schema met tussen de middag groentehap

Discussie in 'Voeding' gestart door sandraske, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik kan alleen maar schema's vinden waarbij kindjes 's avonds groentehap krijgen maar ik zoek dus een schema met tussen de middag groentehap..

Op dit moment:

7.30 fles
    12.00 fles (en rond deze tijd krijgt ze een paar happen groenten maar dat wil ze dus niet omdat ze of een fles wil of geen honger heeft)
    15.00 fruit
    16.00 fles
    20.00 fles

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    waarom wil je tussen de middag groente gaan geven? Eten jullei ook tussen de middag groente en wat eet je dan 's avonds brood?

Dan kun je bijvoorbeeld toch de groente om 12uur geven en brood om 15uur

Wij hebben:

7uur fles
    9:50 fruit
    12uur boterham
    15-16 diksap
    17uur groente
    19uur fles en dan naar bed.

Als je dat zou willen zou ik het gewoon blijven aanbieden, dat ze groente gaat eten komt vanzelf wel. Tycho wilde eerst ook geen brood maar een fles en heb het gewoon langzaam opgebouwd en nu krijgt hij brood en een kleine fles die 9 van de 10x ook niet altijd meer opgaat.

xxxx

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    brood om 17uur bedoel ik :)

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    wij eten inderdaad zelf tussen de middag warm op doordeweekse dagen en dan 's avonds brood..

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou zeggen dat een paar hapjes in het begin meer dan genoeg is, dus gewoon lekker na de fles?

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    is ook zo maar ik weet niet hoe dat het over een tijdje gaat, als ze meer eet, lijkt me niet de bedoeling een fles en een potje groenten rond dezelfde tijd..

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Als ik kijk naar mezelf... Ik bood eerst borst aan, dan bijvoeding. Later is dat gaan veranderen in eerst bijvoeding, dan BV. Maar met kunstvoeding weet ik ook niet of dat op deze manier kan, al neem ik aan van wel.

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou bij 5 maanden zelfs nog proberen om groenten en fruit tussen twee flesvoedingen in te geven,niet tegelijk...
    Uiteindelijk geef je trouwens ook geen fles naast het warme eten, toch? Hier in ieder geval niet, maar wij geven inderdaad 's avonds warm eten...

9. tulip

tulip Niet meer actief

als jullie zelf dan ook warm eten zoals je zegt, zou ik het gewoon rond de broodtijd geven.

dus bv
    7.30 fles
    11.30 groente, dan heeft ze nog geen berehonger en dan kun je daarna de fles geven
    15.00 fruit en fles
    17.30 brood
    20.00 uur fles

het zal toch even een kwestie van wennen zijn dat vaste voedsel.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb nooit een schema gehad, word al nerveus van het idee. Maar mijn kinderen aten de eerste maanden hun groente meestal aan het einde van de ochtend.

Dus als ik jou was zou ik kind gewoon laten ontbijten en dan ergens halverwege de ochtend een kleine fles, dan gewoon mee laten eten als jullie groente eten, en dan de rest van de dag nog flessen als hij die wil. Bij het avondeten kun je met 7 maanden dan ook een boterham geven.
    Fruit hoeft pas als je kind een aantal groentes goed eet.

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    wij moeten hier van CB beginnen met fruit trouwens.. dat gaat goed, ongeacht wanneer ik het geef..
    Groentes wil ze tot nu toe niet, wortels, sperziebonen en bloemkool niet..
    We zitten nu in de overgang naar opvolgmelk dus de groentehap laten we maar even achterwege tot na de vakantie..

Deel Deze Pagina