Welke ovulatietesten?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Emmie83, 10 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    #1 Emmie83, 10 jul 2014
    Laatst bewerkt: 10 jul 2014
    Hoi dames,

Jeetje, het is voor mij al een hele tijd geleden dat ik hier voor het laatst geweest ben. Al zeker een jaar of 2.
    Maar aangezien wij gisteren hebben besloten om voor een brusje voor onze lieve zoon te gaan, zullen jullie mij hier weer vaker terugzien. En ik hoop dat het net zo fijn en gezellig is als voor, tijdens en na mijn eerste zwangerschap.

Nou komt mijn vraag. Welke ovulatietesten adviseren jullie mij? 4 jaar geleden gebruikte ik de dipsticks van Zwanger & Kids, maar zijn deze nog steeds zo goed?

Ik weet dat jullie nu denken, waarom al gelijk aan de ovulatietesten. Nou, 4 jaar geleden heb ik mezelf helemaal gek gemaakt. Door mijn zeer onregelmatige cyclussen, variërend van 30 tot 70 dagen, was ik op een gegeven moment 3 keer in de week zwangerschapstesten aan het doen, omdat ik geen idee had wanneer mijn NOD was. Uiteindelijk ben ik na 3 rondes ovulatietesten gaan gebruiken en toen kwam mijn rust terug, omdat ik nu wist wanneer mijn NOD zou plaatsvinden. Ik ga deze eerste maand gewoon even afwachten, maar wil daarna wel weer aan de ovulatietesten beginnen.

Nou, een heel verhaal, maar ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.

Liefs!

2. mamalap

mamalap Niet meer actief

Herkenbaar hoor onregelmatige cyclus! Wij ook bezig voor tweede.
    Ik gebruik nu inderdaad dipstick zwanger & kids. Vind ze erg goed. Persoonlijk vind ik ze duidelijker als action.

3. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Zijn ovulatietesten duur om aan te schaffen?

4. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Ja, ik ben er altijd tevreden over geweest. Maargoed, in 4 jaar tijd kon natuurlijk van alles veranderen.

Ovulatietesten kunnen duur zijn. Ligt eraan welk merk je haalt. Maar bij zwanger&Kids zijn ze niet heel duur. Dan ligt het er weer aan of je cassettes neemt of dipsticks (dat zijn alleen de stripjes die in de cassettes zitten). Deze laatste zijn goedkoper (z&k heeft verschillende pakketten. Bv 50 stuks voor 30 euro, met 3 zwangerschapstesten erbij)

Aangezien ik er per ronde wel 20 nodig kan hebben (bij een standaard cyclus misschien 5 stuks) gebruik ik dus de dipsticks.
    Als deze positief bleek te zijn, deed ik als extra controlle de CB met smiley. Maar die is heel duur. Toen 3 voor 7 euro.

5. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp

Ik heb altijd de ovulatietesten (zowel dipstick als midstream) gebruikt van Sensitest.nl. Ben ik erg tevreden over. Deze werden zelfs geadviseerd tijdens mijn cryocycli.
    Deze zijn absoluut niet duur!

6. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik ga ook voor de dipsticks van zwanger & kids! Vind ik mijn eitje altijd mee

7. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik gebruik de dipsticks van Z&K al jaren. Ik heb ook wel eens wat andere merken geprobeerd, maar bij mij zijn de Z&K dipsticks het duidelijkst.

8. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Hier ook z&k gebruikt, bij mij gaf het ook een gevoel van rust precies te weten wanneer mijn eisprong was en dat ik dan wist dat we op het juiste moment konden klussen
    Ik vind ze ook duidelijker dan de Action-testen die ik hier voorbij zie komen maar heb zelf geen Action gebruikt.

9. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Bedankt dames. Z&K wordt het dus weer. Wat ik al zei, 4 jaar geleden hebben ze me heel erg geholpen.
    Ik ga ze wel alvast bestellen. Ze hebben een mooi pakket in de aanbieding :D

En dan gaan we er weer voor! Op naar een brusje!

Deel Deze Pagina