ik denk dat als er meer leeftijdsverschil is dat het oudere kind al wat zelfstandiger is.
    Bij minder leeftijdsverschil samen opgroeien, samen spelen etc.

14. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    tja wat is nou het
    ideale leeftijds verschil...
    da's bij iedereen verschillend om diverse redenen....
    de een is al aan wat ouder, en wil nog voor de veertig een kindje ....
    bij de ander lukt het niet zo snel....door allerlei soorten oorzaken...
    en het is ook maar net hoe je eerste kindje is...wat voor karakter heeft die, en zie je hetzitten met een bepaald leeftijdsverschil...
    kan me voorstellen dat een leeftijdsverschil van 1,5 jaar behoorlijk heftig kan zijn....sommige eerste kindjes kunnen nog niet lopen, en dan ben je zelf tijdens en na je zwangerschap behoorlijk aan het tillen! da's vor jezelf beste heftig...
    maar ja voordelen zijn dan weer wel, dat je eerste kindje nog veel slaapt en jij dan rust kunt nemen....en dat ze allebei nog in de luiers zijn....

Ons zoontje is inmiddels 14 maanden en wij zijn nog niet helemaal bewust bezig met klussen, maar mocht het toch raak zijn, dan is een tweede heel welkom....heb alleen wel heel veel kans op weer een vroeggeboorte...dus hou er rekening mee dat ons kindje dan minimaal een maand eerder komt dan gepland....en ik heb ook veel kans op miskramen, dus mocht ik zwanger mogen raken,.,.,..dan is het nog lang niet zeker dat dit kindje geboren zal worden.....

ach ja....we zien wel.....het is een hele persoonlijke keuze!

Deel Deze Pagina