Hihi, ik had het nooit gedacht maar misschien ga ik weer terug in de schoolbanken voor een BBL opleiding in de zorg. Ik werk nu sinds vorige week bij een nieuwe werkgever (in een winkel achter de service) maar het zijn te weinig uren, dit heb ik aangegeven en ze kijken wat ze kunnen doen. Ook zou ik daar door kunnen groeien maar ik zei er niet veel in eerlijk gezegd, tenzij ze me natuurlijk een goed aanbod doen.... Ik wilde altijd graag weer een opleiding beginnen en liefst voor de kraamzorg. Nu heb ik 2 sollicitaties lopen bij een zorginstelling dit is voor een betaalde BBL opleiding. Deze stap wil ik wel zetten en misschien dat ik dan door zou kunnen rollen naar de kraamzorg. Het is allemaal nog niet zeker maar het eerste gesprek is 4 maart om 10.00 uur en het 2e is 4 maart om 19.00 uur. De opleiding start bij allebei in september maar ik kan dan al eerder komen werken. Ik zou het wel gaaf vinden als ik bij 1 van de 2 aangenomen wordt, weer naar school hihi. Ook het werk zelf, het helpen van mensen die het nodig hebben lijkt me afwisselend.
goed zeg! succes met de gesprekken, hopelijk lukt het en wordt je aangenomen, zou toch geweldig zijn?
Ja, zou zeker geweldg zijn, opleiding betaald door de werkgever helemaal want ik was al langere tijd aan het denken om een opleiding in de zorg te gaan doen maar vind het nogal duur en stage lopen lijkt me ook lastig als je buiten de opleiding ook gewoon werkt, dus zou dit de perfecte oplossing zijn.
Ohh zou ik ook zo graag willen! Alleen hier geen instelling te vinden die de BBL variant doet... Ja of je moet al helpende zijn, of werkzaam zijn bij de instelling. En net wat je zegt, die opleidingen zijn zoo duur! En daarbij moet je dus ook nog stage lopen en daardoor kan ik dan niet er naast werken om mijn studie te bekostigen.. Dus ik weet ook niet wat ik moet! Hoop toch nog eens op een BBL leerplaats..
Ja het was echt toevallig dat er hier in de omgeving ineens 2 vacatures kwamen voor meerdere opleidingsplaatsen en dat ik voor allebij op gesprek mag komen. Kun je ook niet bij een zorginstelling een open sollicitatie doen, misschien hebben hun nog plaatsen voor de opleiding die in september begint.
Oh wat leuk zeg!! Ik zit er ook aan te denken een opleiding te volgen (uiterlijke verzorging).. Ben nu receptioniste maar vind het werk zo saai en heb het gevoel dat ik helemaal niets beteken.. Ik vind het heerlijk om aan mezelf te tutten en wil dat ook graag bij andere vrouwen. Heb alleen de stap nog niet gemaakt.. hebben net een huis gekocht en durf het gewoon nog niet aan.. hoe graag ik het ook wil..
hee gaaf zeg ik heb toevallig 8 maart een gesprek om ook een opleiding in de zorg te gaan doen. Ik ben de beveiliging helemaal beu en in de zorg ligt toch mijn hart. Duimen dus!
suc6 en wat spannend, ik heb 2 jaar geleden precies hetzelfde gedaan en ik moet nu nog tot mei 2011 en dan ben ik (mits geen verlenging) klaar. zet hem op zou ik zeggen!!!!
Kun je niet minder gaan werken en deeltijd naar school? Dan heb je iig je vaste loon voorlopig, en kun je een klantenbestandje opbouwen!
vlinder@ succes meis mijn duimen draaien dat het je gaat lukken. ik ben ook op zoek naar een bbl opleiding in de zorg. zorg 1 heb ik al, nu dus op zoek naar een leer werk plek voor 2 al van af dat ik mijn diploma in 2008 behaald heb zoek ik al naar een werk leer plek.
Hier in de omgeving schreeuwen ze om leer/werk werknemers en gediplomeerde werknemers. Dus dat is wel een beetje mijn geluk. Maar eerst afwachten of ik aangenomen wordt. Ook vandaag op mijn werk een gesprek gehad, mijn leidinggevende wil met haar leiding bespreken om mijn een 32 uur contract te geven ipv 3-12 uur. Dat zou wel stukke beter zijn. Ook wil ik dan, als ze mij een doorgroei mogelijkheid geven blijven plakken. Maar ja zover is het nog niet hoor haha. Als ik er geen doorgroei mogelijkheid heb ga ik zeker de zorg in.
succesgoeie keus aan beroep!! ik heb juist gekozen voor BOL.. omdat ik uit ervaring had.. dat bbl slecht begeleid worden.. omdat ze aan het werk zijn.. en ingeplant wij hebben het geld van mij niet zo hard nodig.. en ben sinds 3 weken weer begonnen met mijn laatste proef voor V-ig en dan heb ik eindelijk mijn v-ig diploma.. ik werkte al in de zorg... en was tijdelijk gestopt!!\ ik wens je veel succes met je gesprek