Haren niet willen laten knippen, wat nu?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door groenvlindertje, 20 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. groenvlindertje

groenvlindertje Actief lid

25 apr 2014
    158
    1
    18
    NULL
    NULL
    De haartjes van onze peuter zijn weer goed aan het groeien en met dit warme weer is dat niet ideaal. Jammer genoeg wil hij zijn haartjes niet laten knippen. Tijdje geleden bij de kapper geweest waar hij heeft liggen krijsen, slaan,... We hebben het dan maar uitgesteld want op dat moment was het echt onmogelijk om zijn haren te knippen.
    Maar heeft er iemand tips waardoor het volgende keer wel lukt? Door dit warme weer zweet hij veel sneller en begint dan te krabben.

Groetjes,

2. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Een thuiskapper?

Daarnaast als je het echt wilt knippen dan zul je er toch even doorheen moeten (tis niet anders).

3. susy26

susy26 Niet meer actief

De jongste had er ook last van. Moest hem echt goed vasthouden anders knipte de kapper hem raak.het was eng en vreemd.. Ja die schaar doet pijn etc... Leg dat maar is uit
    .. Hij was toen 2jaar ong.. Kwamen thuis en viel gelijk in slaap hihi.. Het moest gebeuren, zag er niet uit.
    Daarna nog 2 of 3 keer moeilijk geweest... Maar nu gaat het vanzelf.

4. RomY25

RomY25 Lid

18 mei 2013
    97
    0
    6
    Wij hebben inderdaad ook een thuiskapper en zij knipt hem in de kinderstoel. Wij leiden hem af met filmpjes op de tablet of telefoon. Verder uitleggen wat de kapster gaat doen en toch even doorbijten, hier gaat het nu elke keer een beetje beter!

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.874
    5.111
    113
    Zou inderdaad eens een thuiskapper proberen

6. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hier ook boekjes lezen, rozijntjes eten of filmpjes op iphone.
    Werkt echt super

7. groenvlindertje

25 apr 2014
    158
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor de vele reacties!

Gebruik van spelletjes, koekjes en andere dingen die hem kunnen afleiden heb ik reeds geprobeerd. Dus misschien toch maar die thuiskapper eens proberen. :)

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Of bij mama op schoot.
    Of mama eerst haartjes laten knippen met kleine op schoot?

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    En als hij samen met papa gaat? Vanaf het begin gaat onze zoon samen met z'n vader naar de kapper. Hij vind het altijd geweldig en blijft ook netjes zitten.
    Ik ben ook 1x met onze zoon naar de kapper geweest omdat mijn man geen tijd had. Dat was een drama waardoor hij een verknipt kapsel had. 2 dagen later ging hij met z'n vader en was er geen probleem.

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik knipte zelf, is dat geen idee? Wij gaan nu altijd samen naar de kapper, alleen de eerste keer vond ze even spannend en nu gaat ze graag (leuke kapster en stripboeken aanwezig).

11. yaro

yaro Niet meer actief

Mijn zoon was ook altijd een enorme strijd. Bij de kapper de vertoning elke keer wouden we ook niet dus toen hebben we het tot hij 4,5 was zelf met de tondeuse gedaan. Gelukkig heeft hij een enorm dikke bos en kan hij een tondeuse kapsel dus wel hebben.
    Maar zo ineens wou hij naar de kapper. Nu laat hij alles toe, al blijft hij auw auw zeggen. Thuiskapster hebben we destijds niet geprobeerd want zelfs als we zelf iets wouden doen moest hij bij wijze van in de houdgreep.
    Lukt het bij jullie wel als je zelf zou knippen?

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Hier ging het bij de oudste 2 ramzalig en in de houdgreep, met dochtertje zelfs een keer thuisgekomen met 1 kant geknipt. Vanaf een jaartje of 4 is het over. Het wordt dus wel beter en idd zelf een beetje proberen? Heb ik bij de oudste 2 ook wel eens gedaan.

13. groenvlindertje

25 apr 2014
    158
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zijn haartjes zelf knippen durf ik niet zo goed. Een tondeuse hebben we ook dus misschien kunnen we dat inderdaad eens proberen.
    Hem in een houdgreep vasthouden vind ik maar niets. Hij raakt dan echt over zijn toeren en als hij zo met zijn hoofd begint te schudden vind ik die schaar zo dichtbij toch maar gevaarlijk.

Met papa gaan hebben we dus nog niet geprobeerd. Misschien ook een optie. :)

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier doen wij t ook zelf. Filmpje aan, wat lekkers erbij en snel de tondeuse erover.

15. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hier zag ik er,tegen op, maar is t geen probleem geweest. Keek van te voren ook filmpjes van haren knippen op youtube.
    Heb bij t eerstekappersbezoek een super lieve kapster gehad die hem afleide,me hem praten,zelf de,tondeuse aan laten zetten, boekje erbij. Was leuk!

16. groenvlindertje

25 apr 2014
    158
    1
    18
    NULL
    NULL
    De haartjes zijn geknipt! :) Het is uiteindelijk de tondeuse geworden en ging best goed. Af en toe kon hij een beetje helpen wat hij super vond. Blije mama dus. ;)

17. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Fijn zeg!

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Hoe bereid je hem voor? Hier hebben we het er eerst over, knippen doet geen pijn. Hebben we het over de kammen en de cape.
    Als hij zegt nee dan gaan we niet want dan is het drama.de volgende dag gaan we weer voor de zaak staan en wil hij wel.( vind hij spannend)hij krijgt altijd een cadeautje van de zaak dus dat maakt het leuker.
    Zou kiezen voor een kinderkapper of zaak waar ze geduld hebben met jongr kinderen.

Zelf knip ik ook en de schaar vind hij eng.ik knip dan een klein stukje en volgende dag weer.hij went aan het knippen en elke keer gaat het beter.

19. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik vrees dat er idd niet veel anders op zit dan regelmatig naar de kapper te gaan zodat hij er gewend aan raakt.

Ik heb zelf ook 2 jongens die er drama van maken/maakten zodra je maar in de buurt komt met een schaar of een kam. De oudste is nu 5,5 en sinds een half jaartje durft hij zijn haar te laten knippen bij de kapper, zelfs een tondeuse laat hij (met veel pijn en moeite) toe
    Ik ben toen de oudste klein was ook nooit naar de kapper geweest omdat hij er zo'n drama van maaktte en heb het altijd zelf geknipt toen hij op de bank sliep, maar dat was verre van ideaal.

20. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    En scheren?
    Tjash het ligt er een beetje aan dievan mij geeft aan dat hij vooral lange haren wilt ik vind dat ik zn wens ook moet respecteren
    Maar das wat anders als niet willen en liggen krijsen omdat hij bang is
    Dan kun je de angst bespreken evt boekje erover lezen

Deel Deze Pagina