Meiden Gister weer een positest in handen na in 1 jaar 3 miskramen gehad te hebben ( 4 in totaal) waarvan de laatste ik 29 dec gecurreteerd ben van 2 vruchtjes. Nu na een lange ronde met puregon en pregnyl dus weer een positieve test in handen! Gelijk met gyn gebeld en mag 12 april heen en moet gelijk de euthyrox verhogen. Maar ja de roze wolk is er dus niet, die komt ook pas na de 1e goede echo denk ik. Blijdschap is er zeker maar die druk ik na achter weg... zo van ws gaat het toch weer niet goed!! Dit is mijn 7e zwangerschap waarvan dus 4 miskramen met 5 sterretjes! Gelukkig heb ik wel 2 super mooie lieve meiden!! Mag ik hier mijn spanning en verhalen kwijt liefs
Natuurlijk! Gefeliciteerd met je test! Super! Vraagje over de Euthyrox, sta je niet onder controle van een internist? Of nog beter een Endocrinoloog? Hebben ze bloed geprikt? Ik slik zelf Thyrax voor m'n schildklier, en heb eigenlijk deze hele zwangerschap niet hoeven te verhogen.
Gefeliciteerd!! Ik slik ook Euthyrox en na 5 missed abortions ben ik ook eindelijk goed zwanger. Bij mij waren mijn TPO waardes ver boven de 2000 (meen iets van 2650), die moeten onder de 60 zitten eigenlijk. Toen ik deze keer zwanger werd, zat ik op TPO 4 !!! En nu gaat t gewoon goed.....tot nu toe dan..blijf het spannend vinden. Bij mij wordt altijd eerst geprikt dan pas gekeken of ik verhoogd moet worden. Ben nog maar 1 keer hoeven ophogen. Ik slikte altijd 125mg Euthyrox en tot nu toe is dat maar tot 137,5mg verhoogd. Prik al sinds week 14 netjes op de schildklier. Ik prik voor mijn eigen gevoel elke 2 a 3 weken. IN het begin deed ik dat elke week. Maar dat hoefde niet, dat wilde ik zelf. Nu heb ik er meer rust in gekregen en hoef eigenlijk maar eens per maand te prikken. Hoop zo voor je dat het nu goed blijft gaan. Ik duim voor je hoor!
Nee ik word via de huisarts en gyn in de gaten gehouden wat dat betreft! Ik moet nu 0.25 verhogen en dan bij mijn afspraak van 12 april moet ik weer bloedprikken! Bij mijn andere 2 zwangerschappen die goed gingen heb ik beide keren dubbele dosis moeten slikken.
Maar niet elke zwangerschap is hetzelfde. Ik heb bij de eerste zwangerschap (MA) op moeten hogen, en ben al die tijd op die dosering blijven zitten. Vind het onverstandig van je huisarts en gyn dat het niet eerst gecontroleerd wordt.
Ik ben na mijn zwangerschap voor deze zwangerschap ook op 125mg blijven zitten. Tijdens die zwangerschap hoogden ze ook in 1 keer alles flink op zonder ook maar de uitslag van het bloed af te wachten, de endocrinoloog was dat overigens. Zat daarvoor veel lager. Volgens mij heb ik daardoor eindelijk een lage TPO gekregen. Nu prik ik van het begin af aan al om te kijken hoeveel wel of niet ophogen. Denk dat het wijs is om goed bij te houden. Ik vond het zo eng door die 5 ma's dat ik vroeg of ik elke week mocht prikken, terwijl dat niet nodig is. En dat mocht gelukkig.
Maar wel ophogen dan, ook al zijn de waardes goed? Hoe zit dat dan? Even ter belangstelling hoor, want bij mij wordt er niets opgehoogd als de waardes netjes zijn namelijk.