Hallo dames, Ik voel me zo ontzettend onzeker en bang op het moment.. Ik ben ruim 8 weken zwanger en kreeg maandag ineens last van wat bruinverlies. Op internet gelezen en het leek me vrij onschuldig. Dinsdagochtend na het plassen met afvegen ineens helderrood bloed. Helemaal in paniek en dacht dat het mis zou gaan. Gelukkig had ik die middag mijn eerste echo (eind aug een MA gehad). Op de echo zagen we gelijk een hele duidelijk hartslag, het was lastig om precies te meten omdat de echo uitwendig was. Maar we waren natuurlijk helemaal blij en gerust gesteld. Bij ons word de echo bij een echopraktijk gedaan door een echoscopiste. Heb haar verteld over het bloedverlies maar daar is ze verder niet echt op in gegaan. Die dag alleen met afvegen wat bruinverlies. Had vanaf maandag wel steeds een wat zeurende buikpijn maar geen hevige krampen o.i.d. De dagen erna nog steeds bruinverlies en over de dag aldoor wat trekkerige buikpijn, soms wat oudbloed in mn maandverband en met afvegen na het plassen. Af en toe zat er weer wat lichter bloed door heen. Gister had ik over de hele dag bijna geen buikpijn en gisteravond bijna geen bruin of bloedverlies. Ging dus met een gerust hart slapen. Vanochtend na het plassen met afvegen ineens weer oud bloed gemengd met helderrood bloed Ook nu al de hele ochtend weer een zeurderige buikpijn met af en toe wat steekjes, vooral rechts. Ik word hier zo bang van en weet niet wat het is. Heb donderdagochtend de vk gebeld en die zei dat ik me vast moest houden aan de goede echo en dat het bloed vanalles kan zijn. Echter duurt het nu al 6 dagen en komt het elke keer weer terug. Wie weet wat dit kan zijn of heeft dit ook meegemaakt? Ik denk dat ik maandagochtend weer de vk ga bellen en vragen of ik onderzocht kan worden.. Ben zo bang dat het mis gaat. Sorry voor het lange verhaal, bedankt voor het lezen.
Ik heb het gehad bij 5-6 weken en bij 9 weken. Bruine afscheiding telkens bij afvegen, ook soms in m'n ondergoed. Af en toe helderrood sliertjes erbij. Ik heb enorm in de zenuwen gezeten. Ik kreeg met 6 weken een echo en er was een kloppend hartje, dat was idd een geruststelling maar het bruinverlies hield aan. Ik kreeg toen elke week een echo, elke keer prima. Blijkbaar hoorde het bij mij, en was mijn baarmoedermond extreem gevoelig volgens de vk. Ze zei ook dat het best veel voorkomt. Bloed komt ook niet in 1x naar beneden, dat kan dus dagen duren en daardoor is het vaak ook bruin. Na week 9 heb ik er geen last meer van gehad, en ik ben nu 23 weken. Mijn vk zei ook of dat veel miskramen komen omdat het hartje niet gaat kloppen, dat jij een kloppend hartje hebt gezien is dus wel positief. Ik heb elke keer de vk gebeld hoor als ik me zorgen maakte, ik werd er gek van. En ik mocht elke keer langskomen, dat was fijn hoor. Ik zou dus gewoon maandag de vk bellen. Ik zei toen tegen haar dat ik liever wilde weten dat het mis was, dan dat ik weken moest wachten op een echo en ik misschien onterecht hoop zou hebben
hoi manoukspoor.. Ik zit met hetzelfde meis,..ik ben nu 8 weken en het begon al met 5 weken. Eerst helderrood, en daarna bruin verlies continu, nu nog steeds. Ik heb ook een miskraam gehad dus je wordt dan erg onzeker en bang. Op de echo was een mooi hartje bij mij te zien, en termijn liep ook goed sinds dien maak ik me minder zorgen. Op de echo was een 2e vruchtzak te zien, het was erg onduidelijk omdat ze er niet goed bij kon, lag erachter zeg maar, dus de vk zei dat het leek op een tweeling. Ik heb bij mijn andere 2 zwangerschappen tot de 13 weken bruinverlies gehad en zelfs bij mijn dochter helderrood, grote bloedvlekken,..bleken adertjes te zijn. Het hoeft niets te betekenen, als je echo goed was...is de kans volgens de vk klein op een mk. Als je het echt niet vertrouwt dan gewoon bellen naar die vk,want daar zijn ze voor. ik draag geen maandverband meer... want ik heb het idee (miss zit dat tussen de oren) dat dit meer afscheiding opwekt. Ik doe mijn ondergoed gewoon in de biotex daarvoor. groetjes hopelijk heb je er wat aan
Ik heb het gehad van week 5 tot en met week 16. Toen was het even weg en met week 18 een heftige bloeding. Maar de kleine doet het hartstikke goed gelukkig wel doodeng, je schrikt je elke keer naar!
Bedankt voor jullie reacties! Nu 2x behoorlijk wat bloed op de wc vooral met afvegen. Hadden jullie ook een kramperig gevoel in je onderbuik en af en toe wat steken? Ga maandagochtend zeker gelijk de verloskundige bellen.. Bah!
hey, nee ik had geen krampen. wel continu het gevoel dat ik ongi moest worden, maar ook niet continu waren echt vlagen. is het alleen met afvegen of vloeit het ook echt?
Als je je echt zorgen maakt zou ik de VK al bellen hoor...weekend of niet..ik heb het ook een keer gehad en mocht zelfs naar de HAP en zij hebben toen een echo gedaan..bleek helaas over te zijn en ben toen ook gelijk 'schoon' gemaakt... want de resten kon ze zo pakken.. .stress is ook niet goed.... gewoon doen waar jij je goed bij voelt meid.
Dankjewel voor jullie lieve reacties. Bij mij is het ook met vlagen, soms voel ik mee poosje goed en dan ineens weer wat steken, vooral rechts onder. Ik vloei niet, af en toe een beetje in mn maandverband en voor de rest wat met plassen en vooral met afvegen. Ik kijk het vannacht even aan en anders ga ik morgen toch maar bellen.. Baal er zo van aangezien we dinsdag wel een mooi stevig kloppend hartje hebben gezien
Hoe gaat het nu met je? Heb je de vk al gebeld? Hier sinds 5 weken ook wat bruin/rood bloedverlies gehad. Geen krimpen, wel een ongesteldheids gevoel. Vorige week zondag een heel klein stolsel verloren en we dachten dat het over was. Toch vorige week donderdag een hartje zien kloppen. Maar vrijdag was er weer bloed en nu nog steeds Niet heel veel maar wel wat in het inlegkruisje en elke keer met afvegen. Ook zeurderige buikpijn. Vind het moeilijk om positief te blijven. Donderdag hebben we weer een echo dus nog even geduld hebben. Die onzekerheid is echt verschrikkelijk.
Ik heb vanaf het begin af aan bloedverlies gehad. Van heel lichtroze tot rood. Soms met lichte buik/rugpijn. Ik heb me elke keer zo'n zorgen gemaakt, en toch bleek bij elke controle alles goed. Baby groeide en bewoog goed. 2 weken geleden heb ik een inwendig onderzoek gehad om de oorzaak van dit bloedverlies te achterhalen. Echo, kweekjes, uitstrijkje, bloedprikken, maar alles was in orde. Wel begon mijn bmm bij het maken van die kweekjes flink te bloeden en ws is dat dus de oorzaak; een hele gevoelige bmm. Ik zal dus mijn hele zwangerschap last houden van bloedverlies. Het hoeft dus niet meteen iets ergs te zijn als je bloed verliest.
Bedankt voor jullie geruststellende reacties. Ik heb gister gebeld en mag morgenmiddag heen voor een echo. Verlies vooral bloed bij het plassen, tijdens het plassen wat druppels en met afvegen. Het gaat een beetje met vlagen. De ene keer is het wat meer en dan andere keer weer wat minder. 's Nachts heb ik altijd helemaal geen bloedverlies. Ik heb het idee dat als ik rustig aan doe ik dan ook veel minder bloedverlies heb. Ik hooop dat het bij mij ook mijn bmm is.. je zou toch denken dat als het een mk is het nu na een dikke week wel door moest zetten?? Pfff spannend hoor.
Hey manouk..... Heb net je topic gelezen en zie dat je nu een ma hebt? Wat erg meid....je verhaal klinkt een beetje als de mijne.....wordt er nu wel een beetje bang van moet ik zeggen... Bij mij is zondag het bloeden begonnen.l.l.maandag echo gehad en we zagen wel een hartje kloppen. Nu mag ik maandag weer terug ik hoop maar dat alles goed is.... Bij mij is het bloeden trouwens gestopt..... Hoe gaat het nu met je
@ Manouk, zie ook net dat je in je onderschrift staan hebt dat je een miskraam hebt gehad hoopte zo dat het bloedverlies niets te betekenen had. Vind het jammer voor je! Veel sterkte