Hoi! Misschien een beetje een aparte vraag en ik hoop dat ik bij jou goed zit. Ik ben na de geboorte gestart met bv maar na 1 dag gestopt wegens zeer veel pijn bij het voeden aan de tepels. In overleg met de lactatiekundige ben ik toen gaan kolven om de tepels eraan te laten wennen en de productie op gang te laten komen en bijvoeden met kunstvoeding. Inmiddels geef ik onze meid de borst en kolf enkele voedingen nog af die ze dan krijgt van mij. In principe krijgt ze dus nu volledige borstvoeding, ofwel vanuit de borst ofwel via de vinger en het spuitje. De borst zal ze steeds meer aangeboden krijgen, afhankelijk van de pijn bij mij. Ik heb sinds een paar dagen gigantische hoofdpijn waar geen paracetamol tegen op te boksen valt. Slapen gaat nog vrij moeilijk met zo'n kleintje die er 's nachts een spelletje van maakt om ons op te houden wat de hoofdpijn alleen maar erger maakt. Ik herken de pijn van voor mn zwangerschap en ik weet dat ibuprofen daar tegen werkt. Nu mag je dat niet nemen bij borstvoeding, dat weet ik. Maar mijn vraag: is het mogelijk om een voeding (of zn 2) kunstvoeding te geven, wel te kolven maar deze weg te gooien zodat ik een ibuprofen kan nemen?? Of valt er niet te voorspellen hoelang de ibuprofen in je borstvoeding terecht kan komen? Ik vind dit een laatste redmiddel maar mocht het nog erger worden, is het een geruststelling als er een oplossing klaar ligt.
Nog beter nieuws, want ibuprofen in combinatie met borstvoeding mag gewoon! normaal gebruik max 4x 400 mg per dag (niet dagelijks deze dosering)
Ah super! Gelukkig is de hoofdpijn vandaag wat afgezwakt na een goede nacht slaap. Hopelijk is het dus niet nodig. Bedankt voor je antwoord!!