Wie zou mij kunnen helpen? 29-3 laatste ongi 04-5 positief getest 08-5 echo ivm bloedverlies-> oke voor zwangerschapsduur 11-5 echo wederom bloedverlies-> echo niet goed voor zwangerschapsduur, hcg geprikt, stond het op 83. Kon ook zijn dat ik minder ver zwanger was, dus 14-5 weer hcg bepalen. 14-5 geen bloed meer verloren vanaf 12-5, maar hcg gedaald naar 46, dus volgens gyn miskraam 17-5 weer bloedverlies wat later die dag over ging in bruinverlies, dus ik ging er vanuit dat dit nu alles eruit was. 19-5 ik blijf flink buikpijn houden, bloedgeprikt en echo gehad geen vrucht meer te zien, dus echt miskraam volgens gyn. Wel bleek ik een baarmoederinfectie te hebben kwam uit het bloed, dus gestart met een antibioticakuurtje. Vorige week, ik voel me gewoon nog zwanger, dus een testje gekocht en nog steeds positief??? Vrijdag gyn gebeld en hij vindt dit ook heel raar, als het hcg op 14-5 op 46 stond zou het nu al uit mijn lichaam moeten zijn. nu zijn er 2 opties volgens de gyn, 1. restweefsel (wat niet waarschijnlijk lijkt omdat we dit niet op de echo gezien hebben) of 2. (een tweede) vrucht buitenbaarmoederlijk. Nu is mijn hcg dus weer gestegen en moet ik morgen voor de echo komen om te kijken wat er precies aan de hand is. Ik hoop ook echt dat we morgen duidelijkheid krijgen, ik heb er zo genoeg van, ik wil me niet meer zwanger voelen als ik er toch niets aan heb.
Ik heb een soortgelijk verhaal meegemaakt in november-december. In het kort; 6-11 geen goede echo 9w6d 11-11 curettage 1-12 nacontrole met echo -schoon half dec. bloedverlies en hcg wat langzaam steeg toen dachten ze ook aan of buitenbaarmoederlijke zwangerschap of restweefsel. Er bleek restweefsel te zitten wat ze met een tweede curettage hebben weggehaald, tegelijkertijd een laparoscopie gehad ( een kijkoperatie) of er niet ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was. Toen HCG blijven prikken totdat dit half jan. op 0 stond. Laat ze alles goed nakijken en laat ze HCG blijven prikken totdat het op 0 staat. Pas dan weet je zeker dat alles goed is. Sterkte.. ik weet hoe zenuwslopend dit alles is.
Het kan helaas allebei, buitenbaarmoederlijke zwangerschap of restweefsel. Ik heb het laatste al een aantal keer meegemaakt. Ook toen was het niet op echo's te zien en was ik schoon verklaard, maar merkte ik het omdat het er later alsnog uitkwam. Ik heb toen ook twee keer een baarmoederontsteking gehad. Bij mijn laatste miskraam heb ik een hysteroscopie gehad, omdat ik bleef bloeden na spontane mk + 2 curettages en toen bleek zelfs dat er een een stukje zwangerschapsweefsel met de baarmoeder was vergroeid. Het zou (een aantal van) mijn vele miskramen veroorzaakt kunnen hebben, dus restweefsel is niet zo onschuldig... Dus sta erop dat je hcg wordt opgevolgd, inderdaad. En bij twijfel, vraag om een hysteroscopie. Dat kan prima onder plaatselijke verdoving en het voordeel is dat ze het restweefsel heel voorzichtig kunnen weghalen. Heel veel sterkte!!! Suus
jeetje wat een verhala zeg,...echt vervelend!! ik ben gisteren ongesteld geworden, eerste keer na curretage op 29 april....Zat nog wat restweefsel, maar dat moet er dus hopelijk nu uitkomen,...als ik mij goed voel na deze menstruatie, mogen we weer gaan beginnen,...maar toch ben ik bang dat zoiets mij ook zal gebeuren,... bij mij hebben ze geen 1x hcg geprikt of gecontroleerd,...zeiden in het ziekenhuis dat dat niet belangrijk is, en dat op de echo genoeg te zien was,...terwijl na curretage toch restweefsel zat, dus wat nou goed gezien....!??? sterkte meiden!! ikh oop dat het snel goed komt allemaal!1 dikke knuf
Misschien kun je een zwangerschapstest doen om te kijken of die negatief is. Als er redelijk wat hcg in zit moet die positief aangeven!
BeeHappy76 Heel veel succes en sterkte voor morgen! Ik hoop dat je al wat meer duidelijkheid kunt krijgen...
Bedankt voor jullie berichtjes, ik dacht gister dat ik echt alleen was die weer zoiets vreemds mee moest maken. Nu lees ik dat het toch echt wel vaker voorkomt en dat het echt heel belangrijk is om het hcg te blijven volgen tot het op 0 staat, dit wil ik nu ook zeker! Ik ben best wel bang voor wat me vanmiddag te wachten staat. Berretje, ik sluit me bij mama van dewi aan, misschien kun je een testje doen om te kijken waar je hcg staat.
Ik heb dit bij de eerste miskraam ook gehad. Bij mij zat er toen restweefsel. Na curretage was alles weer ok. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Blijf er goed achter aan zitten. Veel sterkte met alles!
Sorry dat ik jullie zo lang heb laten wachten, maar het heeft allemaal behoorlijk lang geduurd en daarna moest ik nog heel wat regelen. In mijn baarmoeder zien ze een onregelmatigestructuur nu en aan de kant waar ik pijn heb, rechts zit vocht in mijn eileider en vocht in mijn buikholte. De spierpijn die ik al dagen in mijn nek/schouders heb blijkt vaker voor te komen bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, ik dacht dat dit kwam omdat ik het bed had verschoond. Om een lang verhaal kort te maken, verwachten ze dus dat er ook buitenbaarmoederlijk nog iets zit. Donderdag om 11:00u moet ik in het ziekenhuis zijn voor een curretage en laparoscopie, niet zo'n goed nieuws dus.
Wat een vervelend nieuws Beehappy! Ik hoop dat alles vannacht en morgen nog oplost en anders dat donderdag alles snel en goed mag gaan verlopen! Veel sterkte gewenst
Sterkte meid. Die schouderpijn is idd typerend voor een eug. Ik hoop dat je snel opknapt. Neem de tijd voor je herstel straks.
Ik ben inmiddels een uurtje thuis. Het is een curretage en een hysteroscopie geworden, volgens de gyn ging het om een PUL (pregnancy of unknown location). Volgens de gyn hebben ze alles kunnen verwijderen en mocht dit niet geheel het geval zijn dan zal ik verder behandeld worden met injecties. Maar voor nu gaan we er dus vanuit dat het goed is. Maandag moet ik opnieuw hcg laten bepalen en dinsdag op controle.
Ik hoop dat je er nu van af bent. Is PUL niet gewoon een term voor een zwangerschap die niet met de echo kan worden vastgesteld? Als ze iets hebben kunnen weghalen, is de locatie kennelijk toch gevonden? Suus
Suus, dat klopt helemaal! De gyn kon met de echo niet zeker zeggen waar de zwangerschap zat, maar heeft wel zwangerschapsweefsel verwijderd met de curretage en de hysteroscopie.