Geen ochtenmisselijkheid, wel avondmisselijkheid

Discussion in 'Zwangerschap' started by Bilie, Jul 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bilie

Bilie Actief lid

Mar 9, 2012
    223
    0
    0
    Na de vreetbuien, nu de misselijkheid :) Hoort er allemaal bij, maar ik ben 's ochtends eigenlijk niet misselijk, naargelang de dag vordert wordt het erger en tegen de avond ben ik helemaal beroerd. Bij elk slokje water -wat smaakt dat nu toch vies- lijkt het eventjes of het allemaal terug gaat komen. Heb tot nu toe nog niet over de wc gehangen, maar het voelt wel telkens zo. :) Normale porties kan ik niet meer eten, omdat ik me dan helemaal overeten voel. Nu probeer ik de ganse dag door kleine porties te eten, maar zelfs dat is teveel... En toch heb ik zo een "lege maag" gevoel en moet ik de hele tijd boertjes laten.

Vind overal wel tips over ochtendmisselijkheid, maar heeft iemand wat tips voor mij?
    Vrijdag gaan we met vrienden naar een Amerikaans restaurant waar dus alleen van die "vettige" dingen te verkrijgen zijn, zoals spareribs etc ik word al misselijk als ik er aan denk :(

2. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ja, ik ben 's avonds ook veel misselijker dan 's ochtends en was dat in alle zwschappen tot nu toe. Maar nu ben ik helaas al veel vroeger op de dag misselijk. Ik gebruik Emesafene en hoge dosis B6. Het helpt iets. Ik eet 's ochtends een goed ontbijt, omdat ik weet dat ik 's avonds bijna niks kan eten. Vla helpt iets. Verder wordt het bij mij vooral getriggerd door beweging, dus ik vermijd lopen (ik fiets wel veel, moet wel want woon niet dichtbij werk en moet 2 kinderen wegbrengen). Ik probeer me 's avonds koest te houden.

Kleine beetjes over de dag eten werkt ook beter dan niet eten, soms ben ik ook echt misselijk omdat ik te weinig heb gegeten en helpt eten erg. Ik moet dan wel even over een hobbel heen omdat alles me tegenstaat.

3. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Bij dat restaurant kan je kijken of je brood en een salade kan nemen? Brood gaat mij wel. Ik ga uberhaupt niet uit eten, ik heb er echt geen plezier aan (de lucht, het zien van eten, ik zit zelfs niet eens aan tafel op slechte dagen :( ).

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik was ook 's avonds misselijk ipv 's ochtends. Was vrij weinig aan te doen, kreeg ook alleen brood binnen. Uit eten had je mij ook geen plezier mee gedaan, van de lucht van eten werd ik alleen maar misselijker. Maar het gaat weer over ;) rond de 11/12 weken verdween bij mij de misselijkheid!

5. Bilie

Bilie Actief lid

Mar 9, 2012
    223
    0
    0
    We hebben 2 weken geleden -toen ik nog zot was van spareribs- die afspraak gemaakt :) is dat even balen nu! En een slaatje kan ik dan ook weer niet, ivm toxoplasmose. Maar gewoon op restaurant zitten geeft me al stress, "stel dat" ik plots echt moet overgeven...

6. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Helaas geen tipd betreft eten. Ik had er ook vooral in de avond last van. Enige wat bij mij hielp was kijken op het moment zelf waar ik trek in had,

Na een aantal weken is het in de avond over gegaan en in de ochtend begonnen. Nu nog steeds maar dan met vlagen.

7. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Hier ook! En nog steeds wel.. ik kan totaal niet tegen grote hoeveelheden zwaar voedsel. Probleem is dat ik wel trek heb en dan soms net iets te veel eet waardoor ik me helemaal misselijk voel met als gevolg het er weer uit spuug.. Succes! Lichte maaltijden helpen en niet te kruidig en te zout. Melk (klinkt gek) helpt bij mij ook ipv andere drankjes.

8. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Ik kon in het begin ook geen gebakken vlees eten. Ik zocht naar salades die ik leker vond of at een lekkere boterham. Ik ben niet veel gaan uiteten want daar kon ik bijna niets eten. Ja een soepje, dat ging er altijd wel in. Lastig he! Ik werd snachts misselijk wakker en at dan een klein droog taostje en een warme kop thee. Dat werkte prima!

9. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik ben nooit echt misselijk geweest maar moest wel steeds eten om misselijkheid te voorkomen. Ik had daar vooral sochtends en savonds last van. Savonds kon ik voor het slapen gaan nog 2 boterhammen wegwerken anders werd ik misselijk. Bij mij hielp het dus juist om te eten en dan steeds in kleine hoeveelheden.

10. violetta

violetta Niet meer actief

Ik had ook vooral last van hoe later op dag hoe erger. Nu sinds kleine week iets minder zelfs soms honger gevoel. Maar werkt wel veste te eten waar ik zin in hebben. Heb paar weken Savonds ook brood gegeten want dat ging wel. Lucht van warm eten werd al beroerd van. Nu moeite nog met gekookte en gebakken aardappels dus pak ik rijst of iets. En alles met mate. Hoe erge trek ik ook heb als dan zit eten zit na paar happen vol.. En ik drink melk bij maaltijden lijkt m'n maag rustiger te maken.
    Vooral hoop houden dat over paar weken minder is/ weg is..

Share This Page