Dit dacht ik dus ook al! Dan leert je kindje ook de echte smaken kennen en meer in stukken te eten. Zal het met het brood ook snel beter gaan... Sluit me aan bij de tips die de anderen ook gaven: zelf af laten happen, niet te kleine stukjes, niet dopen in melk oid (wordt het helemaal plakkerig) en je kindje goed rechtop laten eten op schoot of in de kinderstoel (niet in wipper!). Hier werd er met brood ook regelmatig gekokhalsd, maar dan pakte ze het op, bekeek het en stak het weer in haar mond! Gewoon doorzetten en zelf rustig blijven...
Bedankt allemaal! Ga dr korstjes aan blijven bieden en evt 8mnd potjes erbij. Geloof niet dat potjes slecht zijn. Tuurlijk, vers is altijd beter maar kan gewoon even niet. wil niet teveel hooi op mijn vork nemen, en een sacherijnig en verdrietige mama zijn omdat ik vers ga koken.. Lijkt me ook niet goed Klinkt gek misschien, voor mij is dat gewoon een te grote opgave op dit moment.. pff lastig hoor
Ook als je 's avonds niet de tijd wil nemen (tijd is een kwestie van prioriteit, ik ben vaak half 7 of nog later thuis en kook altijd vers voor ons en voor meisje van 7 mnd, dat laatste is echt geen werk) om voor jezelf of je dochter iets fatsoenlijks klaar te maken, neem ik aan dat ze overdag fruit eet. Van degene die betaald krijgt om voor je kind te zorgen, mag ik verwachten dat die de tijd neemt om een lekkere fruithap te bereiden, ook daar kan je verschillende structuren en stukjes aanbieden. Ik raad je echt aan om toch te leren koken: er is namelijk echt geen kunst aan, en het is zoveel lekkerder en gezonder. Wil je zeggen dat jullie zelf alleen een potje saus opentrekken zonder er nog groente doorheen te doen? Hoe wil je je dochter goed leren eten? Ik krijg de indruk dat je er als een berg tegenop ziet om iets vers te maken omdat je t niet gewend bent. Recept Babyhap: aardappels en groente. Schil een aardappel en snijd m in stukken. Doe in een pan, was, zet onder water en zet op t gas. Na de twee minuten die dit heeft gekost, kan je aan jullie eigen eten beginnen. Snij ergens tussendoor nog bv wat roosjes broccoli of bloemkool of wat plakjes courgette of stukken wortel of punt een paar sperziebonen, en kook deze een paar minuten met de aardappel mee. Giet af en klaar. als je je kind lekker in de kinderstoel met blad zet met een grote slabber voor, kan ze lekker haar gang gaan en kunnen jullie tegelijk zelf eten. De tijd die je anders bespaart door platgeslagen fabrieksvoer te geven (je bent netto wel vijf minuten bezig geweest) verdien je zo weer terug. En als je echt niet wil koken, kan je altijd nog een paar stukken geschilde komkommer geven, vinden ze ook heerlijk. Om op je broodvraag terug te komen: je kan ook Libanees plat brood halen bij elke midden-oosterse supermarkt. Is wat taaier, kunnen ze flink op knauwen en uiteindelijk is t hier altijd zo goed als verdwenen.
Ik snap best dat jullie vers eten aanraden hoor.. Maar dat hoeft dan niet op zo'n aanvallende manier Het ging overigens ook over het brood rn daar ga ik stukken van aan blijven bieden....Kijken hoe dat over n week dan is.. Hoop dat ze t dan een beetje snapt En wat betreft dat koken.. Ik vind t jammer dat ik mezelf zo moet verdedigen. Iets niet kunnen en willen is een wereld van verschil. Wat voor een ander daarmee makkelijk is, is voor mij tien keer moeilijker. Als ik het kon had ik het ook gedaan, heb het immers al geprobeerd en weet dat dit nu niet haalbaar is. Nogmaals; voor de rest bedankt voor de adviezen..
Ik denk niet dat anderen het asnvallend bedoelen hoor.. maar het is moeilijk om iemand wijs te maken dat je niet weet hoe je snel een aardappel moet koken. En ook al kun je het nu niet, zou ik daar met heel veel spoed aan werken. je kunt namelijk nog maar een paar maanden potjes geven. En dan?? Vraag hulp bij cb, familie, vrienden enz. Iedereen kan je leren hoe je een simpele gezonde maaltijd in weinig tijd kunt maken. Je kunt vrijwel altijd vooruit koken, zodat je komende twee dagen maar hoeft op te warmen, zo doen wij het op werkdagen. Je kindje heeft dat echt nodig. Misschien niet vandaag of morgen, maar heel binnenkort is ze klaar met potjes, en dan heb je weinig keus.
Zal ook wel niet zo bedoeld zijn, maar zo voelt het wel Ik weet ook best hoe ik moet koken hoor & eet echt geen magnetronmaaltijden patat of pizza's e.d. Eet net als iedereen gewoon gezond. Moet 22e naar cb, zal daar is overleggen.. En dan evt met de psycholoog een manier vinden om het roer om te gooien.. (want ik kan dat dus niet alleen, en van dag op dag, dat heeft hier heel veel tijd nodig) Iig bedankt!