iemand tips voor andere ''beginnende'' zwangeren..?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Magdalena6, 4 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    haha, dacht begin een topic voor de beginnende zwangeren ,
    :D
    misschien dat jullie tips hebben voor de ' beginners' waarvan je zegt ,
    dit moet je zkers of juist niet gedaan hebben in je verdere zwangerschap,

dus voor de gene die op laatst loopt , geef hier je tips!
    :)

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Misschien leuk als je ons een voorbeeld geeft van zo'n tip? Misschien kan ik er wat mee, want kan zo snel niet zo een tip verzinnen...(heb inspiratie nodig)

3. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    *niet roken slecht voor je beeb
    *niet drinken ook slecht voor je beeb
    *niet te zwaar tillen
    *je rust smiddags nemen.
    *niet te laat naar bed kost al genoeg energie
    *gezond eten erg belangrijk
    *iets per dag van melk producten

suc6 meiden

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Direct je grenzen stellen en je hier ook aan houden! Dus als je denk dat je het niet trekt om iets te doen, het ook gewoon niet doen!

5. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Regel alles lekker optijd (kraamzorg enzo) dan heb je daar later geen omkijken meer naar.

Belangrijkste: geniet er lekker van, van dat gevoel in je buik en alle aandacht die hoort bij zwanger zijn.

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Hier dan wat financiele tips:

Zorg dat je goed verzekerd bent voor de bevalling. Dus kijk even of je zorgverzekering alle bevallingskosten en kraamzorg dekt, zo niet, dan kun je het voor 1 januari nog veranderen.

En kijk of je een goede uitvaartverzekering hebt (veel besproken de laatste weken), voor het geval er iets mis moest gaan met je kleintje.

Zet je financiele plaatje op tijd op een rijtje, zodat je weet waar je na de bevalling aan toe bent.

7. Annesi

Annesi Lid

3 sep 2008
    57
    1
    0
    Flevoland
    Foliumzuur slikken!

8. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    regel vast kinderopvang als je wilt blijven werken, de wachtlijsten zijn enorm!

Leg vast bij je werkgever hoeveel je wilt blijven werken en laat die uren pas ingaan na! je verlof, zo krijg je je zwangerschapsverlof nog wel je oude salaris, en het kost je baas niets meer omdat het UWV jou salaris aan hem vergoed.

Vind de tip van beatrice erg goed en die kan je in je prive en werk doorvoeren!

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Niet stofzuigen... (Vind ik zelf heel erg... ahum)

Niet je buik laten hangen, dan krijg je last van je rug. Bekken onder je trekken.

Buik inhouden tijdens traplopen (ben je minder snel buiten adem).

En inderdaad, wat Beatrice zegt: als het niet gaat, dan gaat het niet.

Begin op tijd met het afwerken van de lijst met kraamspullen, want er komt geen eind aan.

Maak een lijst met spullen die je kan vragen als cadeau, en koop die niet zelf (zoals ik, ik heb eigenlijk alles al...).

10. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Schrijf een brief aan je zelf wat je NU in je leven belangrijk vindt. Lees die brief een paar weken nadat je bevallen bent en je zal verbaasd staan hoeveel je veranderd bent.

Een brief schrijven aan je ongeboren kindje wat je allemaal voor hem of haar wenst is ook heel bijzonder.

Maak regelmatig foto's van je buik (bijvoorbeeld elke 2 weken).

Probeer niet teveel je bevalling te plannen maar weet welke opties er allemaal zijn en sta voor alle opties open

11. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    jee lees hier ff mee

en als jullie het niet typen al die tips zou ik er nog heel niet bij nadenken

ik denk dat ik spreek namens alle beginnende zwangeren

bedankt! hier kunnen we wat mee

liefs ancie

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Elke week foto's maken van je buik, met dezelfde kleding aan, in dezelfde pose en van dezelfde kant gefotografeerd. Dat zou ik deze keer doen, maar vergeten....jammer....

Maak een zwangerschapsalbum. De meesten maken wel een babyalbum als de kleine er is, maar voor de kids is het, lijkt mij, erg byzonder als ze straks een zwangerschapsalbum hebben waar buikfoto's inzitten en waarin je per week verteld hoe het met je gaat, wat je hebt meegemaakt etc etc.

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hou een dagboek bij!
    Mijn moeder heeft dat ook bij mij gedaan, en dat vind ik echt geweldig om terug te lezen. Ik doe het nu ook weer voor mijn kind.

14. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik heb ook voor allebei de kids een dagboek bijgehouden! Het 9 maanden dagboek! vind het zelf al heel leuk om terug te lezen, dus het lijkt me voor hun later ook super!

15. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Waarom niet stofzuigen? Ik ben zowat 36 weken, maar ik stofzuig nogsteeds hoor....Ik vind afwassen veel erger, ben erg blij als mijn mannetje dat gedaan heeft...

Ik heb bij de eerste ook een dagboek bij gehouden en dat is ook nu leuk om terug te lezen en te vergelijken.
    Alleen jammer dat ik nu bij de tweede zwangerschap niet zo veel te melden heb.

16. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hey!

leuk om dit te lezen bedankt :) :)

liefs

17. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Ja, echt supertips! Erg leuk , thanks!

18. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Vooral nog even genieten van elkaar....ga nog lekker een weekendje weg...straks word al je aandacht opgeslokt door de kleine :D

19. 078mama

078mama Niet meer actief

Wat ik nog vergat...neem elke dag even een moment voor jezelf om bewust van je buik te genieten en rustig alles te ervaren. Zing een liedje of wrijf elke keer op dezelfde manier over je buik. Je zult zien dat de kleine je gaat herkennen en er op gaat reageren. De eerste keren dat je dat ervaart zijn geweldig! En je komt er zelf ook van tot rust...

20. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat is ook een HELE goede inderdaad...
    In plaats van alleen met het 'lichamelijke' aspect bezig te zijn, moet je juist ook dit soort dingen doen. Je kindje voelt zich dan veilig, en hij weet dat hij welkom is. Tenminste...dat is wat ik geloof. Dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen. Maar het helpt jouzelf ook om je voor te bereiden op de baby, en om je zwangerschap heel bewust door te maken. Dat contact maken met de baby in je buik vind ik het mooiste van het zwanger zijn :D

Deel Deze Pagina