HELP! Ik wordt gek.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lani, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lani

Lani Actief lid

26 mrt 2014
    133
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben van mijzelf echt een enorme drukte maker. Dan zijn de eerste weken van een zwangerschap echt perfect, NOT!

Eerst was ik bang dat het lang zou duren zwanger te worden ivm bepaalde onderzoeken, uiteindelijk in ronde 3 zwanger. Nu ik zwanger ben, ben ik continu bang dat het misgaat. Ik maak me zo druk, ik weet gewoon niet.meer hoe ik met mijn eigen paniek om.moet gaan.

Dit is mijn 2e zwangerschap. Tijdens de eerste heel erg misselijk de eerste weken. Een.soort.teken voor.mij dat het goed zat. Nu niks! Vanaf NOD al niks. Behalve menstruatiepijn, honger en wat sneller vermoeid. De afgelopen dagen kwam daar behoorlijke pijn in mijn tepels bij. Nu sinds twee dagen neemt de pijn, en volume af. Wel nog wat moe en honger, hartkloppingen en steekjes in liezen.

Is het normaal dat symptomen afnemen? Of betekend dit al dat het niet goed zit?

Ik hoop iets van jullie te horen!

Liefs

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Adem in, adem uit! Probeer een beetje te ontspannen, dat is beter voor jezelf en voor de baby.
    Je kwaaltjes kunnen per dag verschillen en het zegt niks, bij mn zwangerschap die uitliep op een miskraam had ik veel meer kwaaltjes dan bij deze zwangerschap.
    Nu was ik alleen moe, maar pas echt moe vanaf week 8, had pijnlijke borsten en af en toe wat menstruatiekrampen.
    Hoe lastig ook, je hebt er geen invloed op en kunt niks anders doen dan afwachten en een beetje vertrouwen hebben dat t goed gaat.

3. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Afnemende symtomen wil zeker niet meteen zeggen dat het mis gaat! Probeer rustig te blijven, meer kun je nu niet doen ;)

4. annemariew89

annemariew89 Actief lid

8 jun 2012
    491
    279
    63
    Vrouw
    Flevoland
    Ik ben eigenlijk heel de zwangerschap nog niet misselijk geweest en het gaat nog steeds goed..

Hoor vaak dat de ene zwangerschap heel anders kan zijn dan de andere zwangerschap!

Probeer te genieten :)

5. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Hey Lani... Ik begrijp je angst heel goed...Maar....

Ik ben de eerste 12 weken zonder moeheid, pijnlijke borsten, niet misselijk en niet vaker toilet bezoek door gekomen voordat ik een echo kreeg ( i.v.m cyste)..dat ik dus zwanger was en al 12 weken zwanger was... Wel een enorme schrik gehad natuurlijk...Maar met kindje was alles super goed gelukkig en nu een gezonde dochter van bijna 7...Dus niet iedereen heeft kwaaltjes en elke zwangerschap is anders... Dus lekker rustig aan doen en heerlijk genieten van je zwangerschap ( ookal is dat makkelijker gezegd dan gedaan)....

6. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Zo herkenbaar... je wilt graag zwanger raken, lukt niet meteen, maar gelukkig wel redelijk snel, dan ben je zwanger; euforisch gevoel.. Dan heb je de eerste echo gehad...in mijn geval dan.. en dan zegt de echoscopist; mooiere echo's kan ik met 7w en 5 dagen niet maken.. en toch... ik probeer ook te genieten, maar ik ben zooo zenuwachtig. Ik ben 35 en dat is eigenlijk (ook al lijkt het in mijn omgeving niet zo) wat aan de oude kant... hoop zo dat alles goed is. Ben niet eens echt bang voor een miskraam, maar meer wat er uit die testen gaat komen straks...
    Dus gedeeltelijk mijn verhaal, maar meer om aan te geven dat ik echt weet wat je bedoelt. Je bent blij, maar ook zenuwachtig, want je wilt zo graag dat het goed gaat. Die kleine en je lichaam moeten het nu doen! Wij kunnen alleen maar afwachten, hopen en vooral genieten!

7. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misselijkheid zegt helemaal niets. Ik heb zelf geen moment misselijkheid gehad en er zijn ook meiden die misselijk zijn terwijl het niet goed is. Symptomen zijn geen graadmeter. Het enige dat je kunt doen is proberen te vertrouwen op je lichaam, in verreweg de meeste gevallen gaat het allemaal prima!
    Verder denk ik dat elke zwangere scenario's in haar hoofd haalt met wat er mis kan gaan, het is ook allemaal erg spannend en dat blijft, voor elke echo weer opnieuw.
    Druk maken heeft geen enkele zin, probeer idd (hoe moeilijk ook) te genieten van het wondertje dat in je buik groeit.

8. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik had ook bijna geen symptomen, ik was moe heel erg...maar misselijk ben ik niet geweest. Bij ongeveer 10 weken namen een aantal symptomen ook af en toen schrok ik. Maar tot op heden is alles helemaal goed...!!!

Ook het feit dat bij de vorige je meer last had, zegt volgens mij helemaal niks...;)

Deel Deze Pagina