Help ik wordt niet ongi in de stopweek!???

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Alita, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Ik heb eerst de mic geslikt en daarna aan de daine begonnen, vorige week vrijdag de laatste pil geslikt en nu nog niet ongi?

Ik weet dat ik de hele maand moest oppassen met sex omdat ik aan een nieuwe pil begon....dus nu vraag ik me af....zou ik zwanger kunnen zijn?
    Heb vanmorgen getest maar negatief!

Nu wacht ik nog even af want ik zou zaterdag dan weer moeten beginnen...maar zolang in niet ongi wordt begin ik natuurlijk niet.....

2. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.459
    246
    63
    Hoi Cindy,

Ik heb er zelf niet heel veel verstand van eigenlijk. Persoonlijk zou ik wel weer beginnen. Het is nog altijd mogelijk dat je menstruatie komt en als die niet komt hoeft dit ook nog niks te betekenen. Ik weet dat dit wel eens voor kan komen.

Je hebt een tijdje terug ook een topic gestart dat je was gestopt met de cerazette en je had na een maand nog geen menstruatie en je bent dus begonnen met microgynon? Hoe lang heb je deze geslikt en waarom ben je eigenlijk over gegaan op de diane pil als ik vragen mag? In de tijd dat je de microgynon hebt geslikt heb je toen wel een menstruatie gehad?

Ik snap dat je niet wil beginnen met de pil mocht je wel zwanger zijn en doordat je nog geen mensturatie hebt nu onzeker bent. Als je het niet vertrouwd kun je altijd contact opnemen met je huisarts en vragen wat in dit geval het beste is. Succes en ben benieuwd hoe het afloopt.

3. Alita

Alita Niet meer actief

bedankt voor je antwoord!!!

Ja klopt....ik was gestopt met de bv en een maand later met de minipil....toen wilde ik eigenlijk afwachten tot mijn ongi weer kwam want ik was het niet meer geweest sinds de bevalling van de jongste en dat is al 1 jaar geleden...

Maar het kwam maar niet en ik had nog de microgynon liggen.....ik werd er gek van dat ik maar steeds dacht zwanger te zijn enz....dus ik begon deze pil te slikken! Nu heb ik veel last van uitslag, naar de HA nou begin maar met de diane of een AC kuur....nou dan maar de diane..

Dus omdat ik weer met een andere ben begonnen was deze de hele maand niet veilig. Nu hebben we het niet helemaal veilig gedaan met de wetenschap dat het zou kunnen gebeuren...

En nu wordt ik dus niet ongi opeens...met de mic wel dus! Heb dit ook nog nooit meegemaakt in al die jaren pilgebruik?

Maar ik begin maar gewoon zaterdag anders ben ik weer vruchtbaar!

4. Nyna

Nyna Niet meer actief

Vreemd dat je niet ongi wordt!! misschien toch even contact opnemen met je huisarts dan ;)
    Ik ben altijd ongi geworden als ik van pil wisselde.

5. Alita

Alita Niet meer actief

Ja ik heb het ook nog nooit gehad...in principe heb ik nog tot zaterdag natuurlijk dus ik wacht nog even af...

Misschien dat ik pas weer ga slikken als ik ongi ben? Want dan ben je toch ook weer gelijk veilig he ....

6. me83

me83 Niet meer actief

hierzelf ook altijd 1 van die 2 geslikt..al was bij mij de micro en diane altijd het zelfde mg.. dus kon altijd zo wisselen zonder weer te beginnen op eerste ongi dag.. had hier nooit problemen mee.. en was juist door het zelfde aantal mg altijd beschermt..

ik zou even de huisarts bellen en hier vragen hoe en wat..want vind je verhaal nogal verwarrend met dat overstap van 1 naar ander enzo.. gezien hij ook de mg weet ed.. zal hij wel weten wanneer je ongi komt of moet komen.

probeer je niet te druk te maken want ook dat houd een ongi tegen..

succes!

7. me83

me83 Niet meer actief

was zelf van diane ook altijd wat later ongi.. altijd nog ongi als ik weer verder aan de pil ging.. miss is je cylcus een beetje veranderd nu

8. Alita

Alita Niet meer actief

Nou ik heb deze pil als eens geslikt en dit nog nooit gehad....
    En het is zo dat als jij op een andere pil overstapt je altijd rekening moet houden dat je de hele maand niet veilig bent...

Het kan natuurlijk zo zijn dat het nu opeens anders is maar ik vindt het maar vreemd...

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    het is niet altijd zo dat overstappen onveilig maakt. mic en diane zijn vrijwel hetzelfde

10. Alita

Alita Niet meer actief

Mij is dit verteld door de assistente van mijn HA dus ik neem aan dat zij het wel weet?
    Niet verkeerd bedoeld maar het lijkt me stom als het niet zo is natuurlijk..al zei de apotheker dat het maar 7 dagen was dat het onveilig was...heb je dan ook wat aan!

11. me83

me83 Niet meer actief

als de assistente het heeft gezegd zou ik even melden aan haar dat je niet ongi bent geworden.. en of je de pil moet doorslikken ja of nee.. ik ben ook geen dokter.. maar toen ik micro slikte was het 30 mg en diane was 35 mg.. dus qua verschil niet zo erg. hoefde daardoor ook niet op nieuw te starten maar gewoon innemen na stopweek,. dus ik kon gewoon switchen als ik wilde..en was gewoon beschermd.

maar neem het zekere voor het onzekere en bel je huisarts..

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    @cindy, helaas heb ik veel artsen fouten zien maken. mijn huisarts bijv zei dat ik een stopweek mocht houden met de minipil. ook al zei ik dat dat niet kan... bleef ze volhouden. geef zelf paar jaar voorlichting op een ander forum en heb daar best een hoop ook geleerd in de laatste jaren (gezien de moderatoren ook met fabrikanten om tafel gaan enz)
    (niet als aanval bedoeld maar gewoon als uitleg)

13. Alita

Alita Niet meer actief

@Me83 volgens mij wordt ik nu eindelijk ongi! Ik heb de krampen....ik hoop het hoor want dit is niks hahaha...pff blij met een ongi...

@Beckje jeetje wat dom van je HA zeg! Nee ik snap het vindt het goed dat je het zegt! Ik heb het ook in de apotheek verteld laatst want ik vindt het niet kunnen dat een medewerker dit zegt! Stel je voor je bent net 16 en begint te slikken en zei geeft verkeerd advies...

Nou nu maar hopen dat ik morgen echt gewoon ongi wordt!!

Deel Deze Pagina