blowen voooooooor de zwangerschap... drugsprotocol????

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by wannabemama1989, Oct 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wannabemama1989

Apr 20, 2011
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil graag weten of meer van jullie hier bekend mee zijn, omdat ik het idee heb dat die verloskundige van mij eigenlijk maar wat verzint.
    Ik ben nu 27 weken en 1 dag zwanger en was ongeveer een week geleden bij de verloskundige.. Ik heb vanaf het eerste bezoek eerlijk aangegeven dat ik VOORdat ik zwanger was blowde. Waar ik dus per acuut mee ben gestopt, toen ik wist dat ik zwanger was en ik wist het al 7 dagen na de bevruchting... Nu heb ik dus al die tijd niks anders van de verloskundige in de parktijk gehoord als goh dat knap van je! Nu was er ineens een andere verloskundige (die ik nog nooit had gezien) en die kwam ineens aan met een of ander drugsprotocol... Ja om te kijken of ik wel echt niet meer blow, want anders kon ze verslavingszorg voor mijn zoontje regelen!!!!!!! Nou ik ben daar dus erg boos om! Ik word dus gewantrouwd en ik heb nu echt zoiets van nou had dus beter niet eerlijk kunnen zijn! Nu moet ik dus naar het ziekenhuis voor onderzoeken en vind dit wel niet zo belachelijk!!!! Ik weet toch zeker wel wat ik wel en niet doe? Mooie moeder zou ik zijn als ik tijdens mijn zwangerschap gwn door zou blowen! Het mooiste vind ik nog dat er nooit is gevraagd of ik alcohol dronk of nog steeds drink! Wat ik dus overigens niet deed, want ik hou niet van alcohol! Maar dat zou dus wel goed zijn? Ben dus heel erg gefrustreerd en weet zeker dat ik niet de enige dame in NL ben die voor de zwangerschap blowde, dus ik wil graag weten wat jullie ervaringen hiermee zijn?

Alvast bedankt!

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou, daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Wat een onzin zeg, volgens mij kletst de vk maar wat. En net wat je zegt, ik heb ook nog nooit van een alcoholprotocol gehoord. En ja hoor, ik blowde voor de zwangerschap van mijn dochter (de oudste dus) ook wel eens hoor, dus nee, je bent echt niet de enigste.

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Geen idee eigenlijk of ze je kunnen verplichten voor dat onderzoek, maar ergens kan ik t me voorstellen dat ze t goed bedoelen om je kindje natuurlijk een gezonde basis te bieden en groei in je buikje. Ik ken jou niet dus geloof je gewoon op je woord als je zegt dat je bent gestopt, al was je niet gestopt is t nog niet aan mij om jou te veroordelen, want ik rookte beide zwangerschappen ook en ja dan maar een slechte mama... wat anderen ervan zeggen of vinden boeien...ik weet idd net als jij ook wel wat goed en slecht is, maar ben helaas niet perfect en ga ook niet de heilige uithangen met mooie verhalen.

Weet je als je toch bent gestopt doe die testen gwn en dan kun jij op ze neerkijken als alles er goed uitkomt tog ? ;) t kan iig niets kwaad denk ik al begrijp ik heel goed dat je je klote voelt dat ze je maybe niet vertrouwen. Maar maybe bedoelen ze t echt niet zo lullig tegenover jou. Zij zijn er tenslotte om jou kindje te controlerne en bij te houden tot geboorte...

t word vast aangeboden omdat je zelf jointgebruik hebt aangegeven, had je t niet gezegd had je dit niet gehad. maar denk vooral niet: had ik t maar niet gezegd en wees niet al te boos, verspilde energie en niet goed voor je beebje in je buik :) Succes en fijne zwangerschap nog ! xxx

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    En voordat ik mensen over me heenkrijg die t anders opvatten: ik rookte sigaretten tijdens mijn zwangerschappen ;) dus geen drugs... en waren er max 3 per dag ;)

5. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

mm geloof dr weinig van, aan de andere kant, een vriendin van mij die heeft dr zwangerschap geblowd, wat ik echt ontichelijk afkeur maar goed. Die heeft drugs testen moeten doen en bracht een verslaafd jochie terwereld. Die heeft 2 dagen in het ziekenhuis moeten blijven om te kijken of het jochie geen afkickverschijnselen kreeg.. Dus deels vind ik het wel goed dat ze zo'n protocol zouden hebben..

Maar bij jou echt gewoon totaal nergens op slaan..

6. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    ik volg t ff niet :)

Je bent met ik geloof der weinig van en eindigt met maar bij jou echt gewoon totaal nergens op slaan. Waar geloof je weinig van dan? Van de vk of van haar verhaal? :)

7. lautjuhhh

@Snoopy van de vk offcourse,
    ik snap wel dat er een drugsprotocol zou zijn, maar neit dat ze dat bij ts zouden moeten gebruiken aangezien ze gestopt is ;)

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik vind het heel raar. je word gewoon niet geloofd en min of meer voor leugenaar uitgemaakt. ik zou persoonlijk razend zijn en uit principe weigeren. ik heb ook sterk mijn twijfels of ze je hiertoe kunnen verplichten, volgens mij moet er dan echt wel wat meer aan de hand zijn en meer bewijs zijn. ik zou bij een van de andere vk's eens navraag doen en anderes eventueel overstappen naar een andere vk.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Beetje dom misschien hoor, maar een mens kan toch volgens mij niet lichamelijk verslaafd aan wiet raken, is dat bij een baby wel zo dan?

10. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    toch kunnen mensen (let op: KUNNEN) ook lichamelijk afhankelijk raken van drugs...
    ik denk dat ze het verplichten omdat of kunnen verplichten opdringen noem maar op omdat er ook wel verslaafde zijn die zeggen gestopt te zin terwijl dit niet zo is.. en ze toch de gezondheid van een kindje willen waarborgen..

ik zeg NIET dat jij verslaafd bent geloof best dat je gestopt bent.. maar ik snap hun ook wel.. vind overigens wel dat ze dit ook voor alcohol moeten doen..

11. lautjuhhh

@umm voor zover ik weet wel, althans op de grond van afkickverschijnselen meost die vriendin blijven dus denk eht wel.. Goed kan het nooit zijn voor de kleine ;)

12. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    ik vind het gewoon niet kunnen blowen als je kids hebt.

13. lautjuhhh

huh belgische mama het gaat er hiet niet om of ts blowt bij dr kind wat dat doet ze niet ;)

14. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Wat een rare reactie. Ze is toch gestopt omdat ze zwanger is? En wat maakt het uit dat iemand een keer een jointje rookt als ze kinderen heeft. Dan hoef je ook geen wijntje meer te drinken.

Maar goed, on topic. Ik vind het een vreemd verhaal van de verloskundige. Ik neem aan dat ze je dit niet kunnen verplichten. Kun je het niet nog eens navragen bij je eigen verloskundige?

15. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    ook ik blowde voor de zwangerschap elke dag 8 jaar lang. had ook gezegd ben gestopt, verder hebben ze niks gevraagd, kreeg na de bevalling mijn dossier van de vk en daar stond op dat ik een bloedonderzoek naar thc kreeg?? nou nooit gehad.. en idd je mag best wel eens een jointje roken hoor als je kids hebt, anders kan je je wijntje ook meteen beter door de wc spoelen..

16. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik snap hun toch echt niet. zo kun je iedereen toch in twijfel trekken? jij kan ook wel zeggen dat je niet blowt, maar wie zegt dat dat de waarheid is. zo kun je iedereen wel verplichten allerlei testen te laten doen. nee, vind het te bizar voor woorden eerlijk gezegd.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Heb even gekeken, 0,5 tot 1 procent van de gebruikers is verslaafd en heeft met afkickverschijnselen te maken, ook niet echt dramatisch te noemen als je het mij vraagt. Mogen ze ook iedereen gaan controleren die weleens wat alcohol heeft gedronken voor de zwangerschap aangezien alcoholverslaving echt veel meer voorkomt en (in mijn optiek) gevaarlijker is.

18. wannabemama1989

Apr 20, 2011
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hartelijk bedankt voor de reacties allemaal!

Ja ik vind t ook allemaal zeer vreemd.. Vooral omdat ik er niets over terug kan vinden op internet ofzo... Maar goed!
    Even over die andere verloskundige enzo.. Bij mij is het dus zo dat ik eigenlijk bij iedere controle een andere verloskundige zie. Het is 1 praktijk waar dus 4 verloskundige lopen ( wat op zich al raar is, want je leert niemand kennen en ze moeten je toch begeleiden bij je bevalling!). Geen een van de andere verloskundige is over dit 'protocol' begonnen en t lijkt me ook zo sterk dat ze hier dan in de 26e week over beginnen!?! Zouden ze dit niet beter in de eerste 12 weken kunnen doen? Aangezien het kindje dan nog volop aan het ontwikkelen is.
    En inderdaad voor mensen die wel nog steeds blowen of iets anders gebruiken, natuurlijk moet er iets worden gedaan dan voor de gezondheid van het kindje! Maar kijk, ik ben een heeeeeel eerlijk persoon ( heel veel mensen zouden niet eens vertellen dat ze voor de zwangerschap blowde) en mocht ik dit in mijn zwangerschap wel nog steeds hebben gedaan, dan zou ik dat ook gewoon hebben verteld! Met het oog op de gezondheid van mijn kindje... Het voelt dus voor mij inderdaad alsof ik voor leugenaar wordt uitgemaakt! En dat frustreerd me. Het is ook nog eens zo dat ik in een kleine woonplaats woon, met maar een praktijk en ik dus niet de vrijheid heb om naar een andere praktijk te gaan. Ik ga die testen trouwens wel gewoon doen, omdat ik niets heb te verbergen! In eerste instantie dacht ik ook van nou ze kunnen me wat! T gaat om t principe dat ze me blijkbaar niet geloven, dus brst! Maar goed aangezien ze zeggen dat het een verplichting is en ik heeeeeel sterk het gevoel heb dat als ik niet mee zou werken, die trut de kinderbescherming inschakelt, voel ik mij alsof ik helaas geen keuze heb! Als het echt een protocol zou zijn, dan moet er toch wel iemand zijn die ook hiermee is geconfronteerd?

Fijn dat ik hier wel begrip krijg voor mijn situatie! Dat stel ik heel erg op prijs!

19. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Zou wat zijn zeg, de kinderbescherming.

20. lautjuhhh

dat zou we heel wat zijn de kinderbescherming bellen.. dan mogen ze dat toch wat vaker doen alleen dan bij mensen van wie het echt nodig is.. Pff idd gewoon meewerken aan die testen want je hebt niks te verbergen ;)

Faenala likes this.

Share This Page