Hoihoi, Ik heb een vraagje ten eerste(hier ben ik voor naar de dokter gegaan) heb ik aan mijn rechtertepel een tepelkloofje(ook al heb ik nog geen borstvoeding gegeven). En nou zijn er vanacht uit mijn linker tepel twee hele grote druppels geel/wit vloeistof uitgekomen en in het midden van dat vlekje zaten ook wat vlekjes bloed Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb verder geen harde plekken in mijn borst ofzo. Alvast bedankt! Groetjes Angela
Hallo Angela, Begrijp ik uit je banner dat je zwanger bent? In dat geval zijn je borsten zich aan het ontwikkelen. Ze worden groter. Er wordt melkklierweefsel aangemaakt en in principe kan er al melk gemaakt worden. de zwangerschapshormonen onderdrukken de echte melkproductie maar het evenwicht is nooit bij iedere vrouw 100% oerfect. Het kan dus heel goed zijn dat je al wat melk lekt. Dat is niet erg, hoort er een beetje bij, Geen zorgen maken dus. Het kloofje wat je beschrijft kan een soort van ingetrokken tepel zijn. Die heb je in vele soorten en maten. Soms is de hele tepel ingetrokken maar soms ook alleen een stukje van het topje. Omdat tijdens de zwangerschap de borsten veranderen kan het goed zijn dat er iets "losschiet" dat kan het beetje bloed verklaren. Ik zou me er geen zorgen over maken, geniet van je zwangerschap en straks gewoon aanleggen. Ilse