hallo mamas, mijn dochtertje is nu 6 maanden, en ze is sinds deze week heeeel hangerig en huilerig. dit was ze voorheen nooit. ze wil constant op de arm, van de box wilt ze echt niks weten terwijl ze voorheen zich best kon vermaken in de box, babygym vindt ze niks meer aan, kortom ze is heel ontevreden en wilt alleen bij mama of papa op de arm en als we ook maar een poging doen om haar neer te leggen begint ze te brullen. ook als vreemde haar aanspreken of willen oppakken begint ze te brullen hahaha en ze slaapt veel minder overdag, en ze eet minder goed, geen zin meer in groente of fruithapje. is dit het 6 maanden sprongetje? en komt dit dus na een paar weekjes weer goed?? hoop het want ik kom echt nergens meer aan toe.
Ik nheb je verhaal gelezen en het boek Oei ik groei erbij gepakt. Dit boek heeft me enorm geholpen,bij mijn oudste om te begrijpen wat ze mankeerd. Hoe merk je dat een kind een sprongete heeft. Huilt vaker,wil vaker bezig gehouden worden,slaap slecht,eet slechter,is vaker eenkennig,maakt minder geluidjes,is minder bewegelijk,zuigt vaker op de duim(als ze duimen) pakt vaker een knuffel. Dit is meestal van week 25(rond 26 weken) tot 27 weken. Je moet kijken,wat voor nieuwe ontwikkelingen je kind doormaakt.Daarmee bedoel ik te zeggen,dat je moet kijken,wat je kind nu ineens doet,wat ze eerst niet deed. Ik hoop dat ik je goed heb geholpen.
ik heb het boek niet, maar als ik het zo lees denk ik 'Ja, herkenbaar....een sprongetje!' Hier heeft Fay er altijd maar een paar dagen last van maar ik heb verhalen gelezen van kindjes die er gerust een paar weken in bleven hangen! Geduld hebben en naar je kindje kijken waar ze behoefte aan heeft. Dan is het beste voor jullie allebei!
Ik heb net het eerste sprongetje achter de rug. MIjn oudste had daar een week last van en de jongste 2 daagjes.Heel verschillend dus.