Ovulatie

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Babydreams1, 29 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babydreams1

29 sep 2016
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, ik ben nieuw hier..zal m'n vraag even uitleggen

In januari gestopt met pil. Nog altijd geen regelmatige cyclus. Deze maand voor het eerst ovulatie testen gebruikt. Ivm ik geen idee had wanneer mijn ovulatie was met dat 11 begonnen en de piek gisteren avond gevonde, ochtend was die beginnend vandaar in avond nog een keer extra getest. Dit is voor mij al dag 35 in de cyclus! Ik had het al bijna opgegeven. Vanochtend nog eens getest maar nu met clear blue en de smily was er eindelijk!!!! We hebbeb maandag en vanochtend geklust..Vandaag hele dag last gehad van me linker (lies?) zij. Na wat lezen kwam ik erachter dat dit met de ovulatie te maken kan hebben? Eerder nog nooit gevoeld..door dit vreemde gevoel vanavond nog maar eens getest en nu was het streepje alweer verdwenen! Zijn we nu te laat geweest? Er staat overal dat de testen de piek laten zien 2 dagen voor de ovulatie plaatst vind. Gisteren avond gevonden (ochtend dus nog niet met clear blue) dus zou zeggen vandaag en tot morgen avond piek! Kan het nu zijn dat ik vandaag al ovulatie heb gehad en ben ik nu te laat geweest want als maar 1 x per dag test heb je dus al snel pech.. of ben ik morgen ook nog vruchtbaar..en heeft maandag ook nog een kans gehad?

Weet dat deze vragen veel voorkomen maar was zo blij eindelijk de piek te vinden en nu was die alweer zo snel weg..

Liefs babydreams

2. Septembermom

Septembermom Bekend lid

20 sep 2016
    796
    3
    18
    NULL
    NULL
    Als op de test van gisteravond de teststreep even donker of donkerder was dan de controlestreep dan heb je gisteravond je piek gehad en dan komt je eisprong bínnen 24-48 uur dus je zou best je eisprong gehad kunnen hebben vandaag. Dat het streepje op de ovulatietesten dan weer weg gaat of lichter wordt is normaal. Volgens mij ben je na de eisprong tot zon 12 uur vruchtbaar, dus er wordt gezegd dat je sowieso voor je eisprong moet klussen, dus vanochtend is zeker goed. Het is het beste als er wat "klaarligt" als je je eisprong hebt. Van maandag weet ik niet dat verschilt erg volgens mij kan zaad ongeveer 72 uur leven, maar korter of langer kan ook. Ik zou zelf voor de zekerheid morgen nog klussen als het kan.
    Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik ook deze maand pas voor het eerst ben gestart met ovulatietesten, dus heb er nog niet veel verstand van maar al wel een hoop bekeken en gelezen☺️
    Hopen op een positieve zwangerschapstest over twee weken!!

3. Babydreams1

29 sep 2016
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je snelle reactie! Oké hopenlijk is het dan goed zo ja.. m'n vriend is ziek geworden vanacht dus klussen zit er hoogst waarschijnlijk vandaag niet in :(

Vind het zo frustrerend te weten dat we anders pas weer rond eind november kans maken als m'n cyclus hetzelfde is..

Iemand nog tips een cyclus op ' normale ' rit te krijgen? Heb ook iets gelezen van bepaalde vitamine of iets wat te verkrijgen is via de huisartst meen ik...

Babydreams

4. Septembermom

Septembermom Bekend lid

20 sep 2016
    796
    3
    18
    NULL
    NULL
    Graag gedaan! Oh ja dat is balen:(

Ja jeetje snap ik wel echt een hele lange cyclus afgelopen maand, misschien komende maand wel een kortere? Hopelijk heb je straks gewoon een mooie zwangerschapstest in je handen!

Sorry heb daar geen verstand van dus geen tips misschien iemand anders:)

Deel Deze Pagina