Bang?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jazz87, Jan 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jazz87

Jazz87 Actief lid

Jan 17, 2016
    233
    1
    18
    16-12-2015 gestopt met de pil
    NULL
    Good morning!

Mijn vriend en ik willen graag een kindje en we zijn sinds een maandje aan het proberen. Soms krijg ik een paniekaanval omdat ik bang ben dat het allemaal niet gaat lukken. Het is gebaseerd op helemaal niets.

Hebben jullie ook weleens dat jullie bang zijn dat het niet lukt? Of ben ik gewoon paranoïde? Van nature ben ik een beetje hypochonder, dus dat zal er vast mee te maken hebben!

X

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Goedemorgen!

Nee hoor je bent niet parnoïde ;) ik heb het ook, bij E. was ronde 3 raak, maar je leest zo vaak dat bij een 2e opeens langer duurt.. Ik ben vooral bang dat mijn zwangerschap hetzelfde zou zijn als bij E. die was niet tof, heb de helft in de ziektewet gezeten en wil dat niet nog eens (ben toen ook mijn baan kwijt geraakt in dezelfde periode)
    Enige tip die ik heb is er niet te veel mee bezig zijn, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan

3. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Als je geen reden hebt om te denken dat het niet zou lukken, vind ik het wel een beetje vreemd. Zeker na een maandje al.
    Ik zou er echt proberen losser in te staan. Want stel dat het een jaar of misschien jaren gaat duren is het plezier straks helemaal weg en heb je al die tijd niet kunnen genieten.

Vooralsnog is er geen reden om je druk te maken toch? Heel veel succes en veel plezier :D

4. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ik denk dat we ons die vraag allemaal wel eens stellen of het nou wel of niet ergens op gebaseerd is. We willen zo graag dat de angst dat het om welk reden dan ook niet zou lukken wel even voorbij flitst. Denk dat dat heel normaal is.

5. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

May 21, 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat bijna iedereen die gevoelens wel heeft. Probeer jezelf gewoon in te stellen op een jaar...

6. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    1,949
    56
    48
    Zaandam
    Tsja, als je puur even kijkt naar feitelijke cijfers dan weet je dat je rekening moet houden met een x aantal maanden of zelfs nog wat langer...

Hier ook, 1e en 2e kindjes heb ik niet eens rondes geteld zo snel ging et, nu rond 10 of 11 ondertussen bezig.
    En ook ik denk wel es, zou er iets niet goed zijn, maar zelfs mn vriend begint aan zichzelf te twijfelen.. hij praat niet graag over zulke zaken maar floept dan ineens eruit, denk dat we niet meer vruchtbaar zijn...

Wie weet kan ik m snel verrassen en wie weet ben jij evengoed snel aan de beurt ook dan moet je t zien als geluk hebben i guess :)

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Probeer die angst toch iets los te laten, anders maak je jezelf zo bang..

Er niet mee bezig zijn gaat je niet lukken, maar probeer wel je angst te relativeren. 1 maand is absoluut niet afwijkend. Gemiddeld duurt het een jaar. Probeer daar aan te denken, dat een jaar normaal is en elke maand eerder is mooi mee genomen :)

Geniet vooral ;)

8. Jazz87

Jazz87 Actief lid

Jan 17, 2016
    233
    1
    18
    NULL
    Thanks, iedereen heeft dus weleens angst! Ben benieuwd en jullie hebben gelijk als jullie zeggen "hou rekening met een jaar en dan valt alles mee".

Iedereen heel veel succes en op naar de poepluiers!

9. lillypie

lillypie Actief lid

Jul 1, 2014
    255
    0
    16
    Logisch hoor meid..het is ook niet niks dat je het gaat proberen....
    In gedachte moet je gewoon een jaar in je hoofd houden dat het kan duren..

10. nummertje3

nummertje3 Actief lid

Nov 18, 2015
    427
    0
    0
    Belgie
    Hier niet veel beter...

11. Jazz87

Jazz87 Actief lid

Jan 17, 2016
    233
    1
    18
    NULL
    Nummertje3, ben je paniekerig?

12. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    20,031
    18,835
    113
    Female
    Herkenbaar..
    Ik ben ook bang dat het niet lukt. Maar daar is ook wel een reden voor dat ik die angst heb.
    Maar goed ik ben nog maar een maand gestopt met de pil en ik heb afgesproken met m'n vriend dat we er niet te veel mee bezig gaan zijn.. ook al is dat lastig want je wil het natuurlijk het liefst zo snel mogelijk

13. Jazz87

Jazz87 Actief lid

Jan 17, 2016
    233
    1
    18
    NULL
    Er zijn 100 mogelijkheden om het toch te kunnen. Wil je er over praten?

14. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    20,031
    18,835
    113
    Female
    Het is denk ik vooral angst dat het lang gaat duren. Ook al weet ik dat de meerderheid ongeveer een halfjaar tot jaar erover doen.
    Vriendinnen van me zijn de 1e of 2e ronde al zwanger geraakt en ik zou het leuk vinden als de kids nog een beetje dezelfde leeftijd hebben..
    Heb eindelijk m'n vriend weten over te halen, maar als ik over het 'probleem' begin waardoor het misschien niet vanzelf lukt dan doet hij er luchtig over dat het wel zal meevallen.
    Achja, zullen het maar gewoon afwachten hoe het loopt :)

15. Jazz87

Jazz87 Actief lid

Jan 17, 2016
    233
    1
    18
    NULL
    Sterkte! Ik lees echter dat veel vrouwen "hulp" krijgen dmv allerlei behandelingen...

16. Diyaa

Diyaa Niet meer actief

Goedenavond.

Je bent niet de enige...

Ik ben al vanaf juni vorige jaar bezig (klopt.. Niet lang genoeg) maar iedere keer als ik een negatieve testen in handen heb dan kan ik wel janken..
    Zou alles goed zijn bij mij?
    Is manlief vruchtbaar?
    Ben ik niet te oud? (Bijna 30)
    Waarom heb ik de spiraal eerder niet laten verwijderen en jaren gewacht om moeder te worden?
    Soms kan ik wel janken als ik een baby huilt of gelach hoor.

17. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    20,031
    18,835
    113
    Female
    Wat rot Diyaa.
    Eigenlijk is de wereld maar gemeen verdeeld.
    Ik voel me ook echt een klager als ik dit lees.. sorry!!
    Ik zit nog maar in ronde 2.
    Ik gun het jou en vele anderen..ik gun het iedereen!!
    Sterkte en ik hoop dat je snel positief bericht mag krijgen.

18. Enna87

Enna87 Actief lid

Sep 29, 2015
    264
    8
    18
    Best herkenbaar. Hier bezig met ronde 2, nog maar net bezig dus.. Maar denk ook veel te snel "wat als het niet lukt", "wat als.." Etc. Je kunt jezelf flink gek maken. Ik probeer het wel op zn beloop te laten maar zodra die eisprong eraan komt.. ;) succes!

19. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

Dec 26, 2015
    2,195
    1,242
    113
    Hier nog 1..ook al 8 rondes ga nu naar de 9e ronde wil ook maar niet lukken. Baal er van, natuurlijk beangstigd mij het gevoel ook soms van wat duurt het lang.

Share This Page