help ineens pijn naast mijn navel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Supernurse, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Supernurse

    Supernurse Fanatiek lid

    16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hallo
    ik ben ruim 7 weken zwanger en had gisteravond ineens pijn vlak naast mijn navel. Is een plek van ongeveer 5 bij 5 cm, voelt alsof er een blauwe plek zit. Doet continue pijn maar verergert bij bewegingen. Vanochtend toen ik wakker werd weer die pijn.
    Wat kan dit zijn?? Heb dit nog nooit eerder gehad. Wel vaker steekjes etc sinds ik zwanger ben maar dit is altijd veel lager.
    Ik hoop dat iemand mij kan geruststellen.
    groetjes Suzanne
     
  2. Sanjor

    Sanjor Fanatiek lid

    23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik heb het ook gehad.. Mij werdt verteld dat het me darmen waren... Die verplaatsen naar boven...
     
  3. Supernurse

    Supernurse Fanatiek lid

    16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    oke bedankt voor je reactie.
    Hoop maar dat het mijn darmen zijn. Voelt heel beurs aan, alsof er heel hard in gestoken is.
    Bij elk hikje en beweging doet het verschrikkelijk pijn. Hoe lang hield dit bij jou aan??
     
  4. claire1978

    claire1978 Actief lid

    5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Supernurse,


    Ik ben er zelf niet bekend mee, maar heb hier op t forum al vaker gelezen dat het ook een navelbreuk kan zijn.
    Nogmaals, ik heb er geen ervaring mee, maar hou het wel in de gaten en ga anders even langs de huisarts.

    Nog gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan!


    Groetjes Claire
     
  5. Supernurse

    Supernurse Fanatiek lid

    16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    ik hoop niet dat dat het is, heb hier ook nog nooit eerder last van gehad. Als ik dit morgen nog steeds heb bel ik misschien de verloskundige wel even op voor raad.
    groetjes en bedankt voor jullie reacties
     
  6. Sanjor

    Sanjor Fanatiek lid

    23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik had het maar tijdelijk.. 2 dgaen ofzow..
    Ik zou ook voor de zekerheid even je HA of VK bellen morgen..

    Succes ermee
     
  7. Supernurse

    Supernurse Fanatiek lid

    16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    bij hoeveel weken had jij dit sanjor?? ik zou evt een weekje verder kunnen zijn. Hoop maar dat het snel afzakt is echt behoorlijk pijnlijk.
    Ga vanmiddag naar mijn schoonouders toe die nog niets weten, en ook nog even niets mogen weten.
     
  8. Sanjor

    Sanjor Fanatiek lid

    23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik had het rond 7-8 weken volgens mij.. Echt van die heftige steken ook dat je niet kan zitten of staan...
    Ik heb nu wel regelmatig steken bij me navel.. Is soms ook gevoelig.. Maar geen echte pijn meer gelukkig.

    Weet je al wanneer je het gaat vertellen?
    Ik vond het altijd best spannend om naar kenissen/familie te gaan met het idee dat je zwanger bent en niemand het nog weet haha.
     
  9. Supernurse

    Supernurse Fanatiek lid

    16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    ik kan dus wel hetzelfde hebben als dat jij gehad hebt, laat ik het maar hopen.

    Het is inderdaad erg spannend om nog niets te kunnen vertellen. Over anderhalve week hebben we de eerste echo en daarna willen we het gaan vertellen aan onze ouders en broers en zussen. Rest van de familie pas bij 12 weken.
     
  10. Sanjor

    Sanjor Fanatiek lid

    23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik hoop ook dat het niks ergs is voor je! :)

    Ik heb het al eerder moeten vertellen met 9 weken.. Was/ben er heel ziek van en kon het niet meer verbergen.. Mensen vroegen zich elke dag af wat er was. En dan elke keer een smoes verzinnen is na een tijd ook niet meer leuk... Maar ik had het liefst ook gewacht tot 12-13 weken..
     
  11. Supernurse

    Supernurse Fanatiek lid

    16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    ik vind het nog wel heel speciaal om het even alleen voor ons tweetjes te houden, ons geheimpje. Maar is inderdaad erg moeilijk, ben soms behoorlijk misselijkheid en moet dan ook al vaak smoesjes verzinnen. Heb het idee dat mijn moeder het wel door heeft.

    Ik wacht de pijn in mijn buik even af en misschien dat ik morgen voor de zekerheid nog wel even bel.

    Jullie allemaal heel erg bedankt voor de reacties!!

    groetjes
     
  12. Supernurse

    Supernurse Fanatiek lid

    16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    Ik las net dit stukje ergens, kan het ook heel goed zijn:


    De baarmoeder hangt in het bekken aan banden. De banden zitten aan de bovenkant van de baarmoeder vastgehecht en lopen in de richting van het schaambotje. Door de groei van de baarmoeder komt er spanning op de banden, wat erg pijnlijk kan zijn. Kenmerkend is dat deze pijn onverwacht optreedt en heftig is. De pijn is links en/of rechts in de lies/onderbuik of rond de navel. Ook een onverhoedse beweging kan deze pijn veroorzaken. Door even rustig te gaan zitten of liggen merk je dat de pijn weer wegebt.
     
  13. Sanjor

    Sanjor Fanatiek lid

    23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Dat klinkt erg logisch en eigenlijk wel herkenbaar;)
    We gaan er gewoon vanuit dat het bandenpijn is;)
     
  14. Supernurse

    Supernurse Fanatiek lid

    16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    inderdaad dat doe ik. Heb de hele dag rustig aan gedaan en pijn is wat weggezakt. Ben benieuwd hoe het morgen gaat als ik de hele dag werken mag.
    groetjes
     

Deel Deze Pagina