Te lang foliumzuur slikken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door singha, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. singha

singha Lid

26 okt 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Weet iemand iets over negatieve gevolgen door het te lang slikken van foliumzuur? Ik slik nu al zo'n 2,5 jaar dagelijks een tabletje en vraag me af of dit nadelige gevolgen kan hebben op de gezondheid. (Ben helaas nog niet zwanger.)

Zelf heb ik nog geen klachten. Wel heb ik sinds een aantal maanden zo nu en dan wat vaginaal bloedverlies tussen mijn periodes door. Misschien dat dat er iets mee te maken kan hebben.

Groetjes!

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    ik slik al dik 6 jaar foliumzuur en dat kan geen kwaad.

3. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Werk @ apotheek, bevalt prima!
    Noord-Holland
    Kan helemaal geen kwaad! Zit ook in je voeding, en alles wat je lichaam niet nodig heeft (mocht je teveel nemen van vitamine B of C) plas je gewoon uit!

4. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik weet dat foliumzuur ook in vitamine tabletten zit, dus kan echt geen kwaad! Hopelijk heb je wel snel het gewenste resultaat!

5. singha

singha Lid

26 okt 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is fijn om te horen. Bedankt voor jullie reacties!

6. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat kan inderdaad geen kwaad!

Wat ik me wel afvraag is hoe het zit met het verschil tussen de zwanger worden en zwanger zijn-pillen van Etos. Ik slik de zwanger worden-pillen van Etos, omdat ik nog niet zwanger ben (pas gestopt met de pil, nu nog ongesteld). Maar je weet het meestal niet direct als je zwanger bent, is het dan erg als je nog de zwanger worden-pillen slik? Wat is het verschil tussen die 2 pillen? Zitten er andere belangrijke stoffen in de zwanger zijn-pillen?

Deel Deze Pagina