Mijn zoontje werd vanmorgen wakker en ik vond al dat hij anders klonk, maar hij was niet ziek of zo.. In de loop van de dag zei hij "keeltje pijn" en als ik in zijn mond kijk is het ook flink rood daarbinnen. Inmiddels hoest hij af en toe (doet zeer) en klinkt als een zeehond. Nu is hij op 1 of andere manier panisch voor zetpilletjes, en wil niks anders drinken als diksap. Vanmiddag heeft hij een waterijsje gehad. Nu ligt hij in bed maar wordt elke keer half wakker van zijn keelpijn (1 oor is inmiddels vuurrood). Maar hij wil helemaal niks, en ik vind het zo zielig! Hij heeft 38,5 dus dat valt wel mee. Weten jullie misschien nog iets om het leed te verzachten?
Morgen even sinaspril kopen? Dat zijn die paracetamol tabletjes. Smaakt naar pepermunt maar ons zoontje neemt die wel. Etos heeft ook eigen merk paracetamol tabletjes voor kinderen met fruitsmaak. Verder even temp in de gaten houden. Het zal wel keelontsteking zijn als hij ook zo'n hoest heeft. Vaak trekt dat ook door naar de oren. Lost zichzelf wel op. 4de dag koorts naar huisarts doe ik altijd. Maar als hij veel pijn heeft even wat eerder naar de ha. Veel beterschap. Inderdaad ijsjes en veel drinken. Knijpfruit, pap, yoghurt. Dat soort dingen. Groetjes, Charlie
O dank je wel! Ga ik morgen even naar de Etos. En knijpfruit is ook een goede! Dan krijgt hij ten minste nog wat binnen. Hij wil nu niet slikken, wat natuurlijk begrijpelijk is.
Sneu he, die kleintjes met keelpijn. Hier ook een ventje van 2,5 die deze week fikse keelontsteking had. Hij blaft als een zeehond... Ik maak altijd honingwater (ook voor mezelf als ik keelpijn heb, smaakt heerlijk!!). Water koken, in een beker schenken en flink wat honing erin. Doorroeren tot de honing is opgelost, laten afkoelen tot het niet meer te heet is en dan lekker opdrinken. Is erg verzachtend voor de keel en kinderen zijn er vaak gek op, want het is mierzoet! Beterschap met je zoon!