Dekbed in peuterbed ipv dekentje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lt20, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hoi,

Mijn dochter slaapt nu nog in een ledikant met dekentje. Nu hebben wij een peuterbedje gekocht waar ze over een maand of 4/ 5 in zal slapen. Maar gebruik je hier een dekbed voor of nog een dekentje?

Ze is dan ongeveer 17 maanden.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We hebben ons jochie met 2 jaar een dekbedje gegeven. Gelijk met de overgang naar het peuterbedje.
    Dat is het advies ook geloof ik, vanaf 2 met dekbedje, tot die tijd met dekens..
    Kinderen tot 2 zijn niet altijd in staat om bij warmte het dekbed weg te schuiven, en dan kunnen ze het te warm krijgen..

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wat vroeg al, om naar een peuterbedje te gaan!
    Als ik naar mijn dochter kijk, zou ze gerust een dekbedje kunnen hebben. Maar ik zie om me heen dat kids van deze leeftijd erg kunnen verschillen. Ik denk dat je het beste je gevoel kunt volgen. Inprincipe is idd het advies vanaf 2 jaar.

4. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    wij deden een deken in een dekbedhoes

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hier gewoon lekker in haar slaapzak, de overgang is groot genoeg. Mijn dochter is trouwens een "drukke" slaper, met een dekbed zou ik steeds uit bed moeten om haar toe te dekken.

6. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Want als je kindje onder een dekbed slaapt dan gebruik je geen slaapzak meer?

Deel Deze Pagina