hoi ik zit met een probleem. ik en mijn vriend gaan uit elkaar dus sta er helemaal alleen voor. en het word mijn allemaal te veel en weet niet wat ik moet doen. ik zal het uit leggen. ik ben zins kort weer aan het werk en mijn kind krijgt borstvoedeing. maar ik heb nu afgekolft melk in een flesje gedaan maaar ze pakt het niet ze word dan hele maal overstuur en begind dan heel erg te huilen. wat heb ik toen gedaan het er gewonen fles voeding in gedaan dat pakt ze wel en neemt dan 2 sloken en dan wil ze de borst en gaat dan heel erg huilen weer omdat ze de borst wil, en dat is heel vervelend voor mijn moeder die oppast. dus mijn moeder is toen naar mijn werk gekomen om haar te voeden dat mog ook even, maar nu zij mijn leiding gevende dat ik dat niet meer kan doen . ik krijg er dus geen vrij uren voor en ik werk maandag van 13:00 tot 18:00 en woensdag van 13:00 tot 18:00 2 halfe dagen dus het gaat maar voor 2 voedeingen maar ze doen zo moerlijk. ik zit er hele maal door heen weet niet wat ik moet doen. en als ik een dag heb gewerkt de dag daar na is ze hele maal van slag, dan huit ze zo wat de hele dag en komt ze niet tot rust. het is alemaal zo moerlijk ik en mijn vriend gaan uit elkaar mijn dochter pakt de fles niet mijn werk werkt niet mee moet op zoek naar een woning en zo verdien ik ook niet veel ik kan wel huillen ik hoop dat de beter tijd er snel aan komt. wat moet ik doen groetjes honey
Hallo Hony, Meid wat een narigheid allemaal. Als ik dit zo lees dan baal ik enorm dat ik door prive omstandigheden niet eerder op het forum kon antwoorden. Hoe gaat het nu bij jullie? Is het drinken uit de fles al een beetje gelukt? Als dat niet zo is dan kan je nog proberen om heel goed op te letten bij het aanbieden van de fles. * Probeer de fles niet recht in de mond te stoppen maar laat de speen naar de bovenkant van het gehemelte wijzen (zo laat je je kindje ook aanhappen) * laat dan de speen als het ware over het gehemelte glijden en zorg dat de top van de speen op de overgang van hard naar zacht gehemelte komt (daar komt de tepel ook) * Als je kindje daar een prikkel voelt zal het zuigen gestimuleerd worden. Na zuigen volgt slikken en ademen. Zo krijg je een cyclus. * Wanneer die prikkel er niet komt dan wordt alleen de speen gevoeld voor in de mond. Vaak wordt er wat op gekauwd om daarna niets meer te doen..........Dat is geen onwil...ze weten gewoon niet wat ze aanmoeten met een flessenspeen die geen juiste prikkel afgeeft. * Het drinken uit een flesje vraagt een andere drinktechniek en dat moeten ze leren. Meid ik wens je heel veel sterkte! Wat fijn dat je je kindje in deze moeilijke tijd wel zelf kan voeden. Dat geeft haar ook geborgenheid en warmte. Ook zij voelt dat er dingen anders zijn. Heel veel succes Ilse