bij de eerste controle bij het consultatiebureau wees de arts ons erop dat onze meid een voorkeurshouding heeft en een wat afgeplat schedeltje heeft aan een kant.. ze stelde ons gerust, we moesten haar gewoon op de andere zij in de box leggen en er wat meer op letten.. Maar ik voel me er gewoon rot om, waarom hebben we er niet beter op gelet? Ik wil het allemaal zo ontzettend graag goed doen, maar het lijkt net alsof ik de helft vergeet van de dingen die je moet doen.. elke dag 5x oefenen met het nekje bijvoorbeeld... soms denk ik aan het eind van de avond nog aan die vitamine druppels... ik moet bekennen dat ik soms bang ben dat ik iets niet goed doe en dat ze dan dood gaat, bijvoorbeeld te warme melk, niet goed in bed.. te warm/koud aankleden laatst zaten we in de auto en was haar muts over haar ogen heen gezakt.. schrok me kapot.. Wie heeft er nog tips m.b.t de voorkeurshouding... komt dat wel weer goed? x
mijn zoontje krijgt fysio vanwegen zijn voorkeurshouding. hij kan zijn hoofdje niet naar de andere kant draaien van wegen een te korte nekspier en us dus flink afgeplat. fysio helpt erg goed en als het goed is moet het vanzelf nu weer rond worden. is er met 5 manden nog geen verbetering moeten we aan een hempje denken. ls er verder niks aan de hand is en je jou kindje gewoon dwingt de andere kant op te kijken zalhet vaak vanzelf rechttrekken. je bent er vroeg bij dus het zal wel goedkomen wat betreft het bang zijn dat je het niet goed doet etc is normaal bij een beginnende moeder. je leert en leert maar zolang je je best doet is er niks aan de hand. beter dan je best doen kan niemand
Mijn zoontje heeft ook een voorkeurshouding. Naar links. Zijn hoofdje is daar wat afgeplat, niet veel hoor. Hij slaapt s'nacht meestal met zijn hoofdje naar links. Bij het Cb zei ze dat ik een paar keer per dag de kleine op zijn buik moet leggen, een paar minuten of 15 minuten ligt er aan hoe lang hij het vol houd. In de box heb ik alles wat hij leuk vind rechts neer gelegd. En het werkt wel. De 24ste moet ik weer naar het CB en ben ik benieuwd hoe het met zijn hoofdje ervoor staat.
Hier ook een mannetje die een flinke voorkeurshouding heeft/had. Thijs keek steeds naar rechts. Na 5 weken kreeg hij fysio, waarbij hij gedwongen werd om de andere kant op te kijken. Ze heeft ons heel veel tips gegeven hoe je hem moet vastpakken, verzorgen, in de box leggen, laten slapen, enz. Hier heeft het supergoed geholpen. Met ongeveer 10 weken ging Thijs zelf zijn hoofd draaien naar beide kanten. Nu gaat het geweldig, met slapem leg ik zijn hoofdje altijd naar links (hij legt hem vanzelf wel weer anders). Je ziet nog een klein beetje dat zijn hoofdje een afplatting heeft, maar het is minimaal bij wat hij had. Ook zou je nog naar een osteopaat kunnen gaan. Als moeder ben je vaak bezorgt en vraag je je af of je het allemaal goed doet. En je doet weleens domme dingen, maar daar leer je alleen maar van. Je kindje is pas 4 weken, moet je dan meteen alles weten? Na een week of 6 werd ik meer ontspannen, je leert je kindje dan kennen.
Meid, is zo herkenbaar. Zeker met de eerste had ik dat ook en helzelfde als jij had ik ook dat ik bang was dat er iets erg met haar gebeurde. Je moest eens weten hoe vaak ik me afvroeg of ze het niet te warm of te koud had. Mijn zoontje heeft nu een forse afplatting, maar nu na 7 weken is hij echt al flink bijgetrokken na veel fysio en ben ook naar een osteopaat geweest. Denk daar ook eens aan als je geen verbetering ziet. Maar verder, volg je gevoel, meestal zit je dan echt wel goed.
Hier met een aardige voorkeurshouding en toen lichte afplatting naar een osteopaat geweest, omdat de tips van het CB gewoon niet hielpen; ze had gewoon teveel last op links en ging dus echt niet die kant op kijken. 4 behandeling in 6 weken later, was de voorkeurshouding weg, (ging ze ook bijvoorbeeld rechts EN links duimen), en hadden we een veel rustiger en vrolijker kindje weer in huis, dat weer zelfstandig ging slapen en tenminste langer dan 20 minuten of 3 kwartier...
Luka had ook een afgeplat hoofdje en we hebben haar overdag op haar zij gelegd als ze naar bed ging. We hadden een cameraatje bij haar bed, dus konden haar gewoon in de gaten houden. Dat werkte heel goed, want ze is er nu gelukkig helemaal vanaf.
Liam ligt hier gewoon lekker vaak op de buik en als hij slaapt op zijn zij,, anders om voeden dat hij naar links moet kijken als hij je aan wilt kijken, andersom op het aankleedkussen Hier heeft het waarschijnlijk niet genoeg gedaan en dus moet de meting van 5.5 maand moet ik waarschijnlijk toch een helmpje laten aanmeten,,, Owjah hij heeft verder geen last van zijn spieren,, dit is allemaal goed! Liefsz