Hallo, Ik hoop dat ik hier aan het goede adres ben want ik maak me een beetje zorgen over mijn dochter. 1 maart is ze 6 maanden oud en tot woensdag ging eigenlijk alles prima. Ze kreeg 4x210 + wat fruit en groente. Sinds woensdag krijgt ze nog maar erg weinig voeding binnen. Ik dacht eerst wellicht heeft ze buikgriep ofzo want ze spuugde bijna alle flesjes weer uit en ze had ook wat meer poepluiers. Vandaag ook weer zo een dag dat ze de fles gewoonweg weigert. Fruithapje ging er nog wel in maar het groentehapje absloluut niet. Af en toe neemt ze wel wat maar het gaat niet van harte. Ze heeft niet meer dan 400 cc binnen gekregen denk ik. Dit heeft ze overigens wel binnen gehouden. Gisteren hetzelfde verhaal. Ik ben ook al naar de HA geweest en die zei dat het wel weer overging maar het zit me niet lekker. Ze is overigens een stevige dame van 7600 gram maar het lijkt me toch niet de bedoeling dat ze blijft afvallen. Ik leng de voedingen aan met wat extra water maar ze weigert de fles dus dat heeft ook geen zin. Ze zeurt overigens niet om eten. Hoe lang moet ik dit nog aan gaan kijken? Vandaag had ze ook 2 ontzettend vieze poepluiers wat erg dun was en verschrikkelijk stonk. Maar ze heeft niet steeds zulke luiers. En ook geen koorts. Weet jij raad? Of in ieder geval een tip wat ik kan uit proberen? Groetjes Marlies
Hoi, Nou het ging wel weer goed na een paar dagen en we dachten dat alles weer ok was. Maar nu is ze sinds woensdag weer niet lekker en heeft ze bijna helemaal geen melk meer tot zich genomen. Alleen een beetje fruit gaat er met moeite in. Om een uur of 6 heb ik haar een fles van 120cc gegeven en dat ging goed echter een uur later spoot het er weer uit. Ik vind het wel een beetje zorgelijk nu maar de huisarts zegt dat ze gewoon een beetje uit haar doen is. Hoe lang moet ik dit nog aan zien want ze heeft vandaag helemaal geen melk binnen gehouden en de dagen ervoor eigenlijk ook niet. Ze heeft gelukkig wel reserves maar die kunnen ook op denk ik zomaar. Tandjes zijn nog niet te zien. Misschien heb jij een tip? Groetjes Marlies
Ben je intussen nog met d'r naar een deskundige geweest? Helemaal geen vocht is namelijk niet goed. Ors gebruikt? Ilja
Hoi, Het wil nog niet echt vlotten maar gelukkig krijgt ze wel wat vocht binnen maar niet meer dan 400 cc op een dag. Ze is verder hartstikke vrolijk en heeft geen koorts dus ik weet ook niet zo goed wat er aan de hand is. Vanochtend heeft ze ook maar weer 100 cc gedronken. We dachten gisteren laten we weer eens groente proberen maar na 1 hap kwam alles er weer uit. Ook het flesje die we een uur daarvoor hadden gegeven en waar ze ook maar 110 cc van op had. Ze zal er niet van uitdrogen maar ze valt wel behoorlijk af. Ik wil de dokter ook niet steeds bellen want die zegt dat het een fase is waar ze even doorheen moet. Maar ja dit is al een week zo en ik hoop wel dat het snel beter gaat met haar. Ze krijgt alleen eigenlijk flesvoeding aangeboden en een fruithapje. De rest wil ze niet of ze spuugt het gelijk weer uit. Misschien heb jij nog de goude tip of we moeten gewoon hopen dat het snel weer beter gaat. Het lijkt me haast een maagvirus. Groetjes Marlies
Blijf haar steeds kleine beetjes over de dag aanbieden. In fruit zit ook vocht dus eventueel kan je haar wat verdeeld over de dag ook vaker fruit aanbieden. Het zou een fase kunnen zijn. Als de dokter andere bijzonderheden heeft uitgesloten zou je daar van uit mogen gaan. Vaak met het doorkomen van tandjes is de eetlust ook sterk verminderd. Ilja