Gisteravond is mijn man naar de huisartsenpost gereden met ons zoontje van 5 maanden. Alleen maar krijsen, krijsen, krijsen. Dokter vond dat hij rochelde, iets op de longen....Hij kreeg ab kuur. Maar daarna hield het krijsen niet op, hij was echt ontroostbaar! Om 1.30 uur ben ik weer met hem naar de hap gegaan, ik vertrouwde er niks van. En wat bleek? Keelontsteking!!! (er heeft nu een andere arts naar gekeken). We zijn er voorlopig nog mee aangemaakt, ik heb welgeteld 1 uurtje geslapen afgelopen dagen (de nacht ervoor had ik namelijk 'troostdienst') dus ben helemaal op!!! Die antibiotica moet eerst aanslaan.... En wat een ellende heeft ons kereltje. Het enige wat we nu nog kunnen doen om hem te laten slapen is rondjes rijden, terwijl hij in de maxicosi zit. Maar zodra we stilstaan is hij weer wakker! We zijn ten einde raad... Wie herkent dit? En hoelang duurde het voordat het kleintje zich weer beter voelde?
Grbruik je al pijnstillers? Babyparacetamol kan je veilig gebruiken, kan je baby zelf ook slapen en beter worden. En misschien helpt chamodent van VSM ook, maar dat is homeopathisch, dat vind je zelf misschien prettig. Wel zielig voor zo'n kleintje, beterschap en sterkte!
We zitten al aan de maximale hoeveelheid paracetamol (zetpil). Dit helpt wel om de koorts wat te onderdrukken, maar hij kan niet in slaap komen...
Oooh wat erg voor hem! En daarmee ook voor jullie!! Mijn zoontje heeft vorige week ook een keelontsteking gehad. En als je je bedenkt dat hij een enorme bikkel is... en zelfs niet slechter geslapen heeft toen zijn vier keizen tegelijkertijd doorkwamen..... Met zijn keelontsteking was hij twee nachten elk uur wakker! En heel veel huilen en niet kunnen inslapen. Dus ik kan me zo voorstellen dat jullie ukje echt helemaal niet weet wat hem overkomt! Kun je niet vragen of oma/vriendin overdag even op wil passen zodat je dan even een paar uurtjes kan slapen? Heel veel sterkte voor jullie.
wat ik altijd doe is ijsjes geven, dat verzacht echt de keel, tja nu kun je natuurlijk denken mijn kindje is daar nog te jong voor, maar je kunt het ook zelf maken van dikssap of gewoon van water, als ze op ijs sabbelen verzacht het echt de keel, hier kregen ze voor het slapen dus een ijsje en daar sliepen ze dan lekker op.