Help.. Inrichting slaapkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door nanette77, 22 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    We zijn bezig met het bedenken van een andere inrichting voor de slaapkamer van mijn dochter.
    Het is alleen een vreselijk onhandig oppervlak.
    Er zit een koof in ivm ontluchtingsklep. Hierdoor kan het bed niet op de meest logische plek ( kon dat wel dan hadden we een hoogslaper gekocht, zo kon het bureau er onder )
    Verder is er een schuine wand. En die loopt best een eind door.
    Wat is nou de meest logische indeling en wie heeft er goede ideeën.

Ik heb rondom foto's gemaakt. Die geven niet echt een goede indruk van de grote, maar als impressie.
    Let niet op de troep.. Troep maken kan mijn dochter als de beste.
    De roze knalkleur heeft ze gekozen toen ze 4 was.. Dat gaan we wit maken..
    Owwww en ze is een liefhebber van pinterest ( met haar 7 jaar) dus ze heeft een bijzondere smaak voor accessoires.. Moet je ook even doorheen kijken.. Het is haar kamer, dus binnen grenzen mag ze haar gang gaan.

Zelf denkt ze dat het bureau het beste tegen de muur naast het bed kan.. Maar ik twijfel.. Dan is de openrukte nml in de looprichting en daardoor optisch kleiner..

Bed hebben we vandaag tegen de schuine wand gezet met een plank er achter voor spulletjes..

Hopelijk zijn er mensen die mee willen denken..

( kan maar 1 foto per post)

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Next

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Meer..

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Mij al zat;)

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Bijna klaar

6. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Laatste!!!!

7. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Een plank maken van links naar rechts bij het raam. En dit dient als bureau en ruimte voor dozen onder te zetten wat langs de kast staat. Onder het raam het leergedeelte en rechts op de plank haar boeken enz. Maar kan even niet inschatten hoe hoog het raam van de vloer afkomt ivm hoogte bureau/beenlengte.
    Ik zou als ik jou was zou ik een andere witte kast kopen voor alleen haar kleding. Neutraal en 2 deurs. Deze is erg groot voor haar kleine kamertje (maar kan natuurlijk niet in de portemonnee kijken ;))
    Dan kan je de kast neerzetten waar nu het bureau staat en het bed tegen de koof aan. Het open gedeelte van de koof en het bed maak je een plankje voor het gat op te vullen en dan kan dat dienen als nachtkastje.

Hoop dat je me een beetje begrijpt ;)

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Heb je nog een foto vanuit de deur?

9. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik denk dat je haar lekker moet betrekken in de inrichting gezien ze dit erg leuk lijkt te vinden. Niet al haar ideeën zullen praktisch zijn maar een bureau is zo weer te verschuiven lijkt me :)

Wat ik in ieder geval zou doen is het bureau wit gaan schilderen :) Dit maakt alles zoveel ruimer en dan qua accesoires, leuk toch dat ze op pinterest zit en een eigen smaak begint te ontwikkelen? Dat wordt Nimeto straks ;)

10. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik zou haar bed neerzetten waar nu haar bureau staat en een bureau 'bouwen' tegen de schuine wand dmv een plank over de breedte.

Verder zou ik een kleinere kledingkast kopen (evt. 2e hands) die hoog is en niet zo breed als deze. Ook een wat neutralere kast lijkt me beter. Dan heb je heel veel bewegingsruimte over in de kamer.

11. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Waarom geen hoogslaper op de plek die je wilde en dan boven een plank ernaast om het gat op te vullen? (Ik weet niet of dat kan met de breedte) Kan ze meteen haar wekker kwijt en wat leuke accessoires. En dan bureau verven, in een wit of grijs tint en eronder. Als daar weer een gaat zit daar ook een plank zodat haar boeken daar kunnen. Of ipv het bureau een plank ophangen met die hoek eruit en een ladekastje eronder. Snap je wat ik bedoel?

12. Pikapaas

Pikapaas Actief lid

18 jun 2014
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een heel handige man en een heel handige vader, dus ik zou kiezen voor toch die hoogslaper, maar dan een zelfgemaakte met de ruimte voor die koof er gewoon uitgezaagd. Dan is het alleen nog de vraag of dat dan het voeteneind wordt en wat smaller blijft dan een normaal bed, of dat dat het hoofdeinde moet zijn en het hele ding iets breder wordt.

13. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Hier een minder handige;) we hebben het er wel over gehad, maar dat gaat hem niet worden..

14. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    @all de ruimte is door de koof te klein.. Niet te groot.. Dus er kan net.. Echt net geen bed staan:(

Kast vervangen en een ander bureau is een goede! Dat scheelt een hoop.
    Bureau komt te ver de kamer in onder het schuine dak, dus dat kan niet..

15. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Je hebt gelijk.. Ik wil al snel voor haar denken.. Maar ze moet lekker mee denken! Dank je..

Vandaag samen dit bedacht voor de muur die te hard is om spijkers in te slaan;)

16. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dan kan je een bureau maken tegen de wand waar de koof zit. Van raamkant naar koofkant. Het bed kan je zetten waar nu het bureau staat en de kast nog steeds waar die nu staat. Je kan ook 2 lage kasten kopen ipv 1 hoge. Hoof meubileer maakt een kamer ook kleiner.

Deel Deze Pagina