Kan een mediator niets betekenen hierin? Of een instantie die hierin kan begeleiden.. Wat een eikel... Laat je niet op je kop zitten en blijf zijn spullen gewoon naar buiten brengen. Laat zijn zus duidelijk weten zich er niet mee te bemoeien! Desnoods dreig je politie te bellen als zij ongewenst je huis in blijft komen!
Ik zou echt willen dat ik je hierbij kon helpen. Gelukkig heb je al veel goed advies gekregen. Heel veel sterkte hier mee meis!!
Nog 1 ding verlaat niet het huis. Hier in NL is het zo dat als je 2 weken het pand verlaat je toestemming nodig hebt van de andere bewoner (je man dus) En anders alleen onder politiebegeleiding naar binnen mag. Ik zou proberen hem dus een tijd ergens anders te laten slapen/wonen desnoods onder het mom van even rust nodig hebben. En hopelijk geld die regel ook in BE en mag jij met je kinderen in de woning blijven wonen. Ik heb in deze situatie gezeten en ik mocht mijn eigen huis ook niet meer in. Als je wel gaat neem dan wel je kinderen mee en niet denken ik laat ze in hun vertrouwde omgeving met papa, want dan loop je kans allebei kwijt te raken. (het huis en de kinderen) Ik had mijn dochtertje toendertijd wel meegenomen en bij de rechtszitting over mijn dochter en het huis heb ik beide toegewezen gekregen, omdat ik met een kind meer behoefte aan woonruimte had dan hij alleen. Had ik mijn kind bij hem gelaten was ik allebei kwijt geraakt.
1. Wens ik jou heel veel sterkte en kracht in deze moeilijke tijd. 2. Verlaat het huis absoluut niet! Helemaal niet met de emoties die door je lichaam schieten. Probeer alles op een rijtje te zetten. 3. Zwijg hem tot de dood en zijn zus mag er helemaal niet mee bemoeien. Maak duidelijk dat je er niet van gediend bent 4. Vraag en zoek hulp! Blijf niet te lang in deze situatie. Hij is immers vreemd gegaan en dus zal jij veel eerder gelijk krijgen 5. Vermijd hem zoveel mogelijk, kook niet meer, was niet meer, verzorg hem niet meer NIETS. Enkel jezelf en je kinderen. Krijg je commentaar over, draai je het zo om dat het zijn eigen schuld is en volwassen genoeg is om te weten wat hij verkeerd heeft gedaan. 6. Werk je? Zorg ervoor dat niets meer op zijn of jullie gezamenlijke rekening komt. Helaas weet ik niet hoe het in Belgie geregeld is dus kan ik je verder niet helpen hierbij..
Mijn broer en ex-schoonzus die niet getrouwd waren gingen uit elkaar, ze hadden samen een kindje van 1 jaar, het gekochte huis stond op naam van mijn broer, maar HIJ moest het huis uit, in Nederland is het nl zo geregeld dat kinderen niet op straat gezet mogen worden,en hun moeder daarom ook niet, een moeder heeft 6 maanden de tijd om iets anders te vinden en in die 6 maanden moet de vader het huis verlaten Mijn broer kon na 2 maanden al terug omdat ze na 2 maand al een eigen wonin had gevonden Laat je niet het huis uit jagen ! Heel veel sterkte
Heb het eens nagevraagd, en mijn advies is nu; neem een advocaat in de hand en pak het bewijs dat hij vreemd is gegaan, verlaat het huis niet! Zodra de scheiding in gang is gaan ze kijken naar het waarom en hoe men met elkaar om is gegaan, als de rechtbank (in Belgïe is dat in elk geval) bewezen acht dat hij vreemd gegaan is en dus 'schuldig' is aan de breuk mag hij dokken en de woning wordt aan jou toegewezen.
Hier in België moet je het meestal zelf uitzoeken qua weggaan. En als je getrouwd bent en weg bent, moet je dat "officieel" laten weten aan je partner. Zorg in ieder geval dat als je werkt je over je eigen loon beschikt! Laat het loon én het kindergeld dus zo snel mogelijk op je eigen rekening zetten. En als je niemand in je omgeving hebt waar je bij kan logeren of die je kunnen helpen, zou ik wel contact opnemen met het OCMW (zit in elke gemeente). Zij hebben sociale woningen en soms ook noodopvang. En ze kennen vooral de weg ernaartoe. Bovendien hebben de meeste OCMW's ook een advocaat of jurist in dienst die kan helpen wat betreft de afwikkeling van het uit elkaar gaan (eventueel huis verkopen, eventuele rechtszaken over de kinderen, ...). Ik zou dus zo snel mogelijk een afspraak daar maken. Dat zijn zus ook bij jullie woont maakt het lastiger en ik zou dus zelf zo snel mogelijk proberen te vertrekken. Al is het maar tijdelijk. Want ze alle twee zo snel mogelijk buiten krijgen, wordt behoorlijk lastig. Als het huis of de huur op jullie twee namen staat kan er achteraf nog altijd gekeken worden wie erin blijft / er terug gaat wonen. Véél sterkte en moed!!!
Niet weggaan inderdaad, hoe moeilijk ook! Je bent nu heel boos en verdrietig, snap ik, maar houd je nog van hem en is er een kans dat jullie relatie gered kan worden? Zo ja: praten, praten, praten.
Niet weggaan, bij de rechter verzoek voor voorlopige voorziening neerleggen via advocaat. De zaak wordt behandeld en tijdens de behandeling van de zaak komt er gelijk een gedeeltelijke uitspraak. Dan wordt er gezegd wie er in het huis mag wonen en wat de alimentatie wordt. Dan kun je je ex en die zus van hem door de politie laten verwijderen en sloten vervangen. Dus zoek een advocaat, wegens definitieve ontwrichting van de relatie en dat je alimentatie eist en dat jij in dat huis wil blijven wonen en gelijk uitspraak voorlopige voorziening wil hebben. Je kunt trouwens ook naar crisisopvang, maar daar word je ook niet gelukkig van. Blijven zitten ook niet klaar is klaar, kies voor jezelf en wat voor voorbeeld je wil hebben voor jouw kinderen. Heel veel succes!
Als mijn vent mij voor de tweede keer (!) bedrogen had, dan viel er niet meer te praten, hoor. Hij weet wat hij 2 keer gedaan heeft en hij heeft zijn tweede kans dus al gehad. Bij mij zou het na 1 keer al gedaan zijn tussen ons (dat weet mijn partner ook heel duidelijk), maar opstartster heeft haar man al een tweede kans gegeven. Hij heeft duidelijk niet geleerd van zijn fouten en dus is het over. Of zou jij nog in bed willen liggen met een man van wie je weet dat hij je elk moment opnieuw kan bedriegen?
Ik snap niet zo goed wat het met mij te maken heeft. Praten kan ook zijn dat je op een nette manier uit elkaar gaat, right!
Idd waarom zou jij moeten weggaan en hem eruit zetten en sleutels veranderen zou ik ook niet doen. Dat kan hij alleen maar tegen je gebruiken. Ga proberen op een volwassen en verstandige manier uit elkaar te gaan. Laat de rechter beslissen over de praktische dingen. Ik zou niet bij zo'n vent willen blijven maar wel ervoor kiezen om niet als vijanden uit elkaar te gaan. Dit is belangrijk voor je kinderen maar ook voor jezelf. Van een vechtscheiding word je alles behalve gelukkig !
Sorry hoor, maar zo zet jij het niet neer. Jij vraagt of ze nog van hem houd en of er nog een kans is dat hun relatie gered kan worden en dat ze dan moet praten, praten en nog is praten. Ik denk dat je al heel veel goede tips hebt gekregen ts, ik wil je heel veel sterkte wensen, wat een verschrikkelijke situatie!!
Ik zou eerst een advocaat bellen voor advies en niet zo maar weggaan ivm consequenties. Wat vreselijk. Ik geef je een dikke digiknuffel .
Nou dat heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt, je staat daar gewoon ingeschreven en de huur op je naam dus dan kan je er gewoon in. Dat zal ff lekker worden. Waarschijnlijk is er dan wat anders aan de hand.
Sorry wat? Als je twee kleine kindjes hebt, ga dan gewoon met elkaar om tafel en ga praten! Koffers pakken, sloten veranderen, vluchten werkt alleen maar averechts.