spugen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chacha, 24 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ons kleintje is 6 weken en spuugt sinds een aantal weken.
    Het gekke is dat dit pas een uur na de voeding gebeurt.

Ze krijgt gewoon de aanbevolen cc in de fles, tussendoor en aan het eind laat ze een boer (een flinke) en na de voeding houden we haar nog een tijdje rechtop. Meestal valt ze dan in slaap. We leggen haar dan in bedje, maar na 10 minuten wordt ze huilend wakker omdat ze gespuugd heeft (wel wat meer dan een mondje). Ik hoor het ook meestal aan haar ademhaling wanneer ze gaat spugen. Dit gaat dan schokkerig.
    Ik durf geen johannesbroodpitmeel te gebruiken omdat ze de laatste tijd ook wel slijm op geeft en omdat dit het alleen maar dikker maakt.

Heeft iemand nog andere tips om het spugen te verminderen?

2. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    Bij ons ook zo! Hij laat een behoorlijke boer, geeft af en toe een mondje terug, maar het komt vaak voor dat ik ook na een kwartiertje weer naar boven wordt geroepen door hem en dan zie ik dat hij gespuugd heeft. En dat is soms vrij veel! en van te voren ligt hij zo lekker te slapen! Ik had hem vorige week op schoot en toen spuugde hij echt een straaltje. Die kwam op de stoel naast me terecht!

Morgen moet ik naar het cb, dan vraag ik het even na. Laat ik het hier meteen weten.

Moontje

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Tja wat dat toch is...liggen ze lekker te slapen en dan opeens een behoorlijke hoeveelheid melk. Zal wel wat met dat maagklepje te maken hebben.
    Fijn Moontje dat je het na wil vragen bij het CB! Ik ben benieuwd.

4. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    Ik ben zelf ook heel benieuwd wat dat kan zijn. Hij heeft trouwens ook vaak een wat slijmerige spuug. Ik hoor het dan in zijn keel zitten en het lijkt wel of hij dat met moeite uit krijgt gespuugd. Heel zielig.

Maar ik zal eens een lijstje gaan maken voor het cb, dan vergeet ik zeker niets te vragen!

Groetjes,

Moontje

5. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    vanuit het ziekenhuis kreeg ik de tip om het hoofdeinde van lars zijn bedje omhoog te zetten.

In het ziekenhuis zette ze het bakje waar lars in sliep ook scuin omdat hij zoveel bleef spugen. Thuis hebben we 2 grote klinkers onde zijn hoofdeinde van het bed gedaan en dat hielp erg goed. Het klepje sluit nog niet goed af waardoor de voeding terug kan lopen.

6. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    @ moontje
    Lynn heeft precies hetzelfde, ook dat slijm / rochelgeluid achterin de keel. Het schijnt dat flesvoeding meer slijm aanmaakt...Ze kan er gelukkig wel om ademen

@ Inky: kan je het bed ook iets schuin zetten bij beweeglijke baby's? zakken ze dan niet teveel naar beneden?

7. Tissy

Tissy Actief lid

3 jul 2006
    104
    0
    0
    Mijn Lynn heeft ook altijd veel gespuugd.. het is nu sinds kort veel minder geworden.
    Wij hadden haar bedje ook omhoog gezet en dat hielp goed. Daarnaast heb ik Lynn lang op haar zij laten slapen dmv handdoekrollen en later met een Safe sleep.. zijn ook een soort rollen waar ze tussen op hun zij kunnen slapen zonder dat ze doorrollen naar hun buik. Op hun zij kunnen kindjes de spuug vaak beter kwijt.

Lynn zakte wel altijd naar beneden daarom hadden wij haar bedje opgemaakt op een speciale manier, ben de naam even kwijt.....

8. Tissy

Tissy Actief lid

3 jul 2006
    104
    0
    0
    zeemansbedje :D

9. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    chacha, ik kom net van het cb en heb het nog gevraagd. Het kan geen kwaad als ze pas na een half uur spugen. Je moet er alleen op letten dat ze niet heel vaak met een boog spugen (dus ver weg spugen), want dan moet er naar gekeken worden. Casper spuugt nu heel af en toe met een boog, maar het is nog niet alarmerend. En die slijmvorming is ook niet erg. Het schijnt dat ze dat ook kunnen krijgen als ze zich opwinden of net wakker zijn. Zolang je ziet dat je kindje gewoon kan ademen, is er niets aan de hand. Ze zei dat je je zelf vaak te snel zorgen maakt en dat je kindje er niets van merkt.

Dus dan weet je dat weer! Gerustgesteld?

Moontje

10. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hé Moontje,
    Bedankt voor je antwoorden. Ik ben zeker weer wat gerustgesteld!

11. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    Gelukkig maar!

Kun je lekker weer onbezorgd genieten van Lynn!

Moontje

Deel Deze Pagina