Kan baby moe worden van fles drinken en erna klaarwakker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissyZuilen, 11 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn zoontje is bijna 4,5 maand oud.
    Hij krijgt Comfort voeding, wat dus dikker is..
    En hij drinkt dat nog steeds uit de Small speen, omdat hij vanwege krampjes nog 20 min over de fles moet doen..

Maar als hij vóór de fles al 1,5 tot 2 uur gewoon wakker/vrolijk/aan het spelen is, valt hij soms tijdens de fles drinken de laatste 50cc in slaap.
    Hij drinkt de fles wel gewoon verder, dus dat is t probleem niet..

Maar... als die fles op is, is hij ineens weer vrolijk en klaarwakker.
    Hebben meer babies dit?
    Dat de fles gewoon even veel energie kost en als die op is hij weer energie heeft en dus nog niet echt moe is om naar bed te gaan?

Wij leggen hem nu pas op bed als hij nadat de fles op is weer aangeeft moe te zijn..
    Want we hebben wel es geprobeerd hem gelijk na de fles op bed te leggen als hij tijdens in slaap viel, maar dan ligt hij gerust nog 30/40 min wakker in bed.
    Dat lijkt me dan ook onnodig.. Toch?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Was hier ook zo toen ik nog speen 1 gebruikte. Nu gebruiken we speen 2 en dat gaat veel beter. Waarom moet ie langer over zijn fles doen ivm de krampen? Tobe had er ook onwijs veel last van en doet het gewoon prima met speen 2. Dan doet ie er 10 tot 15 minuten over (in het begin sneller, maar hij is vanzelf langzamer gaan drinken).
    Hier ook friso comfort overigens.

Dat in slaap vallen is inderdaad omdat het veel energie kost.

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @MerleQ, ja geen idee.. CB adviseerde ons om nog op speen 1 te blijven vanwege krampen.
    Maar dan gaan we gewoon vanaf de fles straks speen 2 proberen.

Die deden we nu af&toe al geven, omdat hij op speen 1 soms al 30 min bezig was en nog 80cc moest ofzo..
    Dan wisselde we tussendoor even de speen.
    Maar dan gaan we nu gewoon alleen speen 2 geven, zodat hij de zuigkracht vanzelf kan aanpassen aan speen 2.

Hoelang duurde dat bij jou, voordat Tobe doordat minder hard te zuigen bij speen 2 en zo weer netjes 10 tot 15 min over de fles deed?
    Hoelang deed Tobe eerst over de fles dan toen je net begon met speen 2, 10 minuten ofzo?

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    idd grotere speen pakken, deed ik ook altijd. Die van mij viel ook wel halverwege in slaap tijdens de fles, was gewoon moe van dat zuigen, en een grotere speen ging prima altijd :)

5. baranne

baranne Lid

30 jan 2009
    29
    0
    0
    hoi,

ik ken het verschijnsel met een kleine speen..
    we gebruikten inmiddels speen 2 van Avent.. binnen 10 min was de fles van 180 op en tijdens drinken- kramp!
    nu naar andere voeding en kleinere speen- lijkt gelukkig beter te gaan.
    onze kleine is bijna 16 wkn. maar als je dikkere voeding heb, dan zal het bijna niet te doen zijn met speen 1. hou de tijd bij van een fles!

groetjes en succes

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maarrehm, kun je dan niet beter direct na een slaapje voeden?

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Omdat een baby dan minder lucht binnenkrijgt. Met grotere speen slokken ze meer lucht naar binnen wat krampen kan veroorzaken.

8. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Heb er hier ook 1 hoor
    Tussen het drinken lekker slapen totdat de fles op is en dan klaar wakker zoiets van ja...waar is de rest nou?

9. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    dat heeft mijn kleine idd ook, da heeft hij voor zn flesje al een beetje gespeeld enzo en dan tijdens zn fle sis hij erg moe..na zn boertje gaat hij doodleuk lachen en krijsen.

ik heb gemerkt dat als ik hem op bed leg, zn speentje erin en zonder een huiltje valt hij na 10 min in slaap...dus ik denk dat ik een kleine acteur heb gebaard :p jij misschien ook ;)

10. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    voeding voor hongerige babies proberen misschien?

Romy heeft dit soms, als ze smorgens de fles krijgt en niet meer wil slapen.

Verder is het altijd, na de fles is het bedtijd. Dat heb ik altijd al gedaan eerst had ze ook meer flessen dus meerdere keren slapen, nu 4 flessen dus ook 4 keer dutten overdag. Dus dat heeft ze aangeleerd van begin afaan.

Als ze na de fles 's morgens nog klaarwakker is dan is ze blijkbaar niet moe en laat ik haar spelen...

11. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hier precies hetzelfde..
    Misschien lees ik er er overheen, maar ik begrijp niet helemaal wat het probleem is.
    Na het drinken is meneer klaar wakker. Dan gaan we nog even spelen en pas dan is hij klaar om naar bed te gaan.

Deel Deze Pagina