Een nieuwe geschikte winterjas ... MOEILIJK!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linda1975, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda1975

Linda1975 Actief lid

1 mrt 2008
    156
    0
    0
    Ik ben bijna 24wkn zwanger en omdat het nu kouder wordt, heb ik een winterjas nodig. Heb al best een aardige buik. Maar ik weet niet zo goed wat nu te doen. Heb al gedacht om op Marktplaats te kijken of bijv. bij een winkel als Zeeman, want ik wil er niet al te veel geld aan uitgeven. Ik ben rond 22 januari uitgerekend en daarna is zo'n winterjas wellicht weer te wijd / groot zonder mijn zwangere buik erin.

Ik zou een winterjas in een paar maten groter kunnen kopen .. ideaal voor je buik, maar de rest van de jas is dus ook een paar maten groter (en dus te wijd?).

Een winterjas met A-lijn?

Een jack of een lange(re) winterjas?

Ik vind het best lastig, wat is jullie idee?

2. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hoi Hoi

Ik heb toen gewoon een dik fleece vest aangetrokken..
    Die vallen altijd al ruim en met een dikke trui eronder kan dit prima.
    Ik heb toen ook wel eens gekeken naar gewone winterjassen in een maatje groter... maarja vaak was mijn buik te dik en anders zat het gewoon nergens naar omdat de rest weer te wijd was...erg lastig!
    Succes he!

Groetjes

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik paste vorig jaar tot het eind toe in m'n gewone winterjas, terwijl die toch helemaal niet bijzonder wijd is! Nu was ik ook niet zo heel erg dik, dat scheelt natuurlijk ook.
    Maar een kennisje van de zwangerschapsgym had een speciale zwangerschapsjas gekocht die ze de laatste maand echt niet meer paste.

Dus mijn tip is: kijk ook maar bij de 'gewone' jassen, dan ben je niet zo duur uit en die kun je volgend jaar ook weer gewoon dragen.

4. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
  5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb een dik fleece-vest van Nomad gekocht, zit fantastisch en ik kom hier tot en met eind november wel mee door. En na de bevalling pas ik hem ook nog, geen weggegooid geld dus...

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb een wijdere gewone jas gekocht, maar geen maat groter. Dus een zonder taille. Gewoon bij de Wehkamp in het uitverkoophoekje besteld.

7. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik deed het bij mijn vorige (was ook in januari uitgeteld) met een dikker vest, handschoenen, sjawl en een poncho daarover. Dat ging goed.
    Toevallig had ik ook nog een jas liggen van toen ik dikker was en die heb ik bijna tot het laatst aangehad.
    Ik zou gewoon bij de zeeman of wibra of zo ff kijken en passen. Dan merk je vanzelf of het werkt of niet.

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik heb 2 weken geleden een jas gehaald bij de Zeeman. Die was 10 euro en heeft een rits die zowel van onderen als van boven los kan. Zo kun je de jas voor langere tijd gaan dragen.

9. essie23

essie23 Actief lid

15 feb 2008
    148
    0
    0
    postbezorgster
    Heerenveen
    ik heb van de week bij de zeeman een lange winterjas gekocht.
    normaal heb ik maat L ik ben nu 31 weken zwanger en heb ik omdat ik nog 9 weken moet een maat XXL gekocht deze zit bij de schouders goed en bij de buik nog wat te ruim. (groei ik nog wel in)
    deze jas koste maar €12,99.

groetjes en succes

10. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    het merk mama - licious heeft hele leuke zwangerschapsjassen! En ook betaalbaar. Ik vind het een heel leuk merk.
    Je kan het in verschillende winkels kopen, helaas heb ik het nog niet gevonden dat je het op internet kan bestellen.

11. Pilar

Pilar Lid

29 jul 2008
    54
    1
    0
    Ik heb een lekker lang, dik vest gekocht bij prenatal voor 39 euro.

12. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    maar een vest is niet regen dicht... en als het hard waait zoals hier in den helder is het echt te koud! ik ben ook heel hard op zoek naar een winterjas want ik pas mijn jassen en die van mijn vriend ook niet meer.
    en ik moet echt een goede jas want loop 4 keer per dag met ons hondje.
    ik ga morgen weer een poging wagen in de stad.

13. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

@ diaantje1984: www.bellyfashion.nl verkoopt mamma-licious online, ze hebben meerdere merken trouwens, verder kan het bij H&M online, die hebben ook zwangerschapsmode en jassen, H&M is niet zo duur, ze hebben ook een outlet online, dat kost helemaal 3 keer niks, echt heerlijk om daar te snuffelen :)

14. Niet meer actief

Dan hebben we denk ik hetzelfde vest!
    Enne hij is heeeeeerlijk :p

15. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Thanx voor de tip!
    En de H&M had ik al gevonden.. Heb al besteld ook, heerlijke site. En erg leuke kleding vind ik. Sommige merken zien er echt niet uit :(

16. mymiracle

hahaha, nee klopt! sommige merken zijn echt TE suf.... :(

17. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Mamalicious wordt verkocht bij www.bollebuiken.nl

18. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    @my miracle: Ja het ziet er soms echt niet uit, ben normaal lekker van de spijkerbroeken leuk/stoer shirtje, blousje ofzo. En bij de H&M ziet dat er wel leuk uit. Was van de week met me moeder bij Miss Etam geweest, nou dat is echt niks voor mij :( Niet mijn ding zeg maar...

19. mymiracle

@diaantje, hahaha, nee heel herkenbaar! ik had eigenlijk alleen maar spijkerbroeken aan en voor mijn werk had ik 2 nette broeken, ik kan de spijkerbroeken niet meer aan :( voor een spijkerbroek heb ik nog geen goede moderne oplossing gevonden helaas.....

20. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Nou ik heb op zich wel leuke spijkerbroeken gevonden, wat ik al zij van mama licious heb je leuke kleding en ook betaalbaar. Wij hebben hier in het dorp een winkeltje die het verkoopt en ik vind de spijkerbroeken erg leuk. Lekker modern en het zit lekker ook..
    Nou ik ga me klaar maken voor de fietstocht! hahaha

groetjes

Deel Deze Pagina