Ons meisje is nu 3 maanden, en slaapt sinds 8 weken goed door: van 23.oo tot 08.00 uur. Sinds een paar nachten komt ze ineens tussen 3 en 4 voor een voeding!! Het is dan echt huilen en heeft ze honger..... Haar voeding is sinds vorige week juist opgehoogd omdat ze zo gegroeid was, ze krijgt nu 5x 180 cc (incl. poeder). Heeft iemand dit ook meegemaakt?? Laten huilen vind ik geen optie, maar het is zoooo vermoeiend zeker omdat ik ook weer werk :x Zeg me alsjeblieft dat het weer goedkomt.... Liefs M
Het is niet abnormaal dat ze weer met periodes om nachtvoeding vragen. Maar ik ga je met mijn ervaring niet blij maken. Onze dochter sliep ook door tot ze 3 maanden was, toen kwam ze weer snachts, uiteindelijk kwam ze iedere 25 minuten en sliep ze bij ons in bed voor de makkelijkheid. Ze slaapt nu sinds een kleine 1,5 week weer de nachten door, maar dat kan zomaar ineens weer over zijn.
Ik vind 3 maanden wel jong om al te verwachten dat ze door blijft slapen. Als het toevallig zo is dat een kindje fijn doorslaapt, zoals eerder het geval was is dat natuurlijk goed, maar als de tweede van mij straks na 3 maanden weer wakker zou worden dan is het gewoon lekker de nachtvoeding geven. Ik vind het sowieso al heel wat dat ze de hele nacht slaapt verder. het is misschien ook maar net wat je gewend bent. Dat het vermoeiend is, kan ik me wel goed voorstellen.
mijn zoontje had ook gedaan... eerste pak ik gewoon melk voor hem.. Toen voel ik me nie lekker in ochtend en niet meer kracht.. mijn zoontje in snacht gehuild en wilt drinken.. ik troost hem even en even handje vasthoud.. Hij bleeft door gehuild tot hij slaapt. ik geloof 3 x herhaalt en niet meer gehuild.. door slapen tot smorgen 7 of 8 uur...
Zou mijn keuze absoluut niet zijn. Een baby heeft nou eenmaal voeding nodig. Dat weet je van te voren. Snap da thet vervelend is hoor, ik vond het ook niet leuk na die goede nachten. Maar het kan gebeuren. En het zal nog wel vaker gebeuren dat ze ineens snachts weer wakker worden.
Ja hoor, het komt allemaal goed! (De vraag is alleen: wanneer....) Hier ook gehad en dan ging het weer een tijdje goed en dan werd ze na een paar weken / maanden weer ineens 's nachts wakker. Ook zij had echt honger. Dus het kan zijn dat je deze fase nog vaker gaat tegenkomen. (sprongetje, groeispurt enz.)
hier ook een tijdje weer om 2 of 3 uur 's nachts gevoed, de laatste tijd slaapt ze wel weer door tot 6 of 7 uur
Om de 25 minuten?? Geef je borstvoeding? Dat is helemaal vermoeiend... Mijn oudste is ook altijd een hele goede slaapster geweest als baby, ik weet ook wel dat we het weer treffen met een 2e goede slaapster, maar dan valt het wel ff tegen als ze 's-nachts toch wakker wordt. Ik kan niet wachten totdat ze 4 maanden is en ze rijstebloem mag in de voeding...haha! Ik geef ze ook gewoon een fles hoor als ze 's-nachts komt. Dan hoeft ze alleen 's-ochtends niet meer, maar dan maar weer gewoon op verzoek! Misschien hoort het bij het 3 maanden sprongetje, ze begint ook ineens te draaien en dingen te pakken enzo....
Ja ik geef borstvoeding. En ja dat was heeeeeel vermoeiend. Ik trok dat na 3 maanden op die manier ook echt niet meer hoor, zijn toen ook naar de kinderarts geweest om haar helemaal na te kijken; niks aan 't handje. Ik hoop idd voor jou dat het gewoon een sprongetje is en je er snel weer vanaf bent. Het is heel lastig als ze ineens weer komen 's nachts, maar 1 voeding is goed te doen lijkt me.
Dit vind ik een heeeel mooie quote Mijn dochter heeft doorgeslapen van 2 tot 4 maanden. Daarna kwam ze ineens weer 's nachts. Ze sliep alleen door als ze niet zo heel lekker was (koorts), wat gelukkig niet heel vaak voor kwam. De afgelopen 2 nachten heeft ze zonder ziek te zijn ineens weer helemaal doorgeslapen, van 19.30 tot 6.30. Ik durf nog niet heel hard te juichen, maar ik ben voorzichtig hoopvol dat ze het nu dan echt doorheeft... jippie!!
1 voeding is zeker goed te doen! Ware het niet dat onze oudste ook nogal eens naast mijn bed staat.... hihi. Waarom ook altijd aan mijn kant van het bed?? En mannen worden daar gewoon niet wakker van??
Bij ons gaat het anders. De oudste meldt zich 's nachts alleen als zijn zusje een keer doorslaapt.... (en altijd als zijn zusje een keer doorslaapt) Ik slaap met oordopjes in (m'n vriend snurkt...). Dan nog was ik lange tijd de eerste die wakker werd, maar tegenwoordig ben ik zó moe dat ik door het huilen heen slaap. Dan is het dus toch eerst m'n vriend, maar als het onze jongste is port hij me wakker. Heb tot nu toe BV gegeven, dus dan is het niet zo zinvol als hij naar haar toe gaat...
Zei van de week ook tegen mijn man, ga haar als eerste woordje 'papa' leren, dan gaat ze hem de hele tijd roepen, kan ik lekker blijven liggen hahaha