Help! Inleiden of niet? 39+1

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by DvS, Oct 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Dames,

Ik weet het even niet meer... Gister op controle bij mijn eigen verloskundige. Zag er goed uit. Wel mijn vermelding dat ik minder leven voelde dus doorverwezen voor een CTG waar ik meteen terecht kon.
    Op de CTG was een actief kindje te zien zonder bijzonderheden. Echter ook niet al die activiteiten die zichtbaar waren op de CTG heb ik gevoeld!
    Ook een echo gehad i.v.m. vruchtwater (reden inleiding 1e kind i.v.m. te weinig) en dat was er nog wel, maar aan de weinige kant, echter net voldoende. Na overleg met een gyn. hebben ze besloten dat ik vandaag terug moet komen voor een CTG en verdere bespreking, want als ik het zelf niet bleef voelen wouden ze me misschien toch gaan helpen.

Nu belt gisteravond mijn verloskundige die wat gebakkelij had gehad met het ziekenhuis: Mijn verloskundige vindt een inleiding niet nodig gezien omdat de CTG goed uitwees. Over vruchtwater is niks gezegd.

Ik zit dus tussen 2 vuren en weet niet goed wat ik moet doen als ze vanmiddag zeggen: Blijf maar, we gaan je helpen. Ik heb wel zoiets van: Als ik het niet goed voel, hoe kan ik er dan opletten als er iets mis is.
    De vorige inleiding bij mijn zoontje heb ik als zeer vervelend ervaren (pijn). Maarja: Elke bevalling doet pijn (uitzonderingen daargelaten).
    Mijn man vindt dat we naar het ziekenhuis moeten luisteren, als de verloskundigen het niet meer weten sturen ze je daar ook heen.

Ik vond het toch apart dat de verloskundige mij gisteravond nog belde daarover en ook dat ik hun gewoon kon bellen stel dat ik vanacht aan de gang zou gaan, terwijl ziekenhuis me over wou nemen en gezegd heeft dat ik hun moet bellen. Ze zijn het dus niet met elkaar eens en ik sta er nu tussenin en ik moet een keuze maken waar hun hun beroep van hebben gemaakt!

Het rommelt al ongeveer 2 weken met oefenweeën en ik had al ontsluiting 2 weken terug 1 CM. Baarmoedermond bijna week.

Ik moet om 9.00 uur bellen naar het ziekenhuis hoe laat ik terecht kan voor een CTG en daar gaan we ook wel zeker heen. Ik wil misschien ook een gesprek aanvragen met een gyn.

Mag ik jullie mening?

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Lastig inderdaad. Ii begrijp ook niet wat het zkh nu wil als je in principe voldoende vw had, maar ik ben geen vk of gyn dus kan er niets zinnigs over zeggen. Ik zou je vk bellen om je gevoel nu uit te leggen en dan komen jullie er vast wel uit.

3. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,800
    96
    48
    Ik zou voor het ziekenhuis gaan en mij volledig door hun laten overnemen.
    En zelfs vragen of ze vandaag of morgen niet willen gaan inleiden.
    Ik begrijp je eigen verloskundige niet, je wil toch het beste voor de patient en de baby dus waarom zo eigenwijs doen.
    De tweede keer gaat meestal sneller dan bij het eerste kind. (ik ben 2x ingeleid maar vind het niet erg)

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik zou idd een gesprek met een gyn aanvragen en vragen wat hij vindt dat nu verstandig is en waarom. Vervolgens kun je dit misschien voorleggen aan je verloskundige en kijken wat zij vindt.
    Ik zou zelf eerder geneigd zijn de gyn te vertrouwen op dit gebied, omdat dat een arts is die - denk ik - wat meer over ziet, maar dan moet hij dus wel uit kunnen leggen waarom hij bv wil inleiden (en waarom hij niet inleiden minder verstandig vindt).

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou ook zeer eerder vertrouwen op de gyn.
    Wat betreft je ctg: ik voel ook eigenlijk weinig tot niets van wat daar op terug te zien is. En minder leven voelen op zich is volgens mij niet heel raar op het laatst, ALS je maar wat voelt.
    Het klinkt alsof er al wel wat rommelt bij je, dus lijkt me het fijn als je de natuur zn gang kunt laten gaan. Bespreek het met je gyn, mogelijk frequenter controle.
    Succes!

6. kimv

kimv Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,055
    0
    0
    Gewoon naar diegen luisteren naar diegene waar jij vertrouwen in hebt. Zelf ben je aan het twijfelen dus doe wat goed voelt het is jou kindje en jou lijf. Voel jij je prettiger bij inleiden dan doe je dat je bent ver genoeg dus....

groetjes kim

7. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

Feb 15, 2009
    617
    0
    0
    En? Wat heb je vanmorgen afgesproken?

Ik neem toch aan dat de gyn niet zo maar inleiding voorstelt. De natuurlijke weg heeft uiteraard de voorkeur maar wat is het veiligst voor je baby? Als de arts graag het zekere voor het onzekere neemt, zou ik (persoonlijk) daar voor gaan!

Heel veel succes!!!

8. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Naar de arts luisteren..

9. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    als je t nu toch af zou wachten voel je je denk toch niet goed erbij.
    je hoopt natuurlijk altijd op een natuurlijke bevalling maar ik zou luisteren naar t zknhuis.
    ze gaan echt niet voor niks inleiden...

10. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik word morgen ingeleid. Filmpje was wel goed maar op de echo lag ze 10 min. erg stil en ze willen het zekere voor het onzekere nemen. Verstandig vind ik, maar wel eng..!

11. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik word morgen ingeleid. Filmpje was wel goed maar op de echo lag ze 10 min. erg stil en ze willen het zekere voor het onzekere nemen. Verstandig vind ik, maar wel eng..!

12. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Inleiden is pijnlijker dan normaal bevallen je kunt altijd om een ruggenprik vragen als de pijn niet meer te verdragen is.

Ik wens jou een makkelijk snel bevalling zet hem op,

Groetjes,

Orchidee

13. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Spannend! Maar de overweging zal niet voor niets zijn.
    Heel veel succes!

14. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik weet het... Bij onze 1e ben ik ook ingeleid en ook een ruggenprik gehad.
    We zien het wel! ;) Dankje.

15. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Inleiden is niet altijd pijnlijker volgens mij. Het kan heftiger zijn als je aan de weeenopwekkers moet, maar het kan ook prima te doen zijn. Ik ben zelf 2 x ingeleid met gel en heb 2 superbevallingen gehad. Beide keren lekker vlot. Tweede keer vanaf de eerste gel tot de bevalling 8 uurtjes waarvan alleen de laatste 2 onprettig/pijnlijk waren.
    Heel veel succes morgen. Probeer je niet te druk te maken op voorhand. Er zijn echt heel veel mensen met hele prettige ervaringen met inleiden en zo heb je ook het zekere voor het onzekere.

16. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

Feb 15, 2009
    617
    0
    0
    Een voorspoedige bevalling toegewenst!

17. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1