Help!! Is dit een analoge of digitale filmcamera??

Discussion in 'De lounge' started by Jusi, Oct 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Oh fuck, serieus?! Heb hem net op mp gezet, en ook dat ie digitaal is..

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Volgens mij ook idd

Dit is volgens mij een gewone camcorder

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Kijk nou eerst eens even op de camera zelf naar het woordje "digital" ;) Dat moet genoeg zeggen toch?

Analoog is dat de camera geen digitale aansluitingen heeft. Dat heeft deze wel. Je kunt het zo op de computer hoppen alleen slaat hij het op op een bandje ipv een geheugenkaart of harde schrijf. Waar hij het op opslaat maakt niet uit.

Je kunt hem aansluiten op de pc en dat maakt hem digitaal.

anders google je hem idd even op typenr, staat op de achterkant van het schermpje. Dan kun je het zelf even nalezen en gelijk de specificaties overnemen voor op marktplaats!

4. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Oke, dank u dames, heb de advertentie maar weer aangepast. ;)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Digitaal. Anders zou er een filmrol in moeten.

6. Laurie1

Laurie1 Niet meer actief

Gewoon bijzetten of je de bestanden direct op je computer kan zetten of niet ;) maakt voor een hoop potentiële kopers het nodige al duidelijk.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    #27 lovewinnie, Oct 30, 2012
    Last edited: Oct 30, 2012
    Begrip digitaal wordt nu anders gezien dan 5 jaar terug. Je kunt er vast iemand blij mee maken. Tegenwoordig worden filmpjes opgeslaan op sd op interne geheugen ipv bandje. Hierdoor is de camera kleiner maar in principe hetzelfde. Hij neemt op, slaat op en je kunt het digitaal overzetten naar de pc. Dus digitaal.

De camera lijkt me niet HD ready of iets in die richting dus inderdaad een paar tientjes is de max. Toch denk ik dat er nog wel een kleine markt voor is voor de mensen die weinig hebben. Heel veel mensen filmen tegenwoordig met hun fotocamera die ook echt geen slechte filmpjes maakt en de onze zelfs full HD. Was ook een dure camera en ik denk dat de mensen die op zoek gaan naar een leuke filmcamera niet z'n fototoestel hebben.

Analoog zou het op rolletje opnemen of bandje en zou je het niet over kunnen zetten naar de pc

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Camcorder met digitale functie

9. MamaMissP

MamaMissP Actief lid

Feb 6, 2011
    158
    0
    16
    Zeeuws-Vlaanderen
    Dit soort camera's hebben helemaal geen usb-aansluiting maar een FireWire aansluiting.Dan heb je nog een speciaal programma nodig om de film over te zetten op de computer.
    Heel ingewikkeld dus.Dus een analoog toestel.
    Een foto of negatief kun je ook digitaliseren maar blijft analoog.
    De beelden van deze camera kun je ook digitaliseren maar het blijft een analoge camera.

10. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Ik snap er niks meer van. :D

Heb hem iig nog op mp staan, tussen de digitale camera's...
    Door jullie discussie weet ik het helemaal niet meer namelijk.
    Hij neemt op, op bandje, en geloof dat ie wel op de computer gezet kan worden, maar daar heb je weer een speciaal iets voor nodig idd.
    Lekker duidelijk he? ;):)

11. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    jawel hoor! Hij gaat van mini USB naar USB toe. Soms ook een firewire aansluiting maar 9 van de 10 JVC's hebben een mini USB naar USB toe! ;)

Ik heb ze jaren verkocht. Fotografie is mijn hobby en videografie kwam er dan al snel bij kijken. Nog nooit zoveel camcorders als JVC over de toonbank gehad. topdingen dit!

12. SeaShell

gewoon op merk + typenummer googelen, dan weet je het direct, misschien ook wel in de handleiding

13. SeaShell

14. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Er staat miniDV op je camera. DV staat voor Digital Video.
    Het is een camera met een tape, maar je kunt je filmpjes met een kabeltje van je camera op de computer zetten, dus het is een digitale. Wij hadden (en hebben nog steeds) een miniDV camera, gekocht in 2002.

15. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    mijn vader had zo 1 en is idd digitaal via bandjes. kan op depc worden aangesloten. JVC is trouwens erg goed! je bent het vast zo kwijt :)

16. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    2,382
    206
    63
    Male
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Mijn mobiel maakt anders Full HD opnames zonder blokjes e.d. en met een verloop van usb naar HDMI of via het wifi thuisnetwerk direct op de tv af te spelen. Okee, de wat oudere mobieltjes zullen dat blokkerige vast hebben maar de nieuwere types echt niet meer.

17. glimworm

glimworm Niet meer actief

heb je ook het merk en type in je advertentie staan?

Dan kunnen mensen die geinteresseerd zijn toch zelf ook wel even de nodige info opzoeken op google oid?
    ik zou me er niet te druk om maken, er zijn op MP altijd wel van die azijnpissers die op elke detail gaan ziften. Als het niet is wat ze zoeken, dan zoeken ze maar lekker verder! toch?;)

veel succes met het verkopen!

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Inderdaad. De mijne maakt (nagenoeg) perfectie filmpjes. Een losse videocamera is tegenwoordig in de meeste gevallen compleet overbodig.

19. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Ik heb hem voor 50 euro op mp gezet, biedt er iemand 30 euro. :D
    Maaaaar, de Asterix en Obelix-collectie zijn we wel kwijt!

Share This Page