Haha heb je eigenlijk een naam van die lijst gekozen uiteindelijk?? Sorry dat ik moet lachen maar inderdaad....dit slaat alles.
Mijn smoeder is ook van mening dat alles zoals zij het deed dat dat nog steeds goed is. We zijn 40 jaar verder!!!. En betreft de bevalling heb ik al aangegeven dat ik haar niet in de buurt wil hebben. En dat ze nrt als ieder ander eerst moet bellen voor ze langs komt. Gelukkig staat idd ml hier ook volledig achter me. zo heb ik de oude wieg, waar mijn man ook in gelegen heeft maar toen ik aangaf wel een nieuw matrasje aan te schaffen en zelf andere bekleding te maken.........heb ik dus wel gewoon gedaan. En mijn schoonzus vibd het geweldig maar zij dus echt niet want met al dat kant en zijde dat zij toen had was het veel mooier......
Goh, wat herkenbaar! Schoonmoederlief heeft ooooooooit toen ze zestien was eens stage gelopen bij een gyn en denkt nu echt alles beter te weten dan welke arts of verloskundige dan ook! Verder blijft ze maar spullen kopen die ik liever zelf uitzoek. Ze doet op zich nog wel redelijk haar best om het een beetje in de richting van m'n eigen smaak te doen, maar genoeg steken onder water hoor. Ze gaat straks een dag per week oppassen en eerder was er sprake van twee dagen. Nou dan moesten we het kindje maar op zondagavond brengen en op dinsdagavond weer op komen halen!!! Het is maar goed dat er een tafel tussen ons in zat toen we dat gesprek hadden, anders was ik dr aangevlogen Ook hier met negen weken zwangerschap al telefoontjes naar manlief met eisen voor de namen......... Wat ik nu probeer te doen? Mn kop in het zand steken en het over laten waaien. Hopen dat m'n man haar al gebeld heeft voor hij thuiskomt zodat ik het gewoon allemaal niet hoor.... Want ja, ook hier wordt gezegd dat ze het allemaal zo goed bedoelt, maar ik vrees ervoor. Ik zal op m'n strepen moeten blijven staan en dr verder gewoon niet te veel zien, dan gaat het wel.
Zoooo herkenbaar meiden, wat is dat toch met die schoonmoeders pffff. Vorige week kwamen ze op bezoek... Wij hebben vier katten in huis en die zijn we nu al vanalles aan het afleren zodat de kleine straks geen risico loopt dat er een kat op hem/haar ligt. Wij vertelde dus ook dat wij tegenwoordig onze slaapkamerdeur dichthouden omdat daar het wiegje komt te staan... uiteraard kan je niet het risico lopen dat één van onze katten in het wiegje springt. Nou volgens SCHOONMOEDER is dat geeeeen probleem als een kat dat doet. GRRRRRRR en zo kan ik nog 100 dingen opnoemen. Lekker gevoel geeft mij dat als ze 1 dag in de week gaat oppassen. Ik kan nu al wachten op het moment dat ik uit werk een keer kom en ze staat te vertellen dat de kat zo lekker bij de baby lag. Nou als dat 1 keer gebeurt kan ze gelijk de spullen pakken... en daar is het gat van de deur. Door haar gedrag zie ik er zo tegen het hele oppas verhaal op. Oja ik had haar niet mee gevraagd naar de 3d echo omdat ik met mijn moeder en zus ging. We hadden wel een mooie 3d foto gegeven en ze gaf aan echt een keer mee te willen (allemaal via mijn man natuurlijk). Nou wij hebben volgende week groei echo om 8 uur smorgens en dat vind ze nu wel erg vroeg.... (ze werkt niet) hoe irritant!!!! Nou we gaan echt niet naar de wensen van mevrouw de echo tijd aanpassen want wij houden altijd nog rekening met onze werktijden en niet met wanneer mijn schoonmoeder uit bed wil komen. Dus we horen het nog....:x pffff, lucht wel op dit hahahaah
Ik zie mijn schoonmoeder eigenlijk nooit, mijn vriend en zij hebben geen goede band. Ze weet wel dat ze oma wordt (voor het eerst) en ze spreekt mijn vriend ook nog wel zo nu en dan, ze vroeg laatst echter of ze dan wel eens mocht oppassen op de kleine...... Dat vond ik wat ver gaan, ik wil best een band met haar opbouwen als mijn vriend dat ook wil maar heb haar in 3 jaar 1 keer gezien per ongeluk op straat. Dus nee sorry maar oppassen gaat me dan echt nog 100 stappen te ver..
mijn schoonloeder heeft een adresje van iemand die van alles breit. ik al 10 duizend keer gezegd dat ik zelf allergisch ben voor wol, dus dat dat niet heel handig is... waar komt ze mee aanzetten op mijn verjaardag...juist een gebreid truitje wat ik mijn jack russell nog niet aan wil trekken ook ging ze mij wel even uitleggen waar een luiertas voor was... echt gek word ik ervan! ook komen ze steeds met kleertjes maat 74 en meer aanzetten...denken kennelijk dat ik van een kleuter ga bevallen ofzo. of slofjes die hij aan kan als hij 1 jaar is...
Oké maar waarom laten jullie die oma's dan in godsnaam oppassen? Zodat de irritaties straks nog meer kunnen oplopen?
Dat oppasverhaal ken ik...Gelukkig gaat het bij ons niet op omdat zij d'reigen niet willen 'binden' en ik het kinderdagverblijf 1 dag in de week goed vind voor mijn kind. En dit op zich ook wel goed uitkomt haha Ik had ze ook meegevraagd naar één van de echo's, was eigenlijk een idee van mijn eigen moeder, maar goed. Ze was zeer vereerd. Paar dagen later kom ik bij smoeder thuis en vraag; 'goh, waar heb je de echo-foto neergezet'? Ja die staat daar, zegt ze...Ja van je schoonzus kreeg ik een kopie van elke echo........ s;jdkfhalnvrlkgc;kejrcnEPIRGKJCNHrkljcr jaaaaaaa en met mij mocht je mee... Constant dat vergelijken......Word tijd dat ik weer mag sporten want dan kan ik me afreageren. Hoewel dit ook wel lekker is, ff vertellen tegen jullie haha
Dat vroeg ik me ook meteen af?! Jee, dit slaat echt alles. Eisen voor een naam? Wie denkt ze dat ze is?! Altijd een slechte band gehad met mijn smoeder, maar sinds de zwangerschap is ze 180 graden gedraaid, in positieve zin dus... Ik tel mijn zegeningen, zullen we maar zeggen. Wat een horrorverhalen hier.
Ooooow kleertjes op de groei zijn zoo handig! Wacht maar af Hier ook veel grotere dingen gekregen(ook om gevraagd, had al veel kleine dingen) Wat rersulteert in dat ik zelf niet zo heeel gek veel hoef te kopen
Als het dan maar wel klopt met het jaargetij waar we dan inzitten Heb hier namelijk action uggs gekregen en dat zal ons mannetje naar verluid rond juni/juli passen ja daar heb ik dus niks aan
Hahahahaa ech heel handig! Ook hier gaat ze 1 dag in de week oppassen al wilde ik dat eigenlijk liever niet. De kleine gaat dan wel naar haar toe en niet bij ons thuis dus dat scheelt al. Maar ik ben ook idd vang vior wat er komen gaat. Ze wilde zo graag oppassen! Heb al aangegeven dat ze als ze 1 jaar is naar een kinderdagverblijf gaat omdat ik het belangrijk vind dat die kleine ook leert delen en spelen met leeftijdsgenootjes.
Hier is het voornamelijk mijn eigen moeder die van die net-niet spulletjes koopt. Schoonmoeder heeft wat dat betreft gelukkig een betere smaak, of ze vraagt of gaat mee om wat te kopen. Wat betreft het oppassen; hier passen zowel moeder als schoonmoeder een dag op. Kan me soms groen en geel ergeren, maar ze zijn allebei gelukkig erg lief voor onze dochter, en zij heeft het er erg naar haar zin bij hun. Ik prijs me maar gelukkig met het feit dat we twee dagen 'gratis' oppas hebben, we kunnen het geld hard genoeg gebruiken tegenwoordig. Soms accepteren ze wat wij graag anders zien, soms moet ik even slikken dat het er bij opa en oma wat anders aan toe gaat. Het is geven en nemen. Maar over het algemeen gaat het gelukkig wel goed.
Heel herkenbaar allemaal, moet ook zeggen dat de hormonen het destijds nog erger maakten! Nu 1,5 jaar later hormoonvrij en kan ik het allemaal veel beter relativeren. Komt dus wel goed ladies, nu heb je vooral de oerdrift om de kleine te beschermen Over dat vasthouden na de geboorte... Zodraschoonmoeder altijd in de buurt kwam begonnen ze te huilen en gillen. (Ja beide) Dit heeft zichzelf dus opgelost
ik vind het altijd zo jammer dat smoeders zo afgebrand worden terwijl ze in hun ogen het beste voor hun klein kind willen. het kindje is niet eer of minder haar kleinkind dat die van je eigen moeder waarom wordt daar wel veel van geaccepteerd? ik zeg niet dat mijn smoeder geweldig is maar ze bedoelt het wel goed en ik heb er soms minder moeite mee dan mijn eigen vent maar ik zou het niet aan moeten denken dat mijn sdochters later zo over mij gaan denken als smoeder daar kan ik nu al verdrietig over worden. zeg natuurlijk niet dat je geen commetaar mag hebben op je smoeder/moeder dat is logisch want ze doen het altijd anders dan jezelf.
Haha heerlijk die verhalen, lang gedacht dat het aan mij lag...maar er zijn dus meer boze schoonmoeders! Die van mij heeft ook geprobeerd mijn hele zwangerschap te sturen! Van de babykamer tot voeding...Ze heeft haar hele zwangerschap opnieuw beleefd, gek werd ik ervan. Ze vroeg nooit hoe het met mij was, nee; oh ik had altijd zin in dit/deed nog zus of zo/mijn bevalling ging zo en zo..heb alles wel honderd keer moeten aanhoren. Tassen vol met kleren kwam ze mee aan, alsof we het zelf niet leuk vonden kleertjes voor ons kleintje te kopen. Ik wou dat ik het meteen de kop in had gedrukt ipv het beleefdheidshalve maar een beetje weg te wuiven. Ook na de geboorte werd het niet beter namelijk. Bij het logeren moest ik altijd onderhandelen over wanneer ik haar terug kreeg. Ook gaf ik geen pap en dat vond ze maar raar, een baby moest pap. Toen heeft ze haar toen ze daar een nachtje ging logeren ipv mijn meegegeven melk, pyama pap met biscuit smaak gegeven! We waren woest! Later is de bom gebarsten over deze en nog andere dingen. Ze gaf haar bijvoorbeeld met haar 1e verjaardag twee stukken taart..ze kan gewoon geen maat houden als het gaat om haar kleinkind. Resultaat is nu wel dat onze dochter daar niet meer logeert, en alleen haar opa en oma ziet met bezoekjes waar wij bij zijn. Eigen schuld dikke bult, maar het is de enige manier haar bemoeienis te beperken. (overigens probeerde ze het nu met geld en moeten we elke maand aanhoren hoeveel ze voor haar kleinkind heeft gespaard, en dan het liefst contant aan ons geven zodat wij "dankjewel" moeten zeggen haha)
nou ze weet dat ik dozen vol met kleding op groei boven heb staan, heb alles gekregen van mijn stiefzus. ze weet ook dat we kleine maatjes wilde dus 50,56,62. maar nee hoor lekker stug met grote maten aan blijven komen...
@samme121: op zich vind ik wel dat je gelijk hebt. Tuurlijk zijn ze trots op hun kleinkind en willen ze het beste. Maar ik vind ook dat de keuzes van "ons" moeten respecteren. Iedereen doet het op zijn manier. Mijn smoeder woont ongeveer 200 kilometer verder op, maar die kan er ook wat van hoor. Als de weeën beginnen moet ik haar GELIJK bellen, want dan komen ze er aan. Na de bevalling wilt ze 10 dagen in huis komen. En zo zijn er nog wel een aantal voorbeelden. Soms maak ik me wel zorgen over hoe alles straks gaat lopen. Want ik heb niet het idee dat ze luistert naar wat wij wel en niet willen. Maar misschien valt het mee. Wie weet.
EEN GOEDE RAAD: STEL VANAF HET BEGIN JE GRENZEN! Klinkt erg maar wij zitten nu met miserie omdat we het niet gedaan hebben en we altijd gezwegen hebben. Het is niet omdat je er begrip voor hebt (hier ook eerste kleinkind) en ze het goed bedoelen, dat je het ook moet aanvaarden en akkoord moet meegaan! Ik zit nu midden in de tweede zwangerschap en heb al zo'n stress gehad door schoonfamilie en hun gedrag tegen ons en ons oudste zoontje. Ik heb er ook een topic over gestart bij baby en dreumes (het heette geloof ik 'overdrijf ik of...?') Zoals al eerder werd gezegd hier, het is alsof ons zoontje hun kind is als we daar zijn. Nu met manlief een gesprek over gehad en besloten dat het gedaan moest zijn met te doen wat ze willen met zoonlief en hetgeen wij zeggen / verbieden zo met de voeten te vegen. Nu een week bezig om dit dus te veranderen en het lukt wel. Zo wilde SM per se ons zoontje meenemen naar mijn schoonzus die in een psychiatrische instelling zit, met de trein en bus. En schoonzus al voor genoeg problemen gezorgd waarbij haar onverantwoordelijk gedrag aan de oorsprong lag. Ik wist niet wat ik hoorde! Uiteraard staan we dit niet toe. Ze ziet hem soms nog als wij in t weekend als ze thuis is, langsgaan en dat is al meer dan genoeg. Feit is dat ik vind dat we zo iemand niet kunnen vertrouwen bij onze kindjes. Ook horen we haar nooit zelf, heeft ze manlief voor alle hulp afgelopen, jaar nooit bedankt. En als er iets niet gaat zoals zij wil, dan doet ze stommiteiten en telt de rest niet meer. Wij willen dus niet dat ons zoontje naar een psychiatrisch centrum wordt meegenomen (heeft dat kind niets aan toch, integendeel! draait ook weer enkel om mijn schoonzus gelukkig stellen) en ook niet dat als zoontje bij schoonfamilie voor de nacht logeert, zij daar dan slaapt of is. Zoontje blijft daar maar zelden en dan nog vooral om hen eens te plezieren. Schoonmoeder laat dan schoonzus altijd alleen zoontje in bad steken en zo en dat wil ik gewoon niet meer. Mij draait het om mijn zoontje en schoonzus is dus in staat als ze plots een sms krijgt die haar niet aanstaat, om dan enkel daar nog mee bezig te zijn en ik ze haar dus echt nog uit de badkamer lopen om te gaan bellen en zoontje (19 maand) alleen in bad te laten zitten. Of als ze al wat boos gezind is en zoontje krijgt een woede - aanval of wordt moe (hij begint in de nee fase te komen ) dan ben ik eerlijk gezegd zelfs niet eens zeker dat ze hem niet iets zou aandoen... zelfs wij worden wel eens kwaad als hij in een woedebui is, laat staan wat dat zou geven bij iemand die psychiatrisch patiënt is en niet met het uiten van emoties omkan...Neenee! Maar bij schoonfamilie is dit moeilijk uit te leggen, moest ik dit zo uitleggen, zou schoonpa weer in huilen uitbarsten en iets zeggen als, ho ja en je schoonzus dan? Maar daar draait het niet om, het draait mij niet om haar, het draait mij om het welzijn van mijn kinderen! Jah schoonfamilie, zwijg me er dus van! Kom er zo gek van!